2017-09-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag tänker ej "stå till svars" här mer. Jag har skrivit fakta. Jag har INGET behov av att övertyga någon här längre. Det har gått över. Jag insåg inte hur illa det är ställt i tråden.
Att "HAN" är kall som person det visste jag. Det kan inte undgå nån som vet vem han är.
Men att helt utan empatisk förmåga medvetet sitta och beskylla OSKYLDIGA människor. Typ T.S. Klas etc. Se på hur deras bykar tvättas "offentligt". Det tyder på fullständig avsaknad av empati och samvete. Jag tror t.om han njuter av detta. Det verkar så, för han "låtsas som inget hänt". Skämtar och "är som vanligt". Fruktansvärd människa!!! Värre än ett djur!
Sen måste jag svara i förväg på frågan som säkert kommer: Hur hur har han då kunnat skriva här EFTER 30 Juli?

Joo därför att polisen stryker honom medhårs. Dom läser här och lät honom gå in och försvara sej mot mina "lögner". Hoppas det inte är så illa att han har hållhake på snuten. han har ju jobbat under dom och haft insyn i mycket.
Tack för mej. Tänker inte strida mer, till ingen nytta.

Jag köper att MR är skum. Men DU har inte förklarat hur du tänkt kring hans förehavande som vakt den kvällen och det faktum att pilot varit full och inte kommer ihåg tiden mellan 02-04. DU har heller inte förklarat varför PW så starkt dementerar MR. DU har heller inte försökt ta kontakt med din bror oavsett er relation när det bränner så här fruktansvärt i ett mordfall. Det är skumt. Sen VET ju jag att din pilot är eller har varit god vän med min pilot. Det är intressant och det har du heller inte kommenterat.
Citera
2017-09-06, 00:25
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Hej alla! För första gånge på länge så har jag något att tillföra till tråden. Var idag på campus på universitetet jag pluggar på. Många aktiviteter anordnas och alla beblandas med folk från hela Sverige och tom hela världen.

I min grupp får jag på en gång kontakt med en kille som visar sig inte ha fyllt 30 än. Skittrevlig och pratsam. Han kommer från Mariestad. Vid lunchtid sätter vi oss tillsammans och snackar lite allmänt. Jag känner att jag vill ta upp ämnet HA men tycker att det kan bli ett lite konstigt samtalsämne. Jag bestämmer mig för ta fram mobilen och går in på en av våra stora tidningar. Ubåtsdansken ses på bild och jag känner på en gång att detta är ett sätt för mig att komma in på ämnet. Jag nämner att han verkar vara en galen och han håller med mig. Jag låtsas minnas med "ah just det Mariestad", där kom ju HA ifrån. Undra vad som hände henne. Så svarar han: polisen har en misstänkt och min farsa blev jävlig förbannad när han fick höra detta för den misstänkte har tydligen varit bekant med min farsa. Så han hade ringt upp den misstänkte och frågat vad fan som var frågan och den misstänkte hade blivit väldigt tyst i luren och darrat på rösten.

Jag frågade vad den misstänkte hette och han sa att han inte visste. Men han skulle höra med farsan och återkomma (vi böt nummer). Han sa också att hans farsa hade sagt på telefon : du ger fan i och ringer mig nå mer.

Detta var det jag fick berättat. Försökte återberätta så tydligt som möjligt.

/ T

Ska bli intressant!Jag ser iaf fram emot det.
Citera
2017-09-06, 00:28
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMora
Jag vet att de har barn ihop och att han inte är snäll men jag har inte träffat honom. Glöm inte att jag rättade bara från kärleksrelation till syskon. Inget annat! Frågor på det?

Det märks att du faktiskt är från M-stad på sättet du skriver.Uppskattas!
Citera
2017-09-06, 00:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag återkommer med konkret info om KMs relation med MR, det lovar jag. MR sa i ett inlägg som han postade senaste att han inte är bekant med KM. Därav att han undanhåller något. Tack twiggy (trots allt). Död fisk är ju inte så dumt.

Kan det inte bara vara så enkelt som att MR efter att ha sett KM's initialer i tråden inte orkade bli ihopkopplad med Kl*s nu också eftersom det ändå bara skulle resultera i negativa spekulationer. Han insåg givetvis även att han skulle bli bombarderad med frågor och PM. Han kanske tyckte att det var skönt att slippa det om han nu hade möjligheten att dra en liten vals? Med andra ord, MR behöver inte vara inblandad bara för att han vill få vara ifred.
Citera
2017-09-06, 00:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Efter att läst inläggen sen igår, så är jag helt, fullt ut övertygad om att Freija och Pudeln är lakejer åt "pilot". Jag har misstänkt det länge. Man kan inte så hårdnckat påstå att Klasse är pilot, NÄR HAN INTE ÄR DET. Bara DET gör ju att dom bär ut falsk information. Finns bara en anledning till det. Skönt att se hur fler börjar ifrågasätta dom "två"......Dom t.o.m skriver t.ex " K.M gjorde det och det". Det är väldigt sjukt.
Den 11:e skulle tydligen något framkomma. Jag hoppas att det blir positivt så detta får ett slut.
Jag vet vem pilot är, och jag har talat om det, sen kan jag inte göra mer. Man blir påhoppad direkt. Det är väl inte JAG som är anklagad? Man skulle kunna tro det.
Jag hoppas polisen tar itu med dessa "två" nick, när dom ändå är här och läser.
Detta mot Klas kallar jag rent förtal, samt försvårande av brottsutredning. Jag tycker fanimej som det har utvecklat sej här, att det är VÄRRE än själva mordet/ dråpet.

