2017-09-03, 19:14
Medlem
Donald J. Trump‏Verifierat konto

The United States is considering, in addition to other options, stopping all trade with any country doing business with North Korea.

Äntligen svält ihjäl hela Asien om det behövs. Flytta över alla fabriker till SydKorea och Indien.
2017-09-03, 19:30
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald J. Trump‏Verifierat konto

The United States is considering, in addition to other options, stopping all trade with any country doing business with North Korea.

Äntligen svält ihjäl hela Asien om det behövs. Flytta över alla fabriker till SydKorea och Indien.

Ja, jo, det här är något som lär hända. Alla vet att det bara är att packa ihop en fabrik och flytta till ett annat land. Bra DJT.
2017-09-03, 19:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...hur kommer det sig att han inte gör något för att nyttja detta "guldläge", isåfall?
Han gör ju absolut ingenting för att få igenom... ja vad är det han vill egentligen, förutom att bygga en mur ute i ödemarken och att folk ska applådera och beundra honom?

Vad är det Donald har ansvarat för att ha drivit igenom på sistone, egentligen?
Inte ens hans egna parti tycks ju vara med på de få inkompetenta och dåligt formulerade "planer" han improviserar fram. Nej, presidenten trivs bäst med att sitta på pojkrummet och twittra... Det är hans naturliga miljö, inte ledarrollen.
Idag har jag letat och letat efter uppdateringar om Russian Collusion men hittar inget aktuellt. Har du några länkar tack?
2017-09-03, 19:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Tror du de som är drabbade i Texas tycker att det är guldläge också?
Nu var det väl inte dem vi pratade om. Nice Strawman there!
2017-09-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Självklart inte, men det var var inte det du syftade på i ditt ursprungliga inlägg?

Den som vill missförstå kommer alltid att göra det

Vänta nu, hur kan det vara bra för Donald Trump att en del människor i Texas har problem som också medför stora kostnader.
Hur kan det vara bra för Donald Trump att det finns ett aggressivt Nordkorea med kärnvapen som definitivt inte tillhör Amerikas kompisar
2017-09-03, 20:26
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Idag har jag letat och letat efter uppdateringar om Russian Collusion men hittar inget aktuellt. Har du några länkar tack?
Varför försöker du helt plötsligt byta ämne? Vad är det egentligen som gör att Donald har ett "guldläge"?
Du får väldigt gärna backa upp dina egna påståenden så även vi som lever utanför bubblan kan "förstå"...
2017-09-03, 20:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Varför försöker du helt plötsligt byta ämne? Vad är det egentligen som gör att Donald har ett "guldläge"?
Du får väldigt gärna backa upp dina egna påståenden så även vi som lever utanför bubblan kan "förstå"...
När du kommer ut från NyT/WaPo/Buzzfeed/Politico/Mensch-bubblan kommer du att se ljuset på egen hand.
2017-09-03, 20:35
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Här har du en intervju Adam Schiff där de diskuterar hur husets utredning går och kommer fortskrida de närmsta dagarna!
http://edition.cnn.com/videos/politics/2017/09/03/sotu-schiff-2.cnn

Totalt OT:
Denna bild tycker jag var riktigt kul och kan ge er ett litet skratt:
KIM och Donalds relation just nu
Senast redigerad av 0rganet 2017-09-03 kl. 20:38.
2017-09-03, 20:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Här har du en intervju Adam Schiff där de diskuterar hur husets utredning går och kommer fortskrida de närmsta dagarna!
http://edition.cnn.com/videos/politics/2017/09/03/sotu-schiff-2.cnn
Den som letar han finner. Så alltså, de står och stampar fortfarande på samma ställe om Moscow Trump Tower som aldrig ens materialiserades på ritbordet. Synnerligen ett bra exempel på hur människor resonerar som befinner sig i en hallucination.
2017-09-03, 23:50
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Den som letar han finner. Så alltså, de står och stampar fortfarande på samma ställe om Moscow Trump Tower som aldrig ens materialiserades på ritbordet. Synnerligen ett bra exempel på hur människor resonerar som befinner sig i en hallucination.
Ja det verkar vara patetiskt och en helt politisk styrd utredning som de driver, antiRyssland som vanligt.
Nu får väl se om de orkar i tre år till, jag tycker mig se en avmattning nu, folk tröttnar på skiten och media.

Republikanerna är väl konservativa, eller försöker vara det, och då tycker de om hur landet drivs.
Jag kan inte se någon annan anledning till varför de inte vill driva igenom något av värde.
USA är mer en direktdemokrati än tex Sverige också. Går en kongressledamot emot sin valkrets så förlorar personen nästa val.
2017-09-04, 01:08
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Ja det verkar vara patetiskt och en helt politisk styrd utredning som de driver, antiRyssland som vanligt.
Nu får väl se om de orkar i tre år till, jag tycker mig se en avmattning nu, folk tröttnar på skiten och media.

Republikanerna är väl konservativa, eller försöker vara det, och då tycker de om hur landet drivs.
Jag kan inte se någon annan anledning till varför de inte vill driva igenom något av värde.
USA är mer en direktdemokrati än tex Sverige också. Går en kongressledamot emot sin valkrets så förlorar personen nästa val.

Avmattning? Det verkar väl snarare som om Mueller lagt in en högre växel, i och med att han kopplat in järngänget från IRS. Vad "folk" eller media tycker skiter han nog högtidligt i.
Men nu har han definitivt överskridit Trumps "röda linje" Ska bli intressant att se hur en uppenbart skakig Trump reagerar. Avskeda Mueller? Kärnvapenanfall mot Nordkorea? Man kan fan vänta sig vilket desperat motdrag som helst.
2017-09-04, 03:52
Medlem
Trump has decided to end DACA, with 6-month delay

In a nod to reservations held by many lawmakers, the White House plans to delay the enforcement of the president’s decision for six months, giving Congress a window to act, according to one White House official.

Intressant. Mycket intressant.
Etablisemangs GOP vill ju behålla DACA. GOP väljare vill ha bort DACA...,

Trump lämpar över frågan väldigt smart på GOP etablisemanget.

MAGA kandidater kommer ju få en enorm skjuts mot etablisemangs kandidater om etablisemanget röstar igenom ett skydd av DACA efter Trump gett det ett slutdatum...

Om etablisemangs GOP inte röstar fram ett skydd av DACA kan dom heller inte klaga på Trump i frågan...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in