2017-09-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
släpp klasse nu för fan.inte gör han nåt sånt här........titta på PU där har ni förövaren

Hur var det nu med din trovärdighet nu igen? Du hade känt "klasse" i 45 år enligt tidigare inlägg men hur kan du då ha missat att han varit sambo med KB i 10 år??? Har du kanske svarat på det. Annars får du gärna göra det. Har du talats vid med honom nyss? Vad säger han eller varför säger han inget?

(och nej, inte ute efter att hoppa på varje inlägg som går åt annat håll, vill bara se förtydliganden om din 45-åriga bekantskap).

2:a på bollen visst!
Citera
2017-09-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Hur var det nu med din trovärdighet nu igen? Du hade känt "klasse" i 45 år enligt tidigare inlägg men hur kan du då ha missat att han varit sambo med KB i 10 år??? Har du kanske svarat på det. Annars får du gärna göra det. Har du talats vid med honom nyss? Vad säger han eller varför säger han inget?

(och nej, inte ute efter att hoppa på varje inlägg som går åt annat håll, vill bara se förtydliganden om din 45-åriga bekantskap).

2:a på bollen visst!

Till hankatten: Du borde ju då dessutom veta om han är/varit kompis med MRö? Vet du något om det?
Citera
2017-09-04, 22:28
Medlem
Citat:
Till hankatten: Du borde ju då dessutom veta om han är/varit kompis med MRö? Vet du något om det?

Du hann först att fråga Lubbe - det är dax att skriva nu MRö - Varför har du ljugit om att du känt KM? Känns konstigt eftersom jag inte trott detta om dig.
Citera
2017-09-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Precis! Det här har vi ju pratat om i tråden om och om och om igen!! Här är man anonym och jag skulle aldrig berätta vem min källa är!!
Det kommer att bekräftas att KM är pilot i tidningarna och på sociala medier för eller senare!

Fortsätt att privatspana håll god stämning annars tror jag att det är lätt att inte ta tråden på allvar, detta är min åsikt.

Måste för övrigt säga att senaste veckan har jag börjat få dålig magkänsla över hur vissa kan ha så mycket information om människor som de inte känner.
Visserligen för att jag har dåligt minne och flyttade ifrån Mariestad för väldigt länge sedan!

KM är pilot detta vet jag!!
MEN och det är ett stort MEN !!! Är han ensam förövare? Det undrar jag?
Har nog trott att han var ensam men nu börjar jag tveka...
Jag har försökt att få fram vilka som var hans närmaste killkompisar denna tid förgäves!! Är det någon här inne som Kan hjälpa till med detta!?

Innan anhållandet av pilot, fanns det några tankar åt annat håll, från din sida eller övriga? Har det pratats tidigare någon gång om KM som misstänkt skyldig till försvinnandet?
Är det fler i Mariestad som vet att KM är pilot?
Isfl, har det kommit fram fler uppgifter om honom?

Hur uppfattade du det då du hörde om att BW erkänt på fyllan om inblandning? Eller var det påhittade rykten?
Varför tror du PR angav sej själv och sedan fortsatte att gäckas som potentiell skyldig?
Varför skulle PR ses som misstänkt som stod familjen så nära. Var det inte underligt, eller hur uppfattades detta allmänt? Jag som utomstående upplever det som mycket konstigt och taget ur luften.
De anonyma tipsen måste ha landat i något som passade in, men vad? Förstår inte alls. Hoppas du kommer ihåg och vill svara.
Citera
2017-09-04, 22:34
Medlem
Citat:
Jag är en av dem som tror på att polisen kan vara rätt ute denna gång. De har gjort för många misstag. Jag tror som vissa andra att pilot mycket väl kan ha varit ensam, ev. med hjälp av någon bekant eller släkting. Det här med förloppet är svårt att spekulera om. Men säg att KM var en i gänget som var intresserad av HA den här kvällen på stadt, hennes uppmärksamhet gick dock åt ett helt annat håll. Eventuellt ett håll där KM också var bekant (RE?). Därför kan det ha varit naturligt att de samtliga pratade på stadt och umgicks. Efter stadt kan KM ha fått slå följe med HA antingen på grund av att de bara kände varandra via KB men också genom att HA kunde tänka sig att prata lite med honom om någon hon fann mycket mer intressant. Något går fel, mycket fel. Exakt var och hur är omöjligt att spekulera om. Antingen har KM tillgång till en bil, i centrum, på gärdesgatan eller på lockerud och agerar på egen hand. Eller så finns där en joker med i leken som antingen hjälper till eller kanske mer än så. Mycket spekulativt. Jag tror faktiskt inte alls på tidigare huvudutpekade som PU, PR och BW. Däremot finns det andra som är lite luriga.

