2017-08-18, 08:32
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Vi säger "Gräv bort Sverige."
Återigen bräcker vi er med större åtaganden

Återigen söderkomplexet, ska alltid vara värst. Flyt bort, så det kan bli lite lugn och ro i resten av landet. Försök att inte krocka med Tyskland bara är ni snälla.
Citera
2017-08-18, 09:17
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Återigen söderkomplexet, ska alltid vara värst. Flyt bort, så det kan bli lite lugn och ro i resten av landet. Försök att inte krocka med Tyskland bara är ni snälla.

Enda anledningen att Tyskland känner till Sverige är ju pga Skåne
Gamle Göring älskade Skåne och vi älskar Tyskland, de är nog goda skåningar iaf i själ och hjärta

Fler trevliga ord
Räligt
Ålahue
Knuda
Mög
Vede

Vad "söderkomplex" är vet jag inte, är det ett ord för "avundsjuk jantelagssvensk"? Några sådana är vi inte, här hatar vi jantelagen och vi är verkligen inte svenskar.
Senast redigerad av Mackan52 2017-08-18 kl. 09:42.
Citera
2017-08-18, 10:43
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Enda anledningen att Tyskland känner till Sverige är ju pga Skåne
Gamle Göring älskade Skåne och vi älskar Tyskland, de är nog goda skåningar iaf i själ och hjärta

Fler trevliga ord
Räligt
Ålahue
Knuda
Mög
Vede

Vad "söderkomplex" är vet jag inte, är det ett ord för "avundsjuk jantelagssvensk"? Några sådana är vi inte, här hatar vi jantelagen och vi är verkligen inte svenskar.

Nja, så vitt jag vet är inte ABBA från Skåne, så Tyskarna lär nog veta vilka vi är

Söderkomplex är ett fenomen som uppstått i många länder där de längst i söder känner sig utsatta av resten av landet och att de inte blir tagna seriöst. Resten av landet brukar tycka att södern är bonnigt, pratar konstigt och att de ska försöka visa sig stora och häftiga, ungefär som en liten drethund och sånt bös. Skåne är ett typexempel på söderkomplex.

Mycket sköna ord
Bös
Dret
Göra (med hårt G)
Citera
2017-08-18, 13:12
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Nja, så vitt jag vet är inte ABBA från Skåne, så Tyskarna lär nog veta vilka vi är

Söderkomplex är ett fenomen som uppstått i många länder där de längst i söder känner sig utsatta av resten av landet och att de inte blir tagna seriöst. Resten av landet brukar tycka att södern är bonnigt, pratar konstigt och att de ska försöka visa sig stora och häftiga, ungefär som en liten drethund och sånt bös. Skåne är ett typexempel på söderkomplex.

Mycket sköna ord
Bös
Dret
Göra (med hårt G)

ABBA är lika dött som SAAB-fabriken och det som är kvar är lika svenskt som en nyproducerad Volvo i Beijing och dra inte fram IKEA ur armhollan det är och har alltid varit ett småländskt koncept (ren snålhet och minimalism).

Låter konstigt, vi är vad vi är och är stolta över det, precis som vilken texas-bo, Syd Korean, Syd Vietnames etc som helst kan intyga. I södern är vi helt enkelt bättre på allt och inte lika brutalt allvarliga som tråkmånsarna i norr som föds med en kvast i röven
Tycker snarare jag hör atypisk svensk avundsjuka, jantelageri och huvudstadsmentalitet

Alt ytterligare ett renodlat påhitt från undermåliga nordakademiker som vill sätta nån form av diagnos på alla som inte delar deras meningslösa värderingar eller är lika obegåvade som de är.

Fina ord:
Armholla
Skorrande R generellt
Stenshuvud
Sockerbeda
Hossor
Senast redigerad av Mackan52 2017-08-18 kl. 13:30.
Citera
2017-08-29, 15:35
Medlem
Neinzures avatar
Rallykotlett - ni hör väl själva, det är ett kanonkul ord. Appropå det:
Kanonkul
Klappträ - samma betydelse som "klappmongo".
Träsktroll
Inkontinens - mest ett kul ord på grund av betydelsen.
Salocylsyrevaselin - riktigt rullar av tungan.
Vatikanstaten - jo, man tackar.
Citera
2017-08-29, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Järnbrist, för det låter som du är dum i huvudet. "Jag har järnbrist".
haha

mitt bidrag : fartdåre = en sådan som kör som en idiot i hög fart ? , men sätt en idiot bakom ratten på en F1 bil så får ni se hur det slutar
Citera
2017-09-05, 22:45
Medlem
Demandos avatar
Rullebör..

Visste inte ens vad det var för några år sedan.
Citera
2017-09-09, 09:57
Medlem
Dunsta - förflyktigas, gå bort i gasform; (vardagligt ord) försvinna, 'sticka' || -de
Citera
2017-09-14, 20:15
Medlem
Toffelljurs avatar
Framstjärt.
Slyndjur.
FAN.

Annat moget.
Citera
2017-09-17, 13:43
Medlem
Driftkucku och syltrygg är två sköna skällsord för halvidiot och person utan egen vilja.
//
Citera
2017-10-18, 03:32
Medlem
kaiserwilhelms avatar
Är Kirkuk detsamma som vinballe?
Citera
2017-10-25, 20:33
Medlem
Rugguggla är ett skönt ord tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera