2017-09-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon har ett rykte om sig att vara en duktig journalist. Duktigare än många andra.

Skulle en duktig journalist som ska göra en personporträtt av en lite märklig man med konstigt rykte inte ta reda på saker och ting ur hans privata liv INNAN hon bestämmer träff med honom för en intervju?

Hur skulle den intervjun kunna bli bra - dvs. ge något mer än de som hittills redan är gjorda om honom - om hon inte kunde ställa några relevanta frågor kring hans person?

Citat:
Ursprungligen postat av Snigel
Förstår inte varför man ska lyssna på rykten när hennes alster inte ligger många google-sökningar bort. Vill man läsa om skägg som livsstil, furries och varför överviktiga kan dansa poledance så kan jag skarpt rekommendera Walls journalistik.

läste en artikel från henne idag om Nordkorea: https://www.sydsvenskan.se/2017-09-03/turist-i-ett-stangt-land

tyckte den var intressant och bra som fan faktiskt, RIP Kim och hoppas den äcklige Madsen får livstid
Citera
2017-09-05, 20:00
Medlem
Jag tror han bundit henne vid vrister och handleder och sedan strypt henne. Det är därför han kapat huvud, armar och vid knäleden.
Citera
2017-09-05, 20:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Idiot! PM:s böjelser var för fan inte något som var känt innan den här historien blev till. Jag kan lova dig att det hade varit omöjligt att googla sig fram till och du begär väl för satan inte att man ska ha djupa förhör med alla som ens intervjuoffer känner innan man intervjuar någon. Fy fan vad djävla dumt du skriver

Det finns ju en hel bok skriven om Peter Madsen: "Raket-Madsen" av Thomas Djursing. Där framgick detta om det öppna förhållandet, sexklubbarna, Köpenhamns undre värld, strippan som han badade med i varvsbassängen, de två lesbiska kvinnorna som initierade honom när han var 20, you name it... Det är ju grundläggande när man ska skriva ett personporträtt att man först läser allt som andra har skrivit. Inte minst intervjuoffren blir irriterade om de märker att man ej läst några klipp alls, utan att de måste börja från noll och berätta saker. Och detta råkar jag veta av erfarenhet.
Citera
2017-09-05, 20:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Trots Madsens bisarra förklaring är utgången oklar

Peter Madsens förklaring till Kim Walls död må låta bisarr.
Men det kan ändå bli svårt för åklagaren att bevisa mord.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/02XL6/trots-madsens-bisarra-forklaring-ar-utgangen-oklar

Jag håller med och tills man vet mer så är det osäkert gällande en fällande dom för mord. Alltså oavsett hans olycksförklaring så ska det bevisas att det inte var en olycka. En dödsorsak hade varit en mycket bra inledning här. Det finns ingen vilket blir knepigare. Att han sitter kvar häktad var väntat och någon rubricering kommer han fällas för, men vilken är frågan.
Citera
2017-09-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag tror han bundit henne vid vrister och handleder och sedan strypt henne. Det är därför han kapat huvud, armar och vid knäleden.
Eller inte strypt henne.
Citera
2017-09-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ungefär så här då: Madsen slår av något skäl i vredesmod ihjäl Kim Wall med ett tungt föremål.

Efteråt tänker han sig att sänka kroppen på okänd plats, och därefter ljuga ihop något om att han släppt av henne någonstans när Polisen knackar efter att Wall efterlysts.

Problemet är dock att den relativt klent byggde Madsen inte klarar av att hissa upp Kim Walls kropp genom tornet.

Paniken smyger sig på - hur länge tar det innan hon saknas och Kustbevakningen är på väg?

Kroppen måste av ubåten, det går inte att dölja vad Madsen gjort givet dödsorsaken och skadorna hon tillfogats.

Följaktligen styckar Madsen kroppen för att kunna avlägsna den från båten, och sänker kroppsdelarna (och mordvapnet samt de verktyg som använts för styckningen) på olika djup och koordinater. Vilket också ger en "bonus" dvs den att även om delar av kroppen upptäcks så spelar det inte någon roll så länge som huvudet inte återfinns då dödsorsaken kan inte styrkas.