Kan också tillägga att jag har svårt att tro på tidsramen där vittnet Hanna hör några innan 02.30. Jag vet själv hur det var att ta sig ut från stadt, gå via korvkön och hemåt. Jag har mycket svårt att tro att HA hann gå från torget tidigare än 02.15-02.20, särskilt som hon verkar ha pratat med någon i baren efter släckt ljus kl 02.

Har heller aldrig trott på tidsramen!
Citera
2017-09-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
släpp klasse nu för fan.inte gör han nåt sånt här........titta på PU där har ni förövaren

Skippa Ullb*rg. Tråkigt dock att inte Atervandsgrand4 vill svara på hur han kom ned till stan den aktuella kvällen. Kanske i en vit Toyota Camry?! HGM? Nä, glöm det!

Det finns 3 pers jag tycker vi ska fokusera på i fortsättningen. Ingen av dem är f.d raggare (suck, var får ni allt ifrån?).
Citera
2017-09-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Slutspurten har börjat.

Ja, kanske det Twiggy. Tror dock det är en bit kvar innan upplopp.

Kan du konkretisera det du skrev om att R*nnlund skulle förnekat tidigare bekantskap med Kl*sse
Citera
2017-09-04, 23:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Cred!

Men det kan ju ändå vara så att slumpen råkade spela in just då? Jag varken tar KM i försvar eller anklagar honom, men det är tajt om tiderna. Och det finns utrymme för slumpen, till exempel att PW bara just då råkade bestämma sig för att inte längre svara på alla dessa mejl. Alltså, jag vet ju inte, men nog tänker jag.

Du ger dig alltså inte utan fortsätter ändå (trots att du står med neddragna byxor) likt en LP-skiva som har hakat upp sig att få det till att KM inte är "pilot".... Som en sista utväg hänvisar du nu till slumpen för att i ett sista desperat försök att "övertyga" oss andra i tråden att du inte avsiktligen har drivit en agenda som går ut på att tvätta bort misstankarna från Kl*s.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-04 kl. 23:16.
Citera
2017-09-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Innan anhållandet av pilot, fanns det några tankar åt annat håll, från din sida eller övriga? Har det pratats tidigare någon gång om KM som misstänkt skyldig till försvinnandet?
Är det fler i Mariestad som vet att KM är pilot?
Isfl, har det kommit fram fler uppgifter om honom?

Hur uppfattade du det då du hörde om att BW erkänt på fyllan om inblandning? Eller var det påhittade rykten?
Varför tror du PR angav sej själv och sedan fortsatte att gäckas som potentiell skyldig?
Varför skulle PR ses som misstänkt som stod familjen så nära. Var det inte underligt, eller hur uppfattades detta allmänt? Jag som utomstående upplever det som mycket konstigt och taget ur luften.
De anonyma tipsen måste ha landat i något som passade in, men vad? Förstår inte alls. Hoppas du kommer ihåg och vill svara.

Enligt en vän jag pratade med precis så har PW vetat om att KM har varit inne på förhör tidigare!!

Jag flyttade ifrån staden den hösten och tog inte del / hörde något av rykten kom ihåg det var inte lika lätt att kommunicera lätt att glömma att vi inte hade social media då.

Jag pratade mycket med polisen per telefon, de ringde upp mig när de hade frågor eller undrade över något.

Jag har aldrig gillat PR en arrogant typ jag tror faktiskt att han njuter av uppmärksamhet som han får / eller gjorde i alla fall. Väldigt narcissistisk!

Att BW skulle ha erkänt på fyllan har jag aldrig hört förut!! Det tror jag bara är Mariestads rykten ..
PR Man brukar ju säga att det är någon i den närmsta kretsen en vän till familjen osv!!!! jag är inte förvånad över att han var misstänkt i början!

PR var min största kandidat väldigt länge.

