2017-09-04, 10:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
I Afghanistan är det ju inte ovanligt att flickor kläs ut till pojkar och att pojkar kläs ut till flickor.
Man byter könsidentitet om det gagnar en på nåt sätt.

https://www.svd.se/varfor-klar-man-ut-afghanska-flickor-till-pojkar
– Antingen för att det ger familjen fördelar eller för att underlätta för flickorna att röra sig. Det finns både något kraftfullt och tragiskt i att man i ett av världens mest konservativa och segregerade länder samtidigt experimenterar med könsroller.
intressant
Här i Sverige är det alltså till fördel för en afghan att byta till kvinnligt kön
eller till och med behålla båda könen som inte bara Westerberg Åsa är övertygad om han är alltså både sig själv och sin syster, fan så praktiskt. Kanske han inte fick uppehållstillstånd och vips så bytte han kön
Citera
2017-09-04, 10:43
Medlem
Citat:
Det har slutat drälla hazarer i mitt närområde. Nu hoppas jag bara att tiggarna och gatubarnen också tågar till Norra Barntorget och att allesammans drabbas av Syndafloden.
Det regnar mycket och ser inte ut att sluta.

Att de gav sig på Brantingmonumentet och pyntade upp det med sit eget fula bjäfs var (för mig och, misstänker jag, många andra) den sista droppen. Det och korpandet av parollen "Vi bygger landet!".

Hazarkidsen försöker oblygt skriva in sig i en historia de inte har någonting att göra med.
Citera
2017-09-04, 11:20
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
SAMLINGSEVENT FÖR ALLA SOM SKA DEMONSTRERA DEN 12 SEPTEMBER
- Stoppa utvisningarna till Afghanistan
- Höj LSS-Stödet
- Stöd BB-ockupationen
- Höj Pensionerna!

Är de valda ämnena en indikation på vad de fordom benämnda barnen anser sig ha rätt till i Sverige? LSS-bedragarna, hotade eftersom myndigheterna har fått upp ögonen för dem, anhöriga som väntas anlända till Sverige vill ha fetare pensioner, BB hänger med av bara farten.

Gruppen framstår som motbjudande när en ny kravlista sammanblandas med att de vägrar följa svensk lag. Detta retar nog upp svensken mer än afghanerna förstår.
Citera
2017-09-04, 11:21
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Citerar åter från Westberg Åsa facebook

Tror som Åsa att detta rör sig om en transa dvs att han inte alls är den han ger sig ut för

allt är möjligt...bild på hen
https://mobile.twitter.com/Sharps_Wagner/status/904462731235008512/photo/1
Citera
2017-09-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är de valda ämnena en indikation på vad de fordom benämnda barnen anser sig ha rätt till i Sverige? LSS-bedragarna, hotade eftersom myndigheterna har fått upp ögonen för dem, anhöriga som väntas anlända till Sverige vill ha fetare pensioner, BB hänger med av bara farten.

Gruppen framstår som motbjudande när en ny kravlista sammanblandas med att de vägrar följa svensk lag. Detta retar nog upp svensken mer än afghanerna förstår.

Håller med, afghanerna kommer från en kultur där "rätten sitter i spjutstångs ände" och där mer eller mindre förtäckta hot om våld är en rätt accepterad del av alla slags förhandlingar.
Citera
2017-09-04, 11:29
Medlem
Citat:
Det har slutat drälla hazarer i mitt närområde. Nu hoppas jag bara att tiggarna och gatubarnen också tågar till Norra Barntorget och att allesammans drabbas av Syndafloden.
Det regnar mycket och ser inte ut att sluta.
Ja våra kära hazarer har lämnat södermalm för den här gången efter några turbulenta veckor, med stök bråk och försök till polismord. Dom andra kelgrisarna du nämnde var trotts regn och rusk utportionerade som vanligt.
Citera
2017-09-04, 11:39
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Citat från hen...
"Vi kommer att sprida protesterna tills vi har tagit makten över hela landet"

Ska det räknas som att en statskupp är nära förestående??? Borde inte säpo kolla in detta!!!
Citera
2017-09-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

Haha, något för alla! Alla kan vinna något. Någon annan betalar. Här smusslas lagbrott in i "paketlösningen" för enkelriktade kravmaskiner.
Citera
2017-09-04, 11:55
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Citat från hen...

Ska det räknas som att en statskupp är nära förestående??? Borde inte säpo kolla in detta!!!
Det tror jag visserligen är ett uttryck för hennes bristande svenska. Det sades i ett sammanhang där hon talade om att deras sittstrejk i skolorna sprida och "ta över Sverige".
Citera
2017-09-04, 11:59
Bannlyst
För en gångs skull vaknade jag glad över det otroliga skitväder vi har i Stockholm idag. Medans jag sitter hemma och avnjuter varmt te så sitter de små skäggliven där i det fina vädret. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Streamar de live via FB fortfarande eller finns det någon webbkamera tillgänglig?
Citera
2017-09-04, 11:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma

Som en figur ur en skräckfilm. Jag är inte lättskrämd men första gången jag såg hucklet i aktion blev jag faktiskt - rädd!
Förstår inte folk vad människan är kapabel till?
Med den uppsynen - och de orden.
Citera
2017-09-04, 12:08
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Citat från hen...

Vilka bevekelsegrunder hade Afghanen (språk dari) som med kniv högg en polisman bakifrån i nacken på Medborgarplatsen förra veckan?

Jag är övertygad om att attacken hade som mål att skada och ingjuta skräck i den svenska befolkningen. Om vi inte lyder afghanernas krav, väntar våld; definitionen av en terrorhandling.

Det skrämmande är att människor börjar bli allt mer avtrubbade och uppgivna inför det eskalerande våldet. Media och politiker blundar för det som sker. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in