Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Nyliberalerna vill inte jävlas med någon. Dom vill tvärtom att folk ska slippa tvång och ofrihet.
Och nyliberalerna lägger sig inte i vad någon har för lön. Det är en fråga mellan dig och den du säljer dina tjänster till.
Samma sak med hyran. Det blir då helt en sak mellan dig och det du hyr av. Eller den du hyr ut till.
Du kan ju fråga slemmet om inte hin vill sätta hyran när hin hyr ut. Inte vill slemmet att att någon hyresgästförening skall komma och sänka hins uthyrningshyra.
Hyresgästernas rättigheter är starka i Spanien, men jag hyr ut på korttidsuthyrning till lite lägre pris än marknadspriset för att få mer kunder och beläggning. 350 euro för en vecka under högsäsong för mitt boende med havsutsikt i attraktiv semesterort, det är bra pris och något jag själv tycker är ett bra pris ifall jag skulle hyra. Billigare än västkuststuga en vecka. Flyg 1000 kr ner, sen 1 par delar på 3300 kr. Billig nice semester med turkost vatten. Jag skinnar aldrig folk på en hyra utan hyr ut det jag tycker är ok prisnivå ifall jag skulle hyra eller köpa något själv.
Efter alla omkostnader är betalda så har jag 3-5% direktavkastning på min investering, en fin extrainkomst på en rimlig nivå och amorteringen betalas och pensionsförsäkring, sen är det jävligt läckert att ha en drömbostad i Spanien kostnadsfritt när man fortfarande ser ung ut
Det är det här nyliberalerna vill klämma åt för glatta livet och inte klarar av, att såna som jag, som strulat massor i livet och ungdomen, gått på bidrag frivilligt och kan göra det igen, som kan lägga min bostadspengar i Spanien lägenheter och samtidigt bor billigt i stan och kan ha ett övre medelklass liv och statusobjekt. Jag kan med socialdemokratins förmånliga bidragsregler jobba på visstid, sen bli arbetslös när kontraktet går ut och sitta 6 mån i min spanien bostad på akassa eller sjukpenning. Det är något jag ska göra om ett par år när jag samlat ihop 500-700 000 till, bidrag i solen med en drink haha.
Borgarna försöker införa visstidsjobb så man inte får fast, då ska man utnyttja allt borgarna försöker förstöra för vanliga människor, till att få automatiskt akassa då utan karens och sitta i sin spanien bostad och skåla med en snygg brud haha, jag älskar mig själv och mina okonventienella ideer som kringgår borgarnas sabotage. jag vänder allt borgarna förstör till min egen fördel.