Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Madsen kommer erkänna brott mot griftefriden vid förhandlingen idag enligt OMNI. Men inte mord alltså, det går helt i linje med vad jag precis skrivit, att det är en olycka, orsakad av båtens bristfälliga konstruktion! Hur rubbat det än verkar, så har troligen Madsen styckat kroppen i ren panik för att han inte ville att det skulle komma fram att hans farkost tagit livet av en människa. För då är han inte längre den fantastiske raketMadsen, utan en klåpare, det insåg han snabbt, när liket låg där på durken!
Ja, du framför ett argument för att få kroppen att försvinna, trots att det "bara" var en olycka. Många, många har avfärdat olycka pga styckningen, men jag tycker inte heller att det håller.
Med klåparstämpeln är hans liv som "kung" uppfinnar-Jocke" över, det är därför han våndas över att erkänna någonting.
Och, alla vargar som vill anfalla, jag säger inte att det ÄR olycka eller dråp eller mord, och tycker det finns för få fakta föra att ens rangordna dom som sannolikheter, MEN att det är öppet för alla varianter. Det trista är kanske att vi aldrig kommer att få hel visshet om vad som hände KW.