2017-09-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Intressant, om du skulle svara på frågorna jag ställde till Freija hur skulle svaren se ut?
Hur menar du med motsatsen, förklara gärna.
Jag skulle svara att BW var en stilla lugn kille. Han tog inte plats på det viset. Du beskriver en uppjagad, stressad person. BW var inte sådan. Inte enligt mig.
Minns ej frisyren men han har alltid varit relativt stylish och städad. Hel och ren, eller vad man brukar säga.

Minns ej arbetsplats men jag minns honom väl som person.
Han bröt emot detta, med att inte ta plats, när Helena försvann, det förbryllade mig. Engagerad säger vissa men jag är inte så säker på vad det var.

Utbildad sköterska, fast om han utbildade sig då eller senare vet jag ej.

TS känner jag inte till. Han hörde jag först talas om i tråden.
Senast redigerad av MissMora 2017-09-05 kl. 18:20.
Citera
2017-09-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Fortfarande ingen som kan lägga ut bild på KM från en skolkatalog e dyl.
Borde inte vara ett problem att få fram ett kan jag tycka om nu han existerar.

Inte ett ljud om honom har framkommit till mina öron sedan hans namn nämndes, ingenting!

//lugnås.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men kom att tänka på att det en gång fanns en sida där man samlade ihop klasser från förr och där vissa klassfoton publicerades, om jag minns rätt.
Man skulle vara medlem för att kunna se allt men frågan är hur sidan ser ut idag?
Minns du namnet, eller om någon annan gör det, kika in där, om du inte får hjälp från annat håll.
Citera
2017-09-05, 18:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Den förövare, de närstående eller de vittnen som har plågats av sin vetskap har redan pratat, då och/eller nu. De som inte har pratat har ett starkare behov av att bevara sitt anseende än att sanningen ska komma fram.

När den här långa tiden har gått förutsätter jag att ditt handlande som gm fortsatt går ut på att bevarara ditt anseende eller i sämsta fall skapa ett tvivel kring din skuld, vilket för dig väger mycket tyngre än att Helenas kvarlevor återfinns.

Jag är övertygad om att du dagligen har tänkt på Helena och var du valde att begrava henne. Jag föreställer mig att du den första tiden tänkte på henne hela dagarna, på hur du lämnade henne, om hon skulle bli upptäckt, om du borde flytta henne till en bättre plats eller till en mer värdig plats.

Idag 25 år senare kan det nog gå dagar utan att du tänker på Helena. Men jag är säker på att din blick av hur du begravde henne, din blick av hur hon låg när du tittade på henne den sista gången, är lika stark idag som då. Jag vet att du sedan dess har tänkt på henne där hon ligger, hur du har föreställt dig hur hon har legat stilla och förmultnat under den här tiden medan du har levt vidare.

Att hon är död har hennes familj förlikat sig med. Men den man älskar kan man älska på ett sätt som aldrig slutar att göra ont, som föräldrar och människor som har bra relationer gör. Man kan inte ens acceptera att man inte vet var sin kära är. Man vill hämta hem och lägga sin älskade tillrätta.

Du har plågats med dina minnesbilder i 25 år. Om du berättar hur och var kan ditt formella straff kännas bättre för dig än hur du har det idag. Du behöver aldrig ens berätta varför.
Citera
2017-09-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
OK
Frisyren du talar om känner jag inte igen på honom.
Han var cool. INTE den nervösa typen alls.
Vet inte om han jobbat på sjukhuset. Möjligt eftersom han hade nån sorts vårdutbildning har jag för mig.
Känner inte till TS överhuvudtaget.

Vad är din egen uppfattning om BW?

Han var jätte cool!! Men han var precis över allt en riktig spelevink och absolut inte den nervösa typen har jag skrivit att han är nervös eller???

Jag kände Björn vi umgicks! Han hade inte någon lång snedlugg som slängdes fram och tillbaka!!!
Citera
2017-09-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMora
Jag skulle svara att BW var en stilla lugn kille. Han tog inte plats på det viset. Du beskriver en uppjagad, stressad person. BW var inte sådan. Inte enligt mig.
Minns ej frisyren men han har alltid varit relativt stylish och städad. Hel och ren, eller vad man brukar säga.

Han bröt emot detta, med att inte ta plats, när Helena försvann, det förbryllade mig. Engagerad säger vissa men jag är inte så säker på vad det var.

Lugn kille!!!! Nej du! Så roligt som vi har suttit och haft om kvällarna ni får det att låta som att han var lugnet själv jag skrev i en tidigare inlägg skulle inte förvåna mig om han har fått diagnosen ADHD som vuxen....

