Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Man ser ju naturligtvis om den är avklippt, om den bär Kims DNA osv. Man väntar fortfarande på många analyssvar av fynden från ubåten. Man HAR gjort rekonstruktion utefter Madsens förklaring. Dvs var de fann koagulerat blod och hur Madsen beskrev att hon låg. Sånt har de kollat. Hur den föll ut är inte offentliggjort. Jag tror de täckt allt det bara går hittills och fortfarande finns mycket kvar att göra. De kommer täppa till varenda litet håll i hans historia som har lika många hål som en schweizerost.
Precis, att studera hårlocken kan ge mycket information.
1. Det kallas för "hårlock" . (Då associerar jag till en lock med en rosett på)
2Är det en avklippt/avskuren hårlock - ihopknuten med något = fetish? Kan ha skurits av i samband med våldtäkt.
3.Endast lös hårlock som legat på golv = rest av styckning.
4. Går troligen att se i mikroskop genom att studera snittytor vilket verktyg som har använts att kapa hårstråna, ex såg, sax, kniv = kan svara på frågan - Har hårlocken blivit avskuren i samband med parteringen av huvudet? ---> styrker bevisningen att det är Madsen som styckat.
Funna trosor, strumpbyxor och hårlock ger otvetydigt vägledning om sexualmord.
En sidoteori jag har är att vissa delar av Madsens utsagor kan vara överensstämmande, bara att han ger utsagan annat innehåll för att dölja den faktiska händelsen.
Tänker då exempelvis på att han lade sig som han säger för att sova, ca 2 timmar uppgett, men väldigt oprecist.
Ett vittne berättar att Madsens största intressen var "sex och död". Kan det vara så att det stämmer att han gick o lade sig , stängde två dörrar mellan sig o kroppen, och där hade med sig trosor, strumpbyxor o hårlock, ägnade sig åt en dödsexcess genom att njuta av sitt värv medelst onani och sniffning på persedlar? Jämfört med Bilevicius så är jag inte förvånad över nånting. Och mot bakgrund av vad som framkommit om Madsens sexuella intressen kan detta vara något som funnits i hans fantasier länge, nu fick de utlopp.
Samtidigt ser jag inga tecken på att just detta dådet var planerat från början vad som skulle hända, tillfället gavs och han tog det.
Inget som indikerar han valt ut just Kim, utan han var inte särskilt noga med vilka han tog med på turer.
Det var endast två dagar innan han tog med Kim som ett annat vittne blivit tillfrågad att åka med i ubåten på en tur.
Det var preliminärt bestämt med någon annan kvinna dagen - dagarna efter.