2017-09-05, 20:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han har dessutom blivit häktad för mord trots berättelsen. Så domstolen verkar inte lägga så mycket tyngd vid förklaringen till KW:s död.

Citat:
I Danmark gör man inte samma skillnad på "mord" och "dråp" som i Sverige. Man kan säga att han häktas för att ha orsakat Kim Walls död.
http://www.expressen.se/kvallsposten/i-dag-vantas-madsens-sanning-om-kim-wall/

Vet inte men det är nog troligt att man inte ser på saken som just vi gör då det handlar om mord/dråp.
Citera
2017-09-05, 20:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han har dessutom blivit häktad för mord trots berättelsen. Så domstolen verkar inte lägga så mycket tyngd vid förklaringen till KW:s död.

Ja, han påminner lite om Johanna Möller med alla hans versioner om vad som hänt KW, tänker på hennes elva olika varianter för att få sig ett alibi.

Han är körd så det visslar om det, är livstid livstid i Danmark också?

Ansöks det om tidsbegränsat som i Sverige?
Citera
2017-09-05, 20:15
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Vet inte men det är nog troligt att man inte ser på saken som just vi gör då det handlar om mord/dråp.
PM är häktad för drab vilket är detsamma som vårt dråp/mord. Dvs uppsåtligt (forsaetligt) dödande.
Citera
2017-09-05, 20:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Strumpor och trosor och hårlock; alltså 'klassiska' troféer för sexbrottslingar. Kanske inte bara då en slump eller pga slarv att dessa föremål blev kvar ombord?

Har man genomfört husrannsakan hemma hos PM, kollat hans byrålådor?

Vad PM har i sin byrålåda kan nog vara intressant och framförallt hans dator, det lär vi väl få reda på så småningom.
Citera
2017-09-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Länk, tack.

https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788
Citera
2017-09-05, 20:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Sant. Men mord eller dråp handlar ju ändå om att han dödat henne. Och det ingår ju inte i PM:s berättelse. Han pratar ju om en olycka. Och den linjen går ju inte domstolen på just nu.
Citera
2017-09-05, 20:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror till och med att flera har föreslagit det. Och ännu fler har föreslagit att hon helt enkelt ramlade ner från tornet. Det var ju något sådant här det måste vara, som hade hänt.
Att fler av er gissat på att hon fick en lucka i huvet eller ramlade från tornet samt att det sammanfaller med PMs (för nu) historia, betyder inte att det är sant. Han kan lika gärna strypt henne eller dunkat huvet mot något hårt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, han påminner lite om Johanna Möller med alla hans versioner om vad som hänt KW, tänker på hennes elva olika varianter för att få sig ett alibi.

Om jag förstått rätt så har dom förvaring. Om det är som i Norge låter jag vara osagt.
Citera
Medlem
Chaz-_-s avatar
För mig handlar det inte om att han har gjort det eller inte, utan snarare vad han har gjort mer utöver det här brottet.

Ska bli väldigt intressant att följa om han kommer kunnas kopplas till andra försvinnanden.
Citera
2017-09-05, 20:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Jag tänkte också faktiskt på Johanna Möller. Olika versioner och kursändringar.

Vet tyvärr inte vad livstid innebär i Danmark.
Citera
2017-09-05, 20:19
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Jag tror inte att det var vredesmod. Ett vittne sade att han var fixerad av sex och död. Han har skrivit i sin blogg om det ögonblick en människa förstår att hennes stund är kommen. Jag tror han ville uppleva det. Igen, i värsta fall.

Nja, jag lutar åt att det inte fanns något uppsåt. Madsen ger intryck av att vara en utåtagerande och impulsiv personlighet.

Jag tror att Madsen gjort ett sexuellt närmande, blivit avvisad, rasande samt då slagit till Kim Wall med ett tillhygge som låg gripbart i stundens hetta. Men visst, jag kan mycket väl ha fel.
Citera
2017-09-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag tror han bundit henne vid vrister och handleder och sedan strypt henne. Det är därför han kapat huvud, armar och vid knäleden.

Hjälp. Så kan det vara. Han har slagit henne med något hårt i bakhuvudet så att hon svimmat, och sen har han bundit henne och väntat tills hon kvicknar till. OMG, jag önskar vi har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in