Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Ett rätt så långt, i alla fall. Men nog är det konstigt att PR dyker upp hemma hos Ulrika och familjen på måndagen (eller om det var tisdagen) och inte redan då har i huvudet för evig framtid var han var på lördagskvällen? Hur kan man i en sådan situation "glömma"/ha världens problem med att minnas vad man gjorde den kvällen/natten?
Åter igen.
Syster U ringde PR på måndag morgon och berättade att Helena var försvunnen. Han "dök
inte upp" hos familjen då. På onsdagen eller torsdagen åkte han upp, då U ville det.
Om PR fått reda på att Helena var försvunnen redan på lördag natt/söndag morgon, hade han säkert kommit ihåg var han befunnit sig. Nu var det inte förrän på måndag morgon, som han fick reda på det. Jag kommer ihåg vad jag gjorde när jag fick reda på att Palme mördats, liksom Anna Lindh. men jag minns inte var jag gjorde drygt ett dygn innan dessa fruktansvärda händelser.
Hade PR anat att han skulle bli misstänkt, så tror jag nog att han tänkt efter direkt. Nu var han ju inte aktuell inledningsvis, utan han kallades till förhör först i slutet av sommaren.