2017-09-04, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
För en gångs skull vaknade jag glad över det otroliga skitväder vi har i Stockholm idag. Medans jag sitter hemma och avnjuter varmt te så sitter de små skäggliven där i det fina vädret. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Streamar de live via FB fortfarande eller finns det någon webbkamera tillgänglig?

Håller! Fan inte ofta man är överlycklig över riktigt skitväder. Men idag suger vädret i Stockholm! Hoppas alla fullvuxna barn har ett helvete på norra Bantorget idag.
Citera
2017-09-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Som en figur ur en skräckfilm. Jag är inte lättskrämd men första gången jag såg hucklet i aktion blev jag faktiskt - rädd!
Förstår inte folk vad människan är kapabel till?
Med den uppsynen - och de orden.
Den barska uppsynen av ofelbarhet och den överlägsna, aggressiva looken hos den som anser sig ha rätt att utkräva av andra.
Citera
2017-09-04, 12:14
Medlem
"Vi bygger landet"?

Kul läsning om hur det går till i de kretsarna:

http://www.stockholmian.com/news/persiska/2011/05/009/001.pdf
Citera
2017-09-04, 12:18
Medlem
Alltså, det här är riktigt riktigt allvarligt. En hazar-hanne förklädd till kvinna har deklarerat att citat: Vi ska ta över Sverige, vi ska ta makten över Sverige. Vilka signaler sänder det ut till omvärlden?! Regeringen och Dan Eliasson lyser med sin frånvaro, trots att det nu har skett ett mordförsök på en polis vid sitt-demon. Svenskarna sitter hemma och retar upp sig istället för att enas och ställa till med ett uppror.
Vore jag inte själv drabbad av svår fysisk sjukdom skulle jag göra allt jag kan för att dra igång nåt. Varför varför i hela h-e händer inget?
Citera
2017-09-04, 12:21
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det tror jag visserligen är ett uttryck för hennes bristande svenska. Det sades i ett sammanhang där hon talade om att deras sittstrejk i skolorna sprida och "ta över Sverige".

Jag är inte så säker på att det gällde skolorna enbart.
Se bara hur de börjat agera inrikespolitiskt med pension, LSS och BB först på agendan.
Det kommer nog mera.
Citera
2017-09-04, 12:29
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
"Vi bygger landet"?

Kan ju inte vara samma, för då var hen ju typ 6 år, eller hela saken ett falsarium... nu kommer ju mina konspirationsteorier vakna
Citera
2017-09-04, 12:31
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
"Vi bygger landet"?

Den Fatemeh som förekommer här, är det verkligen samma som i demonstrationen nu, hon var sex år gammal 2006?
Citera
2017-09-04, 12:32
Medlem
Citat:
Se bara hur de börjat agera inrikespolitiskt med pension, LSS och BB först på agendan.
Det kommer nog mera.

De/hon har väl lånat en del krav från Ung Vänster, som är deras sponsor och bollplank. jag har svårt at se att de skulle "ta över" någon del av statsapparaten, det allvarligaste i nuläget är, tycker jag, att den tokslappa attityden till deras demonstrationer och överord signalerar till alla andra aktivister att ren fräckhet och storordighet går hem i Sverige, att stora blaffor med ord kan blockera eller ändlöst förhala att lagliga beslut verkställs.

Det och själva deras närvaro. De hör inte hemma här och blir de kvar här (med alla sina kommande anhöriga dessutom) så är de jättelik minuspost för hela landet.

Förslag till talkör på Norra Ban:

AFGHANERNA SKA UT!
VET HUT, VET SJUFALT HUT!
Citera
2017-09-04, 12:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det kommer nog mera.
Ja, de överkompenserar i sin strävan att framhålla att de är en del av Sverige - att de är med och bygger landet.

Men glöm inte vilka som står bakom. Det här är inte nödvändigtvis DERAS retorik. Vem skriver deras tal? Bredvid Fatemeh Khavari står Ung Vänsters pressekreterare, demonstrationen nyligen (där de lade ut "vi bygger Sverige") skedde samtidigt som en stödmanifestation ägde rum av Rött Forum, de demonsterar sida vid sida med KämpaSthlm (autonoma vänstern) och sedan har vi alla godhjärtade kvinnor som trummar i dem hur viktiga de är för Sverige.

I del anammar de en retorik som de tror att svenskarna kommer att svara positivt på därför att andra talar om för dem att så är fallet. Handhjärtan och "kärlek" är knappast något hämtat från Afghanistan. Andra använder dem som ett verktyg för konflikt (autonoma vänstern) och till sist tar de egna initiativ (vilket jag tror att skrivelsen till ambassaden var - vilken de verkar ha sökt skulle flyta under radarn då de åtminstone igår inte hade lagt ut en svensk översättning).

