Citat:
Ursprungligen postat av
Silltunna
Nej, deras lekstuga ute i förorten har ingen större påverkan på samhället i stort, så länge den nonchaleras av rättsväsendet och medier. De får väl hålla på och ha ihjäl varandra, inte mig emot. Jag känner inte för att lägga en krona till i skattemedel för att ge konstgjord andning åt dessa problemområden och dess undermänniskor. Polisen gör helt rätt i att skita i att utreda, så länge smutset håller sig till "orten". Jag är inte för ett "integrerat" samhälle, det är för sent för det. Nu är det ökad segregation och isolering av problemområden som gäller. Och om det inte passar någon att bo där, är det bara att flytta därifrån. Det finns jättemycket plats norrut i lande, avbefolkade småorter osv. 90% av befolkningen i "orten" arbetar ju inte ändå, så varför skall de flockas kring storstäderna?
Jag förstår din poäng. Du tycks emellertid fortfarande förutsätta att dylika kriminella bara håller sig till sin bakgård, men de gör de inte. Stockholms problemområden (som bara ökar i antal) finansieras av hela Storstockholm och hela Storstockholm är deras lekstuga. För att ta denna region som exempel.
Kunskap är makt.