2017-09-05, 23:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Okay, tack! Det låter som Magnus L inte tänkt bo där i framtiden.

Vita huset som Åsa Vilbäck bodde i förut är 23. Gräsplanen framför med nya baracker är 25. I vita huset bor nu en kille -99 och en man med byggfirma -74. Olika etnisk bakgrund sinsemellan på deras namn. Jag gissar att det är arbetskraft.

En kvinna -86 (uska och dokusåpadeltagare) står på vita husets fasta telefon. Hon bor däremot på Läggestavägen 10 i Högdalen.
Uskan verkar vara verksam inom byggbranschen. Scrolla ned.
http://byggbolagets.se/kontakta-oss/
Citera
2017-09-06, 00:25
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det hänger ihop. Byggbolaget Södermalm AB är fd Wihlbeck Holding AB enligt denna tråd, bl a nov 2015: inlägg

1991-mars-17 Zillén (släkting till Lundbergs målvakt Silén 1969-juni-29?) är styrelsesuppleant nu och: Konkurs inledd 2017-06-30
Citera
2017-09-06, 00:49
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Hur funkar det för mäklare, gör Fastighetsmäklarinspektionen en undersökning på eget initiativ efter ett sådant här program? Stämmer det som säger kan ju ingen seriös licensgivare låta en sådan person ha licens. Jag tänker framför allt på att han via mejl bekräftat till kommunen att han fått info om att husen saknar bygglov..
Man kan ju alltid skicka en anonym anmälan till Fastighetsmäklarinspektionen och tipsa om att de borde titta på programmet.
www.fmi.se/anmalan

Om de får många anmälningar mot honom borde de agera och dra in hans tillstånd.
Citera
2017-09-06, 01:06
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det hänger ihop. Byggbolaget Södermalm AB är fd Wihlbeck Holding AB enligt denna tråd, bl a nov 2015: inlägg

1991-mars-17 Zillén (släkting till Lundbergs målvakt Silén 1969-juni-29?) är styrelsesuppleant nu och: Konkurs inledd 2017-06-30
Just det. Och hennes polska efternamn får mig att tro att hon har språkkunskaper för att kunna meddela sig med den måttligt kvalificerade men billiga arbetskraften.

Hon vann inte The Bachelor, förmodar jag.

Edit: När kan vattenpasset tänkas få genomslag i Polen?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-09-06 kl. 01:08.
Citera
2017-09-06, 01:50
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Jag hoppas att Magnus fattar det.

När jag såg programmet undrade jag om den fan har något undermedvetet behov av nya konflikter, att han bygger in fel i huset som en sorts aggressionshandling. Inte har han domstolsskräck heller, varenda sak ska drivas så långt det går.

Pyromani är den fysiskt feges form av våldsbrott.

Magnus psyke och drivkrafter har diskuterats ingående i tråden. Ingen har någon entydig bild, mer än möjligen den att han är multikriminell.

Jag har några gånger lagt fram min teori, och jag tycker inte jag blivit motbevisad. Så jag gör det igen:

Jag tror att karln helt enkelt är så in i helvete jävla ointelligent, så det inte blir bättre än så här. (Sedan har han blivit tvungen att bli jävligt bra på att snacka, för att kunna ta sig ur diverse situationer. Men det är en annan fråga.)

Korkad. Väck i pallet. Mongo. Pompom. Svagbegåvad, på gränsen till förståndshandikappad.

Ovanstående i kombination med bristande konsekvenstänk samt helt empatibefriad blir ingen bra kombo. Typ.
Citera
2017-09-06, 02:11
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Magnus psyke och drivkrafter har diskuterats ingående i tråden. Ingen har någon entydig bild, mer än möjligen den att han är multikriminell.

Jag har några gånger lagt fram min teori, och jag tycker inte jag blivit motbevisad. Så jag gör det igen:

Jag tror att karln helt enkelt är så in i helvete jävla ointelligent, så det inte blir bättre än så här. (Sedan har han blivit tvungen att bli jävligt bra på att snacka, för att kunna ta sig ur diverse situationer. Men det är en annan fråga.)

Korkad. Väck i pallet. Mongo. Pompom. Svagbegåvad, på gränsen till förståndshandikappad.