Du verkar mer insatt än mig när det gäller rykten och anonyma tips som sagt hoppas att jag har hjälpt lite ..
Tror knappast det! Det är ju tyvärr så länge sedan! När jag träffar gemensamma vänner till Helena vilket jag gör väldigt sällan!! Så har vi inte suttit och pratat som vi gör här på Flashback utan pratar fina minnen om vi pratar om Helena.
Citera
2017-09-04, 23:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ni som är säkra på att KM är pilot: tror ni också att pilot är GM?

Ja jag tror att "pilot" är ensam GM.
Citera
2017-09-04, 23:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag är en av dem som tror på att polisen kan vara rätt ute denna gång. De har gjort för många misstag. Jag tror som vissa andra att pilot mycket väl kan ha varit ensam, ev. med hjälp av någon bekant eller släkting. Det här med förloppet är svårt att spekulera om. Men säg att KM var en i gänget som var intresserad av HA den här kvällen på stadt, hennes uppmärksamhet gick dock åt ett helt annat håll. Eventuellt ett håll där KM också var bekant (RE?). Därför kan det ha varit naturligt att de samtliga pratade på stadt och umgicks. Efter stadt kan KM ha fått slå följe med HA antingen på grund av att de bara kände varandra via KB men också genom att HA kunde tänka sig att prata lite med honom om någon hon fann mycket mer intressant. Något går fel, mycket fel. Exakt var och hur är omöjligt att spekulera om. Antingen har KM tillgång till en bil, i centrum, på gärdesgatan eller på lockerud och agerar på egen hand. Eller så finns där en joker med i leken som antingen hjälper till eller kanske mer än så. Mycket spekulativt. Jag tror faktiskt inte alls på tidigare huvudutpekade som PU, PR och BW. Däremot finns det andra som är lite luriga.

Kan också tillägga att jag har svårt att tro på tidsramen där vittnet Hanna hör några innan 02.30. Jag vet själv hur det var att ta sig ut från stadt, gå via korvkön och hemåt. Jag har mycket svårt att tro att HA hann gå från torget tidigare än 02.15-02.20, särskilt som hon verkar ha pratat med någon i baren efter släckt ljus kl 02.

KM kan inte "ha fått" slagit följe med HA efter Stadt för vid Knallenvaruhuset, 50 m. från hotellet görs den sista iakttagelsen av Helena, hon ses då promenera ensam i riktning mot Österlånggatan/Kungsgatan. KM måste alltså ha följt efter Helena (här ska även tilläggas att KM bodde i motsatt riktning) och sedan hunnit ifatt henne, gissningsvis strax innan Marieholmsbron eftersom "brovittnet" ser KM och HA promenera tillsammans över bron.

Det kan nog stämma det du tar upp här, enligt LGWP i Veckans Brott 2011 observerades Helena på torget utanför Stadt vid 02:30 vilket i sådant fall innebär att "Hanna's" vittnesmål inte alls har något med Helena att göra, hon hörde något helt annat.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-04 kl. 23:52.
Citera
2017-09-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Enligt en vän jag pratade med precis så har PW vetat om att KM har varit inne på förhör tidigare!!

Jag flyttade ifrån staden den hösten och tog inte del / hörde något av rykten kom ihåg det var inte lika lätt att kommunicera lätt att glömma att vi inte hade social media då.

Jag pratade mycket med polisen per telefon, de ringde upp mig när de hade frågor eller undrade över något.

Jag har aldrig gillat PR en arrogant typ jag tror faktiskt att han njuter av uppmärksamhet som han får / eller gjorde i alla fall. Väldigt narcissistisk!

Att BW skulle ha erkänt på fyllan har jag aldrig hört förut!! Det tror jag bara är Mariestads rykten ..
PR Man brukar ju säga att det är någon i den närmsta kretsen en vän till familjen osv!!!! jag är inte förvånad över att han var misstänkt i början!

PR var min största kandidat väldigt länge.

Du verkar mer insatt än mig när det gäller rykten och anonyma tips som sagt hoppas att jag har hjälpt lite ..
Tror knappast det! Det är ju tyvärr så länge sedan! När jag träffar gemensamma vänner till Helena vilket jag gör väldigt sällan!! Så har vi inte suttit och pratat som vi gör här på Flashback utan pratar fina minnen om vi pratar om Helena.

Tack!
Lättare att se samt släppa saker när personligheter visas bakom initialerna.
Bra med goda gemensamma minnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in