Frågan är vilka av dessa vägar som är framkomliga?

Den respons de hittills har fått är eftergifter från polismyndigheterna, icke-förpliktigande uttalanden av politiker utan inflytande och ointresse av den svenska allmänheten.

Det finns mycket att granska och diskutera och i sammanhanget tycker jag att det är löjligt att fixera sig vid en 17-åring och tramsa runt i spekulationer kring hennes könstillhörighet.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-09-04 kl. 12:38.
Citera
2017-09-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Alltså, det här är riktigt riktigt allvarligt. En hazar-hanne förklädd till kvinna har deklarerat att citat: Vi ska ta över Sverige, vi ska ta makten över Sverige. Vilka signaler sänder det ut till omvärlden?! Regeringen och Dan Eliasson lyser med sin frånvaro, trots att det nu har skett ett mordförsök på en polis vid sitt-demon. Svenskarna sitter hemma och retar upp sig istället för att enas och ställa till med ett uppror.
Vore jag inte själv drabbad av svår fysisk sjukdom skulle jag göra allt jag kan för att dra igång nåt. Varför varför i hela h-e händer inget?
Men de är ju "utsatta"... De kämpar för en "god sak", "mot förtrycket"... Polisen hör till grisarna, förtrycket. Dan Eliasson har dock bevisat sin empatiska inställning till stackars våldverkare från fjärran. Medan hans underordnade riskerar sina liv å yrkets vägnar.

Det postmoderna etablissemanget förklarar naturligtvis att det inte finns några samband mellan något, utom möjligen "rasistiska strukturer". Var det kanske inte så att det kniviga nackhacket skedde snarare vid Björns trädgård än på Medborgarplatsen, en rallarsving och ett tjuvknyp bortom? En spottloskas distans. Givetvis har inget med något annat att göra. Allt är bara en mångfald isolerade inträffanden, utan förklaring mer än möjligen "rasistiska strukturer". Det är "de förtrycktas" desperata kamp mot "förtryckarna".
Citera
2017-09-04, 12:46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, de överkompenserar i sin strävan att framhålla att de är en del av Sverige - att de är med och bygger landet.

Men glöm inte vilka som står bakom. Det här är inte nödvändigtvis DERAS retorik. Vem skriver deras tal? Bredvid Fatemeh Khavari står Ung Vänsters pressekreterare, demonstrationen nyligen (där de lade ut "vi bygger Sverige") skedde samtidigt som en stödmanifestation ägde rum av Rött Forum, de demonsterar sida vid sida med KämpaSthlm (autonoma vänstern) och sedan har vi alla godhjärtade kvinnor som trummar i dem hur viktiga de är för Sverige.

I del anammar de en retorik som de tror att svenskarna kommer att svara positivt på därför att andra talar om för dem att så är fallet. Handhjärtan och "kärlek" är knappast något hämtat från Afghanistan. Andra använder dem som ett verktyg för konflikt (autonoma vänstern) och till sist tar de egna initiativ (vilket jag tror att skrivelsen till ambassaden var - vilken de verkar ha sökt skulle flyta under radarn då de åtminstone igår inte hade lagt ut en svensk översättning).

Frågan är vilka av dessa vägar som är framkomliga?

Den respons de hittills har fått är eftergifter från polismyndigheterna, icke-förpliktigande uttalanden av politiker utan inflytande och ointresse av den svenska allmänheten.

Det finns mycket att granska och diskutera och i sammanhanget tycker jag att det är löjligt att fixera sig vid en 17-åring och tramsa runt i spekulationer kring hennes könstillhörighet.

Jag tror att detta huckle verkligen TROR att de ska ta över Sverige. De tror ju att de har folket med sej.
De som står bakom detta spektakel har skjutit över målet genom att lägga sina ord i munnen på en person som jag tror få svenskar kan identifiera sej med.
Citera
2017-09-04, 12:48
Moderator
Tinuviels avatar
En rapporten om att media sprider en felaktig bild av ensamkommande (för negativ) har cirkulerat på de olika sidor som stöder Ung i Sverige och såväl Svt som Niklas Orrenius har okritiskt spritt den vidare.

Noterade när den kom ut att underlaget var EXTREMT svagt och nu uppmärksammas det även av Sydsvenska Dagbladets ledarskribent Mats Skogkär:
https://twitter.com/Skogkar/status/904622807748943872

Den är den här artikeln det gäller:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/forskare-medias-bild-av-de-ensamkommande-barnen-ar-felaktig?cmpid=del:tw:20170904:forskare-medias-bi ld-av-de-ensamkommande-barnen-ar-felaktig:nyh:lp

Orrenius RT:ar detta:
https://twitter.com/Hoglund_Cecilia/status/903674924950269956
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in