Ett makabert uttalande! det är alltså mer synd om Kl*s M*almgren som (enligt flera, av varandra oberoende källor) är den person som har delgivits misstanke om mord, än om själva offret Helena som var den som fick sätta livet till?

Endast en känslokall och totalt likgiltig människa kan uttrycka sig på det här viset.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-06 kl. 01:06.
Citera
2017-09-06, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Det märks att du faktiskt är från M-stad på sättet du skriver.Uppskattas!
Tack för bekräftelsen.
DET uppskattas!
Citera
2017-09-06, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kan det inte bara vara så enkelt som att MR efter att ha sett KM's initialer i tråden inte orkade bli ihopkopplad med Kl*s nu också eftersom det ändå bara skulle resultera i negativa spekulationer. Han insåg givetvis även att han skulle bli bombarderad med frågor och PM. Han kanske tyckte att det var skönt att slippa det om han nu hade möjligheten att dra en liten vals? Med andra ord, MR behöver inte vara inblandad bara för att han vill få vara ifred.

Naturligtvis kan det vara så enkelt.
Citera
2017-09-06, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag köper att MR är skum. Men DU har inte förklarat hur du tänkt kring hans förehavande som vakt den kvällen och det faktum att pilot varit full och inte kommer ihåg tiden mellan 02-04. DU har heller inte förklarat varför PW så starkt dementerar MR. DU har heller inte försökt ta kontakt med din bror oavsett er relation när det bränner så här fruktansvärt i ett mordfall. Det är skumt. Sen VET ju jag att din pilot är eller har varit god vän med min pilot. Det är intressant och det har du heller inte kommenterat.

Detta är ju bara något som pilot själv har sagt, eller rättare sagt blivit återberättat ifrån intervjun ifrån radioserien.
Detta påstående kan/är nog mer ett försök att komma undan.
Om nu pilot varit såå full så är det märkligt att han lyckats så väl med att dölja spår och få Helena att gå upp i rök och så förbli i 25år hittills
Citera
2017-09-06, 02:57
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ja det var inträde till Statt på den tiden, det var en tid när det var fritt innan 22, kanske var det det på den tiden, kommer inte ihåg.

Tack för svar. Då borde ju Helena märkt att hon saknade sin plånbok när hon skulle betala, för hon kom väl efter 22? Då frågar man sig ju återigen Vem som betalade åt henne? Eller hade hon pengar i fickan? Fjäskade hon för vakterna så att hon kom in gratis? Min känsla lutar till att någon betalade åt henne, samt bjöd henne på dricka och gav henne pengar att ringa, förmodligen Pilotmannen, som hängde henne i hasorna hela kvällen. När hon sen var på väg hem, såg han henne gå förbi torget, han gick eller småjoggade ikapp henne, erbjöd sig att följa henne hem, därav syns dom även på bron på väg hem sen. Men plånboken är ett frågetecken här? Historien kring den och hur den försvann och sen skulle hon ringa systern, berätta om den, men in på Stadt kom hon utan plånbok i varje fall, sa hon inget om det? Sen skulle det åkas taxi hem och en annan plånbok skulle läggas tillgänglig innanför dörren och ja, jag vet inte men något stämmer inte. Det blir liksom bara konstigt.
Citera
2017-09-06, 03:02
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Ok, så det har varit tal om det också, Var hittar jag det inlägget?

I inlägg #18777. Där skriver jag om den hypotesen.
Citera
2017-09-06, 05:43
Medlem
Rudges avatar
Freija:
Var du på festen hos PW den kvällen/natten Helena försvann?
Var du på Stath efteråt?

Efter Helenas försvinnande så bör det ha talats en del om den festen och runt den och försvinnandet

Hade vänner då någon som genast kom på tal?

Flertalet bör ha befunnit sig på Stath och lite senare på torget, var det någon som hade träffat Helena. bortsett från Björn?

Så många deltog vid sökandet då det ansågs som en självklar sak.
Så få uttalanden om Helenas sista dag i livet.
Citera
2017-09-06, 07:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tänkte tvärtom som vanligt och utgår från att FedupFlorence riktar sig direkt till Helena's baneman i texten. Och om han nu är funtad som en normal människa (högst osannolikt) så BORDE han bli väldigt berörd av det han läser. Men det kanske är för mycket att hoppas på, risken är betydligt större att GM är likgiltig, känslokall och har en total avsaknad av empati, i ett sådant läge biter inte en text som FedupFlorence's.

Ja, jag adresserade gm i min text, vilket jag också skrev. Jag förutsätter att han läser här.
Att skriva begripligt utan affekt och bli feltolkad i en tråd där utropstecknen är fler än kommateringar och punkter förvånar mig.

Hardbeck får ett pm senare, som han kan delge Rudge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in