2017-09-05, 18:52
Medlem
Måste ändå säga att detta börjar bli oerhört obekvämt för PM. Han ljuger och ljuger och sedan när det kommer fram mer och mer detaljer släpper han mer och mer sanning. Det ser inte bra ut åtminstone eftersom han ljuger så mycket. Det börjar bli väldigt svårt att lita på honom.
Citera
2017-09-05, 18:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judicare
Du skrev en beviskedja med indicier..

Och man kan inte ha ett likgiltighetsupsåt till mord pga saker man gör efter att en person har avlidit. Likgiltighetsuppsåt betyder att du gör saker som du vet kan vara till fara för annan, men du gör det trots vetskapen.

Jag är nog lika säker på att han är skyldigt, till åtminstone styckningen, som alla andra här. Jag har till skillnad från många andra erfarenhet från förhandlingar i rätten, och har ganska bra insikt i vad som krävs för att få någon fälld.
Har du nån koll på vad som gäller i svensk rätt angående att själv dödförklara någon? Att dödförklara någon ska ju normalt sett en sjukvårdskunnig person göra ju. Riskerar man straff för typ vållande för det? I det aktuella här så dödförklarar ju PM själv BO och dumpar kroppen.
Citera
2017-09-05, 18:54
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Google översättning: Han gör gester för några i raderna.

Min översättning: han gestikulerar åt någon/några åhörare.
En annan översättning är att han gör tecken till några på åhörarläktaren.
Citera
2017-09-05, 18:54
Medlem
Citat:
Har du nån koll på vad som gäller i svensk rätt angående att själv dödförklara någon? Att dödförklara någon ska ju normalt sett en sjukvårdskunnig person göra ju.

Är inte jurist men vad jag förstår brukar folk i Sverige åka dit för "brott mot griftefriden" när mord inte går att bevisa. De har flyttat kroppen eller liknande.
Citera
2017-09-05, 18:55
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bra, han skall tvångsinläggas för RPU. Bra gjort domaren.
Givet att han inte frivilligt går med på en RPU (rättpsykiatrisk undersökning) framöver. Iaf så som jag förstod det.
Citera
2017-09-05, 18:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ingen sinnesundersökning, lite märkligt tycker jag. Bra att de får kolla datorn iaf. Verkar vara svårare i Danmark att få tillstånd för dessa åtgärder, här i Sverige hade nog datorn blivit undersökt direkt...

http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Det står att domaren beslutar om tvångsinläggning. Ändrar sig Madsen blir det inom öppenvården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Egentligen är själva dödsorsaken fullt trovärdig om man utgår ifrån att en hobby-ubåt inte har bromsade luckor, men det har väl inte ens en modern stridsvagn?

Men tyvärr så smulas all chans till förklaring sönder i med att kroppen styckats.

Frågan är varför åklagare rubricerar det till mord med bevisningen som presenterats, då borde det väl finnas mer?
Det är väl common procedure vid fall av onaturlig död, att utesluta att våldsbrott begåtts. Har en person försvunnit under suspekta omständigheter och sedan påträffas stympad, och det bedöms vara en stympning som inte är accidentell, så är det en given rubricering.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Återkommer till det jag skrev igår, han kanske har ett hemligt teckensystem med någon, förslagsvis hustrun. Gesterna betydde: skynda dig att köra en metallsåg genom hårddisken på datorn hemma!
Skrämmande!

Borde vara en sluten rättegång.
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-09-05 kl. 19:00.
Citera
2017-09-05, 18:57
Medlem
M.Cadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
PM ska genomgå RPU!

Häpnadsväckande tidigt beslut, redan innan rättegången är avklarad.
Citera
2017-09-05, 18:58
Medlem
Overminds avatar
Jag var väl den första som började ana och föreslog att han kanske har dödat flera på liknade sätt, har inte följt detta fall på väldigt länge tänkte kolla om det är något på gång på den fronten?
Citera
2017-09-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är inte bevisat att han har styckat henne. Och resten du skriver är som sagt DINA fantasier. Finns inget alls som tyder på att han gjort något sådant där, varken vid det aktuella tillfället eller tidigare i livet. Vi vet inte om de kände varandra, de bodde ju nära varandra under en tid och gick säkert ut på kvällen på den där restaurangen båda två.

Angående victim blaming, så får det inte gå så långt heller, att man helt undlåter att undersöka offrets trovärdighet och bakgrund, i t.ex. ett våldtäktsmål. Det är ju mer troligt (nu talar jag alltså inte om ubågsfallet utan rent allmänt) att en kvinna som redan har haft sex med många följer med en främmande man i hans bil t.ex., med syfte att åka någonstans och ha sex, än att en klosternovis gör det...

som sagt! inte sett troll på denna nivå som du sen lisa holmtråden haha

nej givetvis är det inte Madsen som styckat henne, han har bara kastat ut hennes nakna kropp i havet i panik som han berättar idag, efter det har någon annan person styckat liket, fäst vikter på torson och punkterat den för att försvåra att den flyter upp i land?

syftar du på att Kim har haft sex med många? om inte varför nämner du det? skäms du inte för offret och de anhöriga?

jag vet att du trollar för att uppröra folk och sedan få massa arga inlägg riktade mot dig som du tycker är kul att svara på, förmodligen för att du inte får någon uppmärksamhet in real life, hade varit kul att se en bild på dig förresten, ditt äckliga mongo ^^
Citera
2017-09-05, 18:59
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det står att domaren beslutar om tvångsinläggning. Ändrar sig Madsen blir det inom öppenvården.

Tack, jag läser om det nu. Det gick jäkla snabbt den ändringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in