2017-09-05, 13:13
Avslutad
När jag såg videon på Liveleak så var min första reaktion att tycka synd om killen, men sen kom jag på att det gör inte så mycket att han blir örfilad och nerpissad för han är ju bara en äcklig förortsneger.

Hoppas Kiss-Jaffar blir så kränkt av detta att han flyttar från Sverige och att de inkontinenta svartingdjävlarna i den s.k. Dödspatrullen döms och blir utvisade. Eller skjuts ihjäl, det går också bra.
Citera
2017-09-05, 13:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex123456
låter som att nån gång under videon säger dom till Jaffar att gå o hämta 100 lax o han svarar nåt i stil med "nej det var 32 lax" eller nåt liknande?
Ja det där hörde jag med. Var det nån typ av bötning som blattar brukar syssla med? Kan han haft knarkskulder?
Citera
2017-09-05, 13:34
Medlem
Vad jobbar jaffarbyn med? Eller är det soc som gäller?
Citera
2017-09-05, 13:37
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-

.. Tror du mannen står bakom en kassa som din mamma gör?

Han jobbbar inte, han rappar.
Citera
2017-09-05, 13:38
Medlem
Bergreses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nej, deras lekstuga ute i förorten har ingen större påverkan på samhället i stort, så länge den nonchaleras av rättsväsendet och medier. De får väl hålla på och ha ihjäl varandra, inte mig emot. Jag känner inte för att lägga en krona till i skattemedel för att ge konstgjord andning åt dessa problemområden och dess undermänniskor. Polisen gör helt rätt i att skita i att utreda, så länge smutset håller sig till "orten". Jag är inte för ett "integrerat" samhälle, det är för sent för det. Nu är det ökad segregation och isolering av problemområden som gäller. Och om det inte passar någon att bo där, är det bara att flytta därifrån. Det finns jättemycket plats norrut i lande, avbefolkade småorter osv. 90% av befolkningen i "orten" arbetar ju inte ändå, så varför skall de flockas kring storstäderna?
Jag förstår din poäng. Du tycks emellertid fortfarande förutsätta att dylika kriminella bara håller sig till sin bakgård, men de gör de inte. Stockholms problemområden (som bara ökar i antal) finansieras av hela Storstockholm och hela Storstockholm är deras lekstuga. För att ta denna region som exempel.

Kunskap är makt.
Citera
2017-09-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party

Rappare är väl ett arbete, om han skattar. Kanske.
Citera
2017-09-05, 13:44
Medlem
Citat:
Rappare är väl ett arbete, om han skattar. Kanske.

Visst betalar "konstnärer" någon typ av avgift till staten av det de tjänar in tex på spelningar och dyl.
Citera
2017-09-05, 13:47
Medlem
NickSonnys avatar
Den här Jaffar, är han nån wannabe-gangster likt de flesta andra arabiserade afrikaner eller borde man tycka synd om honom för att han blev pissad på?
Citera
2017-09-05, 13:47
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Han är väl kriminell och de brukar ofta ha soc i botten. Vet inte om han kan dra in nån deg på det där negerrappandet?
Citera
2017-09-05, 13:49
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Den här Jaffar, är han nån wannabe-gangster likt de flesta andra arabiserade afrikaner eller borde man tycka synd om honom för att han blev pissad på?
Ja studiogangster blev han ju kallad av pissnegrerna. Kriminell är han garanterat även om han inte är nån tung kille
Citera
2017-09-05, 13:50
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny

Nej, man bör ej tycka synd på individnivå, han rappar bara om dynga.

https://www.youtube.com/watch?v=qjxhzs4fsTg <<<<<< Spetsade kulor, får Petter att framstå som en barnbok.

Men som människa är det en aning synd, kan inte föreställa mig vad han går igenom just nu.
Citera
2017-09-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party

Inkomstskatt gäller för alla inkomster av arbete. Att vara kulturarbetare som då Jaffar vill mena att han är ger troligen en inkomst om än liten. Den inkomsten kallas inkomst av tjänst och är skattepliktig. Som för alla personer, och alla arbeten. Även om han tex skulle haft sponsring för den tidigare aktiva instagramsidan är det något han förmånsbeskattas för. Så om han inte har registrerad inkomst från tidigare år hade han väl bara svarta inkomster eller så har hans kulturarbete varit så dåligt att ingen betalar för att höra honom spela eller rappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in