Jag tror inte att det var vredesmod. Ett vittne sade att han var fixerad av sex och död. Han har skrivit i sin blogg om det ögonblick en människa förstår att hennes stund är kommen. Jag tror han ville uppleva det. Igen, i värsta fall.
Citera
2017-09-05, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ni som kan tråden utantill: har någon här kommit med luck-teorin?

Inte riktigt, men väl att det var ubåtens konstruktion som på ett eller annat sätt låg bakom walls dödsfall. Men nu vet jag inte om man ska tro på PM överhuvudtaget med tanke på vad som kommit fram, och alla omständigheter omkring honom, udda intressen i mord, stryps och annat. Lutar åt att han faktiskt våldtagit, mördat, styckat och dumpat henne nu.
Citera
2017-09-05, 20:06
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Han har skrivit i sin blogg om det ögonblick en människa förstår att hennes stund är kommen. Jag tror han ville uppleva det. Igen, i värsta fall.

Länk, tack.
Citera
2017-09-05, 20:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, jag har svårt att tro att en rekonstruktion av hans version av händelsen kommer att ställa honom i gynnsammare dager, karln är ju helt klart skev i hela skallen och har fantiserat ihop något som aldrig kommer att hålla.

Han har dessutom blivit häktad för mord trots berättelsen. Så domstolen verkar inte lägga så mycket tyngd vid förklaringen till KW:s död.
Citera
2017-09-05, 20:10
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I så fall har hon inte gjort sin research som hon borde...
Det har hon garanterat gjort, vilket du skriver om.

Citat:
-
Idiot! PM:s böjelser var för fan inte något som var känt innan den här historien blev till. Jag kan lova dig att det hade varit omöjligt att googla sig fram till och du begär väl för satan inte att man ska ha djupa förhör med alla som ens intervjuoffer känner innan man intervjuar någon. Fy fan vad djävla dumt du skriver
Det är ovanligt att du har fel, men nu har du det om du nu inte menar känt såsom känt via Google..

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns ju en hel bok skriven om Peter Madsen: "Raket-Madsen" av Thomas Djursing. Där framgick detta om det öppna förhållandet, sexklubbarna, Köpenhamns undre värld, strippan som han badade med i varvsbassängen, de två lesbiska kvinnorna som initierade honom när han var 20, you name it... Det är ju grundläggande när man ska skriva ett personporträtt att man först läser allt som andra har skrivit. Inte minst intervjuoffren blir irriterade om de märker att man ej läst några klipp alls, utan att de måste börja från noll och berätta saker. Och detta råkar jag veta av erfarenhet.
Kul för dig.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Jag funderade lite det PM påstår att KW fått en lucka på 70kg i huvudet, det borde väl bli en kompression av ngr ryggkotor isf, som måste kunna ses vid en obduktion.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Nej den är inte trovärdig för fem öre. Oavsett luckans vikt (som jag menar har överdrivits av PM) så är den så liten och har så kort hävarm mellan gångjärnets axel och luckans tyngdpunkt att den omöjligen kan uppnå någon hög hastighet genom att bara falla igen som PM påstår hände. Man skulle säkert säga aj som fan om man fick den i skallen men inte en möjlighet i världen att det skulle vara dödligt.

Är det så alltså?

Tänker mig bara att vi haft 50kg vikter på gymmet till benpress och det är ett par riktigt rejäla skivor man måste vara försiktig med. Tänker mig bara att om en sådan står upprätt 90 grader och man träffas av delen som färdas längst avstånd i förhållande till öppningen så hade jag räknat med att man skulle kunna dö direkt eller iaf spräcka skallen så att om man inte får vård omgående så är det kört.

Men - jag är dock fortfarande övertygad om att det finns våld mot huvudet som gjort att det avlägsnades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in