Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Jag är inte så säker på att det gällde skolorna enbart.
Se bara hur de börjat agera inrikespolitiskt med pension, LSS och BB först på agendan.
Det kommer nog mera.
Ja, de överkompenserar i sin strävan att framhålla att de är en del av Sverige - att de är med och bygger landet.
Men glöm inte vilka som står bakom. Det här är inte nödvändigtvis DERAS retorik. Vem skriver deras tal? Bredvid Fatemeh Khavari står Ung Vänsters pressekreterare, demonstrationen nyligen (där de lade ut "vi bygger Sverige") skedde samtidigt som en stödmanifestation ägde rum av Rött Forum, de demonsterar sida vid sida med KämpaSthlm (autonoma vänstern) och sedan har vi alla godhjärtade kvinnor som trummar i dem hur viktiga de är för Sverige.
I del anammar de en retorik som de tror att svenskarna kommer att svara positivt på därför att andra talar om för dem att så är fallet. Handhjärtan och "kärlek" är knappast något hämtat från Afghanistan. Andra använder dem som ett verktyg för konflikt (autonoma vänstern) och till sist tar de egna initiativ (vilket jag tror att skrivelsen till ambassaden var - vilken de verkar ha sökt skulle flyta under radarn då de åtminstone igår inte hade lagt ut en svensk översättning).
Frågan är vilka av dessa vägar som är framkomliga?
Den respons de hittills har fått är eftergifter från polismyndigheterna, icke-förpliktigande uttalanden av politiker utan inflytande och ointresse av den svenska allmänheten.
Det finns mycket att granska och diskutera och i sammanhanget tycker jag att det är löjligt att fixera sig vid en 17-åring och tramsa runt i spekulationer kring hennes könstillhörighet.