Ovanstående i kombination med bristande konsekvenstänk samt helt empatibefriad blir ingen bra kombo. Typ.
Han har läkarexamen. Ingen som antas är begåvad under genomsnittet. Det vanligaste är att man är överbegåvad.
Din teori som du kallar det (eg en hypotes) är därmed motbevisad. Märkligt att du inte kommit på detta. kanske ett tecken på du själv ligger under genomsnittet. Eller är mongo som du så vitsigt uttrycker det.

Annars går det rätt lätt att ha troliga hypoteser om hans något avvikande psyke.
Citera
2017-09-06, 02:27
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Hon har även givit byggbolaget högsta betyg på google... ...att hon inte ens orkade regga ett fake konto för att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Han har läkarexamen. Ingen som antas är begåvad under genomsnittet. Det vanligaste är att man är överbegåvad.
Din teori som du kallar det (eg en hypotes) är därmed motbevisad. Märkligt att du inte kommit på detta. kanske ett tecken på du själv ligger under genomsnittet. Eller är mongo som du så vitsigt uttrycker det.

Annars går det rätt lätt att ha troliga hypoteser om hans något avvikande psyke.

Men han fuskade sig in! Vilket det kanske krävs en viss begåvning förr det med men...
Citera
2017-09-06, 04:51
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Du kunde inte låta bli att ge dig på mig? Som att jag är den korkade, och den kriminelle person tråden handlar om är den intelligente??? Joråsåatt...

Idiotjäveln fuskade sig in på läkarutbildningen. Och väl där fuskade han sig igenom utbildningen. Dessutom gör han det så inihelvete OINTELLIGENT så att han blir avslöjad. Caught red-handed. Väl dömd, överklagar han, så han kan bli förnedrad ännu en gång.

Smart, va?

Han har fuskat sig igenom läkaryrket. Han har fuskat med mätarställningar och bilar. Han har fuskat med byggen. Han har fuskat med juridik. Han har fuskat i affärer. Han har fuskat med verifikat och skatter. Han har fuskat med avtal. Han har fuskat med lagar, regler och förordningar. Han har fuskat i privatlivet, både med fruar, barn och hundar. Han har fuskat med pengar. "Urkundsförfalskning" är hans mellannamn.

Vilken normalintelligent person behöver fuska sig igenom VARJE aspekt av sitt liv???

Och varje gång han blir avslöjad - vilket i princip tycks ske varje gång han fuskar - och konfronterad, framstår han som en lallande idiot. Och sedan gärna överklaga, så han kan få spö en gång till. Eller två.

Han är rakt igenom usel, och lyckats inte göra någonting rätt.

Vilken annan person som helst skulle kunnat förvalta det han byggt upp (fuskat sig till), och gjort en förmögenhet. Men den här fjanten lyckas bara ödelägga allt.

Han är ett sällsynt exempel på en person som lyckas omvandla rent guld till bajs.
Senast redigerad av ua571c 2017-09-06 kl. 04:53.
Citera
2017-09-06, 05:40
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Ser Magnus nästan varje dag. Oerhört sliten i ansikte o kropp och så gå han alltid med en stor svart hund vid sin sida. Ser ut att vara rejält paranoid(det är väl förmodligen alla kriminella). Har hör att han har ett fuskbygge i Hagalund Solna med polska byggare som hyresgäster, nån som vet mer om det?
Citera
2017-09-06, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Ser Magnus nästan varje dag. Oerhört sliten i ansikte o kropp och så gå han alltid med en stor svart hund vid sin sida. Ser ut att vara rejält paranoid(det är väl förmodligen alla kriminella). Har hör att han har ett fuskbygge i Hagalund Solna med polska byggare som hyresgäster, nån som vet mer om det?

Är det droger som lett till hela den här situationen, tror du?
Citera
2017-09-06, 08:33
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Alla som läser Aftonbladet:
www.aftonbladet.se/nyheter/article22548874.ab
Citera
2017-09-06, 09:32
Medlem
En Biverstål verkar vara med på bra många bolag Sillen driver.. Lixom det på Värmdö, hon verkar ha endel kontakter inom bygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in