2017-08-26, 19:38
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Sitter Isak på bänken?
Ja, ser det inte som en omöjlighet att han får komma in.

Annars måste jag skriva att det är kul se Mario Götze denna säsong. Nu spelar han som han skall och kan, den vila/rehab han ägnade sig åt några månader verkar ha fungerat.
Citera
2017-08-26, 19:54
Medlem
motvalls avatar
BVB helt överlägsna, gjorde nyss 2-0 genom Sahin. Laget är betydligt mer bekväma med att hålla bollen och vänta ut motståndarna än förra säsongen. Om det beror på tränarbytet eller att Götze är igång kan man fundera över.

Edit: Kort efter jag skrev ovanstående plockas Mario ut. Direkt tappar Dortmund mycket av spelet, nu är det Hertha som har chanser.
Senast redigerad av motvall 2017-08-26 kl. 20:04.
Citera
2017-08-26, 20:10
Medlem
motvalls avatar
Ingen Isak. Nu fick Philipp en smäll och går ut, redan i första hände samma sak med Sokratis och så då Götze som kanske inte orkar 90 ännu.
Citera
2017-08-27, 13:33
Medlem
motvalls avatar
Tänkte kolla på Zweite för andra gången denna säsong, ogillar fulstreama. Union mot oväntade ligaledaren Arminia Bielefeld. Vilket lag som har mina sympatier är självklart, de från den gamla jägarmästarbostaden som dessutom har en svensk på planen.
Citera
2017-08-27, 13:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Kvinnlig huvuddomare i Bochum-Dynamo Dresden, blir intressant att se hur det går.
Citera
2017-08-27, 13:43
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Kvinnlig huvuddomare i Bochum-Dynamo Dresden, blir intressant att se hur det går.
Bibiana Steinhaus? Hon har dömt på denna nivå, BL2, i mer än fem år och är helt OK. Är snarast förvånande att hon inte fått någon match i riktiga Bundesliga.
Citera
2017-08-27, 13:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bibiana Steinhaus? Hon har dömt på denna nivå, BL2, i mer än fem år och är helt OK. Är snarast förvånande att hon inte fått någon match i riktiga Bundesliga.
Jaså, där ser man.
Fick för mig att det var något nytt för i år. Kanske var en kvinnlig tränare på hög nivå?

Hur som helst ser det bra ut, och Eeros Dresden har tagit ledningen.
Citera
2017-08-27, 13:57
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jaså, där ser man.
Fick för mig att det var något nytt för i år. Kanske var en kvinnlig tränare på hög nivå?
Nej det var nog hon du läst om. Vad jag fattat så ska hon denna säsong få debutera i BL1. Alltså inte inkvoterad utan eftersom hon är en tillräckligt bra domare som fått göra sina "hundår".

I "min match" står det 0-0. Hedlund ser bra ut, men så är det en hemmamatch som Union bör vinna.
Citera
2017-08-27, 14:13
Medlem
motvalls avatar
Kollade upp Steinhaus, hon har regelbundet dömt Zweite sen 2007/8. I 10 år alltså och klart mer än över 5 som jag skrev tidigare.
Citera
2017-08-27, 15:24
Medlem
motvalls avatar
Hedlund tar plats på ett helt annat sätt idag än vad jag såg förra säsongen. Är inblandad i väldigt mycket offensivt, ser ut som en kille för landslaget på allvar. Att han blev utbytt i 85:e begriper jag inte. (Har inte sett Braunschweig så någon jämförelse med årets Nyman göres ej.)

Annars så blev jag förvånad över hur organiserade och välspelande Arminia är, ingen slump det gått så bra senaste tiden. Har en för mig okänd Luxemburgsk tränare, Jeff Saibene, som harvat i Schweiz innan. Utan tvekan två bra fotbollslag på en nivå klart över allsvenskans.
Citera
2017-08-27, 15:31
Medlem
Lekmands avatar
I stort sett alla freiburgfans tippar på förlust idag. Många kritiserar att Schuster är på plan mot ett så snabbt lag som Leipzig.
Citera
2017-08-27, 15:34
Medlem
foool13s avatar
Emil från start nu iallafall.

Werner hade kunnat göra ett drömmål där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in