Jag beskriver ingen stressad uppjagad person!! Han var bara full av liv och mycket rolig!
Utbildad sköterska?? Menar du sjuksköterska? I så fall var det mycket senare!! Inte när jag umgicks med honom !!
Citera
2017-09-05, 18:42
Medlem
Citat:

TS känner du inte till?? Men du svarade inom några sekunder på Twiggys lilla inlägg om Håkan P och ASP !!! Att de var syskon! Konstigt då att du känner till dessa såväl det gör jag också! För ASP har nämligen barn tillsammans med TS
Citera
2017-09-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
TS känner du inte till?? Men du svarade inom några sekunder på Twiggys lilla inlägg om Håkan P och ASP !!! Att de var syskon! Konstigt då att du känner till dessa såväl det gör jag också! För ASP har nämligen barn tillsammans med TS
Även om man inte känner dessa människor och om man inte är från mariestad så kan man ta reda på den infon som du skriver här. Bara att kolla Facebook och flödet där... Däremot att beskriva hur en person är och rör sig och vilka den umgicks med osv är uppgifter som man inte kan luska sig till.
Senast redigerad av divadnil 2017-09-05 kl. 18:50.
Citera
2017-09-05, 18:51
Medlem
Citat:
Jag vet att de har barn ihop och att han inte är snäll men jag har inte träffat honom. Glöm inte att jag rättade bara från kärleksrelation till syskon. Inget annat! Frågor på det?
Citera
2017-09-05, 18:55
Medlem
Citat:
Lugn kille!!!! Nej du! Så roligt som vi har suttit och haft om kvällarna ni får det att låta som att han var lugnet själv jag skrev i en tidigare inlägg skulle inte förvåna mig om han har fått diagnosen ADHD som vuxen....

Jag beskriver ingen stressad uppjagad person!! Han var bara full av liv och mycket rolig!
Utbildad sköterska?? Menar du sjuksköterska? I så fall var det mycket senare!! Inte när jag umgicks med honom !!
Kolla upp det innan du svarar. Du känner ju honom. Det gör jag med.
Kan du inte sluta tävla.
Bestäm dig gällande hur och vem han är. Jag vet, tydligen inte du!
Citera
2017-09-05, 19:03
Medlem
Citat:
Jag vet att de har barn ihop och att han inte är snäll men jag har inte träffat honom. Glöm inte att jag rättade bara från kärleksrelation till syskon. Inget annat! Frågor på det?
Du och "byracka" reagerar väldigt starkt på mig och envisas med att tjafsa, varför?
Sanningen ska fram, ibland finns olika sanningar, det finns plats för båda. Det är inget att gå upp i falsett för.
BW har ingen diagnos, är inte kandidat för det.
Det är väl knappast glad och skojig man brukar förknippa med ADHD, som du säger.
Citera
2017-09-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Den förövare, de närstående eller de vittnen som har plågats av sin vetskap har redan pratat, då och/eller nu. De som inte har pratat har ett starkare behov av att bevara sitt anseende än att sanningen ska komma fram.

När den här långa tiden har gått förutsätter jag att ditt handlande som gm fortsatt går ut på att bevarara ditt anseende eller i sämsta fall skapa ett tvivel kring din skuld, vilket för dig väger mycket tyngre än att Helenas kvarlevor återfinns.

Jag är övertygad om att du dagligen har tänkt på Helena och var du valde att begrava henne. Jag föreställer mig att du den första tiden tänkte på henne hela dagarna, på hur du lämnade henne, om hon skulle bli upptäckt, om du borde flytta henne till en bättre plats eller till en mer värdig plats.

Idag 25 år senare kan det nog gå dagar utan att du tänker på Helena. Men jag är säker på att din blick av hur du begravde henne, din blick av hur hon låg när du tittade på henne den sista gången, är lika stark idag som då. Jag vet att du sedan dess har tänkt på henne där hon ligger, hur du har föreställt dig hur hon har legat stilla och förmultnat under den här tiden medan du har levt vidare.

Att hon är död har hennes familj förlikat sig med. Men den man älskar kan man älska på ett sätt som aldrig slutar att göra ont, som föräldrar och människor som har bra relationer gör. Man kan inte ens acceptera att man inte vet var sin kära är. Man vill hämta hem och lägga sin älskade tillrätta.

Du har plågats med dina minnesbilder i 25 år. Om du berättar hur och var kan ditt formella straff kännas bättre för dig än hur du har det idag. Du behöver aldrig ens berätta varför.

Bra formulerat Florence - sitter du där med klumpen i halsen du som "plågats" med dessa minnesbilder.
Citera
2017-09-05, 19:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Nej, Hardbeck. Jag ger endast min syn på den information som ges, hur människor uttrycker sig, tänkbara reaktioner och möjliga känslor hos individer. Jag vet en del om homo sapiens, det är allt. Jag påverkar inte heller någon annan med mina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in