2017-09-04, 20:39
Medlem
Bananas avatar
Kolla datummärkningen! Kaffeosten hade bäst före 6/9, vispgröten 9/9. Vet inte om det är samma på alla Lidl-butiker, men ändå...
Citera
2017-09-04, 21:15
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Kolla datummärkningen! Kaffeosten hade bäst före 6/9, vispgröten 9/9. Vet inte om det är samma på alla Lidl-butiker, men ändå...
Fan vad illa, om det är så borde "alla" bomba Lidl med mail och dylikt.
Citera
2017-09-04, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banana

Ja, så var det för mig här i Malmö. Smakade prima dock, både i doppad i kaffet och varm tsm med hjortronsylt
Citera
2017-09-04, 23:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Lidl på Fridhemsplan saknade många av de finska produkter som var med på veckans reklamblad. Inga rispiroger, cocktailpiroger, kaffeost eller hjortronsylt.

Pirogerna hittar du i Bake-off hyllan (iaf rispirogerna) inte bland dom vanliga varorna.

Hjortronsylten var det lite värre med här, dom hade bara tagit in 6 burkar (en låda) och det var slut när jag kom dit typ en halvtimme efter dom öppnat.

När jag var in på kvällen för att jag glömde köpa mjölk så var typ allt från finska veckan utom blodkorv och salmiak slut.
Tyvärr så tar dom ofta bara in en låda av dom interessanta grejjerna.
Senast redigerad av Sereena 2017-09-04 kl. 23:51.
Citera
2017-09-05, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Pirogerna hittar du i Bake-off hyllan (iaf rispirogerna) inte bland dom vanliga varorna.

Hjortronsylten var det lite värre med här, dom hade bara tagit in 6 burkar (en låda) och det var slut när jag kom dit typ en halvtimme efter dom öppnat.

När jag var in på kvällen för att jag glömde köpa mjölk så var typ allt från finska veckan utom blodkorv och salmiak slut.
Tyvärr så tar dom ofta bara in en låda av dom interessanta grejjerna.

Det var precis där jag letade efter rispiroger men hittade endast en tom korg. De gräddar bake-offbröd tre gånger om dan men jag förstår inte varför de inte kör mera av de mest populära sorter åt gången.
Citera
2017-09-05, 09:16
Medlem
tomatos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Det var precis där jag letade efter rispiroger men hittade endast en tom korg. De gräddar bake-offbröd tre gånger om dan men jag förstår inte varför de inte kör mera av de mest populära sorter åt gången.

Kan bero på att butiken inte fått baket off leveransen ännu. Det får butikerna en eller två gånger i veckan beroende på hur mycket Bake off de säljer.
En annan anledning till att det inte fanns i korgen kan vara för att butikerna måste följa ett bakschema som nästan aldrig stämmer överens med hur mycket butiken säljer vilket gör att det lätt blir brist på en del och för mycket av något annat.
Det ska bakas tre gånger om dagen. Första är innan öppning, andra baket ska ske mellan 10:30 - 12:00 och det sista någon gång mellan 14:00 - 16:00
Citera
2017-09-05, 12:53
Medlem
Sereenas avatar
Hörde lokala butikschefen diskureta dom finska kampanjvarorna idag.

Tydligen så trodde dom inköpsansvariga på centrallagret inte att varorna skulle gå åt så dom beställde in väldigt lite.
Istället så var dom superpoppis och är slutsålt i hela landet.
Citera
2017-09-05, 16:15
Avslutad
Citat:

Tydligen så trodde dom inköpsansvariga på centrallagret inte att varorna skulle gå åt så dom beställde in väldigt lite.

Men det är ju en glädjande nyhet för framtiden, då blir det säkert fler finska veckor! Hurra!

Speciellt för Carl Serung som jag vet drömmer om kalakukko.
Citera
2017-09-05, 18:19
Medlem
Citat:

Hur kan man tro att hjortronsylt är svårsålt?
Citera
2017-09-05, 19:20
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackaregubbe

Hur kan man tro att något av deras finska produkter är svårsålda med tanke på hur många hungriga patriotiska finnar det bor i Sverige?
Citera
2017-09-05, 21:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackaregubbe

Ingen aning.

Min butik tog in 6 burkar (1 låda) och dom var slut innom en halvtimme.
Citera
2017-09-05, 21:29
Moderator
Gromguttens avatar
Det som är märkligast med kampanjen är att de inte har något surfinskt svart rågbrød. Verkligen konstigt.

Men jag flyger till Hellsingfors før att handla det själv i stället.

(och när brødet är gammalt så fräser man det tärnat med vitløk, salt och olja till världens bästa snack...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in