2016-10-30, 15:05
Medlem
Molndalsbros avatar
?
Citera
2016-11-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molndalsbro
?
Jag vet inte vad du undrar över. Månne när företaget lämnar Stockholmsbörsen blir en del av Kronofogdes statistik.

Jag har inte varit inne på Eniros hemsida i år, Du har inte nyttjat deras sökmotor. Ingen använder Eniro längre. Det gör att annonsörerna kommer att fly. Frågan är bara hur länge det tar innan bolaget är utraderat.
Citera
2016-11-02, 00:23
Medlem
Nog før att bolaget ær på væg ner i graven, MEN!

Vem trycker ens på køpknappen i detta læge?
Citera
2016-11-06, 16:33
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
En slump att SVD och konkurrenten Hitta.se går under samma ägare?
Varför rapporterar inte något annat mediahus hur dåligt eniro är?

Faktum förefaller snarare kunna vara att SVD gjort ett såpass bra arbete med att beskriva de flesta av skandalerna med Eniro från bluffakturorna Eniro pumpat ut till besvär för många av Sveriges företagare landet runt till dödshoten och de övriga skandalerna inom företaget.

Om det skulle ligga något annat i kritiken än rena faktum så varför presenterar i så fall inget mediehus detta skandalösa faktum. Den som är i samma branch möts oftare av rapporter från den branschen vilket måhända kan ha spelat roll initialt med större densitet av hur skandalöst Eniro betett sig som företag på flera plan och vis under en längre tid. Det enda Eniro har producerat är väl bluffakturor för telefonnumren fanns ju där långt innan. eller hur?
Citera
2016-11-06, 16:38
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Sant. Det är endast SvD som rapporterar hur "uselt" det går för Eniro... och SvD ägs av samma bolag som Eniros största konkurrent, hitta.se.
Vad har du för belägg att det bara är SvD som rapporterat om att Eniro går dåligt, hittar flera tidningar vid sökningen på det usla företaget som bluffat så många så länge. Aktiekursen är inte heller någon direkt rikshemlighet och sanningen om uselheten behöver väl inte bekräftas igen om den redan är klarlagd?
Citera
2017-05-12, 08:24
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Finns många sköna drömmare på avanzas forum som tror stenhårt på Eniro! Men dessvärre trycks kursen ner av blankare och elak ryktesspridning!

Man känner igen idioternas resonemang ifrån Northland Resources trågna fanskara!

Ska vi ge Eniro 18 månader till konkurs?
Citera
2017-06-01, 08:28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Nu har Eniro brutit igenom nedre motstånder vid 23 öre och stängde igår på 22,41 öre!
Citera
2017-09-05, 19:56
Medlem
Ingen som har något att säga om Eniro? Gått upp 70% denna veckan och går fortsatt upp... Det mest sjuka är att jag funderade på att punga in pengar på eniro precis innan uppgången, för jag hade en känsla. Men fegade naturligtvis ut xD
Citera
2017-09-05, 20:42
Medlem
Kolreds avatar
Jag brukar avhålla mig från att bittra på aktieforumet, men Eniro har en del utmaningar framför sig. De lyftes upp som en av kandidaterna att kunna tiodubbla sitt värde fast med en rätt betydlig brasklapp, nämligen om de kan vända verksamheten och locka till sig annonsörer.

Det krafttag som krävs och det krävs verkligen rätt person på rätt plats för att detta ska gå, men jag önskar er lycka till.
Citera
2017-10-31, 16:34
Medlem
Hej, någon som kan förklara vad som händer med Eniros aktie nu för en nybörjare? Jag äger aktier för lite drygt en 20 lapp (bara för att testa lite) och nu har det dykt upp Eniro tr bland mina värdepapper. Hur fungerar det med teckningsrätt? Kan jag sälja dem? När?
Citera
2017-11-01, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirunaErik
Hej, någon som kan förklara vad som händer med Eniros aktie nu för en nybörjare? Jag äger aktier för lite drygt en 20 lapp (bara för att testa lite) och nu har det dykt upp Eniro tr bland mina värdepapper. Hur fungerar det med teckningsrätt? Kan jag sälja dem? När?
De tr (teckningsrätter) som du fått gör det möjligt för dig att köpa fler aktier i bolaget för 7,5 öre per styck.du har flera val:
1 Köpa fler aktier då du får dem billigare än vad marknadsvärdet är. Du betalar 7,5 öre istället för 12. Nackdelen är att du satsar mer pengar i ett bolag som troligen är på väg ner för ruinens brant.

2 Sälj dina TR. Du bör kunna få ca 4,5öre per styck för dem

3. Gör ingenting. Dumt väl då du går miste om pengar.

4. Sälj alla dina aktier och teckningsrätter. Glöm Eniro, det är ett företag som har gjort sitt. När nyttjande du företagets tjänster senast? Varför skulle något företag välja att annonsera när ingen längre nyttjar företagets tjänster.
Citera
2017-11-02, 16:16
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Även AIDS-patienten mår vissa dagar bättre, men sjukdomen äter trots det sakta men säkert upp kroppen. Så ser jag på dåligt skötta bolag som Metro, SAS eller Eniro. Varför köpa bolag som helt saknar framtidsutsikter? En utmärkt bolag motiverar inte en investering till vilket pris som helst, på samma sätt ett utmärkt (lågt) pris inte motiverar en investering i vilket skräpbolag som helst.

Njut av det så länge det varar, för på lång sikt råder en hundraprocentig korrelation mellan bolagets fundamentala värde och dess marknadsvärde.

Favorit i repris!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in