2017-08-28, 21:27
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Har också haft funderingar på varför två tjejer, 22,23 år gammla flyttar hem till föräldrarna. Vad har fått dem att flytta hem igen ?
Vart har dom bott innan och vad har dom jobbat/sysslat med ?
Tidigare relationer ?

Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Tack! Hört i tråden eller på stan?
Hur värderar du de uppgifter som stod i mitt PM?

Jag har "hört det på stan"
Har gjort en förfrågan tidigare i tråden om att det kunde vara någon utomstående som kanske väntade på UA och HA. Jag "tror" nog mer på utomstående än nära i vänkrets. Så för min del är det inte helt omöjligt att det kan ha skett så som sägs i PM.

Jag ställde dessa frågor förra veckan, första "Quote", fick inga svar.
Vad hade systrarna för relationer?
Citera
2017-08-28, 21:27
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tycker att texten påminner om de texter som jag har fått i PM från en massa nyregistrerade. Börjar med "Hej", fortsätter med ett slags "intro", vill bygga "förtroende", går vidare med "förtroliga uppgifter" om Helenas kompisgäng, går vidare med någon annan "pilot" och avslutar med ett spektakulärt dumpningsställe. Texten följer ett slags mönster, känns det som.

Jag slår vad om att avsändaren är nyregistrerad sedan ett par, tre dagar bakåt?! Stämmer denna min känsla, Rudge?
Det stämmer på pricken det!
Jag är ej van vid dessa pm, därför frågar jag innan jag avfärdar,
dessutom så kommer det bättre till pass här än i pm till mig.

Trött på troll och känner att jag är dålig på att syna dem så tack för vägledning 😁
Citera
2017-08-28, 21:34
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Jag har "hört det på stan"
Har gjort en förfrågan tidigare i tråden om att det kunde vara någon utomstående som kanske väntade på UA och HA. Jag "tror" nog mer på utomstående än nära i vänkrets. Så för min del är det inte helt omöjligt att det kan ha skett så som sägs i PM.

Jag ställde dessa frågor förra veckan, första "Quote", fick inga svar.
Vad hade systrarna för relationer?

Märkligt nog så just det med pojkvännen från Örebro och rökat har jag i bakhuvudet som ett rykte som florerade den första tiden efter försvinnandet med.
Försökte komma på fler rykten men det var inte så många jag kunde dra mig till minnes och detta var bara som sagt en vag signal....
Minns du fler rykten?
Citera
2017-08-28, 21:36
Medlem
Stryknings avatar
Ursprungligen postat av VelePetter:
Har också haft funderingar på varför två tjejer, 22,23 år gammla flyttar hem till föräldrarna. Vad har fått dem att flytta hem igen ?
Tidigare relationer ?

Är det verkligen säkert att de flyttat ut och hem igen? Kan inte hitta något om det i tråden.
Citera
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Märkligt nog så just det med pojkvännen från Örebro och rökat har jag i bakhuvudet som ett rykte som florerade den första tiden efter försvinnandet med.
Försökte komma på fler rykten men det var inte så många jag kunde dra mig till minnes och detta var bara som sagt en vag signal....
Minns du fler rykten?

Att HA hade en pojkvän på Rattugglan.
Citera
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Minns du fler rykten?

Vi behöver ha fram namnet på "rökaren".
Citera
2017-08-28, 21:38
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Ursprungligen postat av VelePetter:
Tidigare relationer ?

Är det verkligen säkert att de flyttat ut och hem igen? Kan inte hitta något om det i tråden.

Är det jag vill veta. Det sägs i tv och i radio att systrarna flyttat hem igen till föräldrahemmet.
Citera
2017-08-28, 21:42
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Är det jag vill veta. Det sägs i tv och i radio att systrarna flyttat hem igen till föräldrahemmet.

Aha! Då förstår jag bättre. Du har ingen länk till programmet/programmen?
Senast redigerad av Strykning 2017-08-28 kl. 21:44.
Citera
2017-08-28, 22:27
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Aha! Då förstår jag bättre. Du har ingen länk till programmet/programmen?

Vet inte hur man lägger upp länkar här. UA säger i Veckans Brott från 2014 att hon och HA har flyttat hem till föräldrarna igen.
Citera
2017-08-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har tänkt lite på det här med resan till förfesten och resan tillbaka till Mariestad. Är det bekräftat att resan tillbaka till stan gjordes med taxi?

Min tanke är följande: Om Ulrika och Helena får skjuts till förfesten men tar taxi tillbaka till stadshotellet - vad berodde det på i så fall?

Körde chauffören dit dem för att sedan avvika?
Körde chauffören dit dem men ville stanna kvar ett tag till (så att Ulrika och Helena "tvingades ta taxi")?
Körde chauffören dit dem, söp till och stannade över natten?
Körde chauffören dit dem och det sedan uppstod en schism?
Var det avtalat att Ulrika och Helena skulle få skjuts dit men sedan fixa returresan på egen hand?

Men huvudfrågan är: Är det bekräftat att resan tillbaka till stan gjordes med taxi?

Det är väl rätt vanligt att någon skjutsar en till en fest, sedan antingen avviker eller deltar själv. Och sedan tar gänget taxi till diskoteket. Tror inte det är mer dramatiskt än så. Eller har jag missat något?
Citera
2017-08-28, 22:33
Medlem
Xeitums avatar
Angående inblandade bilar så kan det kanske vara värt att komma ihåg att bilen som lämnade spår på lekplatsen troligen var bakhjulsdriven, iaf var det vad som sades från polishåll. Alltså inte ristat i sten.

Beträffande Prinzezzan så tycker jag man ska läsa vad hen skriver från första inlägg för att möjligen få en så bra bild som möjligt av eventuell "avvikande" agenda (förutom försvar av PR).
Citera
2017-08-28, 22:35
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Vet inte hur man lägger upp länkar här. UA säger i Veckans Brott från 2014 att hon och HA har flyttat hem till föräldrarna igen.

OK Tack

Någon som vet var de bodde innan de flyttade hem igen? Bodde de ihop?
Senast redigerad av Strykning 2017-08-28 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in