2017-09-03, 15:41
Medlem
Jag hoppas att det regnar och är riktigt kyligt som där jag bor. Anser att den här aktionen går över styr nu och förhoppningsvis blir det deras fall. Verkar inte som att många bryr sig om dom och vad blir då nästa drag? Finns det någon som har varit där och kontrollerat att dom verkligen sitter ner allihop? När kärringar förlorar både pengar som god man och afghanska kukar tror jag att dom kan blir riktigt vansinniga. 2 drifter som heter duga. Hur kan man ens engagera sig då dom borde veta att dom är stämplade som kåta hyndor och på gränsen till pedofiler eftersom dom ser dom som barn? Mitt hopp är att detta jippo blir regeringens fall då folk inser vilket pack som släpats hit. Så äckliga människor allihop att man häpnar. Ser dom bara som en stor grupp flatlöss.
Citera
2017-09-03, 15:43
Moderator
Tinuviels avatar
Amir har identifierat strejkens stödtrupp:
Citat:
Vi måste tackar de journalister som skriver om oss varje dag! Finns många journalister som är med oss hela tiden. Tack 🙏 #UngiSverige
https://twitter.com/nabizadehse/status/904336042739867648

En helt korrekt observation. Ungisverige behöver inte vara rädd för att den granskning som sker av deras verksamhet ska vara något annat än välvillig från Sveriges samlade journalistkår.
Citera
2017-09-03, 16:39
Medlem
beer-goggless avatar
Fantastiskt hur denna demonstration nu riktar udden mot Socialdemokratins hjärta:
- Val av plats, Norra Bantorget
- Tramsar med forna tiders Socialdemokratiska parad-kamper (pensionerna), och även LSS etc.
- Klättrar upp på statyn över Hjalmar Branting

You can't make this shit up...

Det är nästan som om att de omtolkar De Geers konstverk "Skända Flaggan" med nya slagord:
- Skända Branting
- Håna rörelsen
- Vägra vara röstboskap

Och på den brinnande SAP-fanan är det klottrat ÖSTROGENET!
Senast redigerad av beer-goggles 2017-09-03 kl. 16:51.
Citera
2017-09-03, 17:06
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag hoppas att det regnar och är riktigt kyligt som där jag bor. Anser att den här aktionen går över styr nu och förhoppningsvis blir det deras fall. Verkar inte som att många bryr sig om dom och vad blir då nästa drag? Finns det någon som har varit där och kontrollerat att dom verkligen sitter ner allihop? När kärringar förlorar både pengar som god man och afghanska kukar tror jag att dom kan blir riktigt vansinniga. 2 drifter som heter duga. Hur kan man ens engagera sig då dom borde veta att dom är stämplade som kåta hyndor och på gränsen till pedofiler eftersom dom ser dom som barn? Mitt hopp är att detta jippo blir regeringens fall då folk inser vilket pack som släpats hit. Så äckliga människor allihop att man häpnar. Ser dom bara som en stor grupp flatlöss.

Ja precis och sen står dom och ursäktar ett mordförsök! Man blir ju fan mörkrädd.
Citera
2017-09-03, 19:01
Moderator
Tinuviels avatar
Deras supportrar är ändå rätt så motbjudande.

Från sina uppvärmda hem försöker de döva sina samveten.

En av dem har postat på Facebooksidan "Stoppa utvisningarna till Afganistan". Hon inleder med att tacka de som lämnat bidrag så att ungdomarna i Sthlm och Gbg kan hålla sig varma och mätta (de förstnämnda hade ju redan samlat in nästan en halv miljon så jag förstår inte varför de skulle få mer pengar, men ändå). Sedan skriver hon:
Citat:
Men sedan förra insamlingen har jag fått allt mer frågor om hjälp till papperslösa/hemlösa ungdomar. Många av dem sover på gatan eller i skogen och de har inga pengar till mat eller annat (tex hygienartiklar, mobilladdning etc). En ungdom som skrev till mig hade sovit ensam i skogen i flera veckor. Som tur va hade han en sovsäck som han fått via insamlingen men han hade inga pengar till mat mm. Har du möjlighet att bidra för att hjälpa dessa ungdomar så swisha till numret nedan. TACK🙏🏼
... och avslutar med "Tillsammans är vi starka❤️".

De är 17 000 i sin lilla grupp och borde skämmas ögonen ur sig för de köper sig fria med handhjärtan och småpengar samtidigt som de bidrar till att skapa ett samhälle där människor uppehåller sig illegalt och sover utomhus för att hålla sig undan myndigheterna. För när det gäller finns de inte där. När myndigheterna betalar så ställer de upp som goda män, upplåter en liten del av sina hem eller tar emot lön inom bidragsindustrin MEN konsekvensen av deras engagemang är ytterst detta. Människor hamnar utanför samhället och riskerar att utsättas för våld eller själva välja att bli kriminella för att få ihop till mat.

... då lyftes inte ett finger om det inte är för att trycka dit ytterligare ett trött hjärta på Facebook.
Citera
2017-09-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Inte ens migranter som har bott här i tjugo år har tagit till sig västerländska traditioner [---}

Fadimes pappa hade bott tjugo år i Sverige. Han kom till Sverige i 30-årsåldern.

Det sägs ju att enkla jobb gör susen för integrationen. Fadimes pappa hade haft jobb, på en senapsfabrik och ett tvätteri. I ett avseende hade han anpassat sig till Sverige, eller till en del invandrares sätt att leva i Sverige. Han förtidspensionerades i 50-årsåldern.
Citera
2017-09-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag hoppas att det regnar och är riktigt kyligt som där jag bor. Anser att den här aktionen går över styr nu och förhoppningsvis blir det deras fall. Verkar inte som att många bryr sig om dom och vad blir då nästa drag? Finns det någon som har varit där och kontrollerat att dom verkligen sitter ner allihop?

Jag var där idag, väldigt kort.

Norra Bantorget ligger mycket mer isolerat från människoströmmar än Medborgarplatsen. På Medborgarplatsen finns ju trappor där hazarerna och de goda svenskarna kunde rada upp sig och ses av många människor som har anledning att gå förbi till Söderhallarna, eller de många restauranger som ligger runt Medborgarplatsen, eller Söderallén som leder till pendeltåg.

Norra Bantorget är mer som en lummig park, med gångvägar där ett fåtal vanliga människor passerar. De vanliga människor jag såg gick snabbt genom parken som om de var på väg någonstans och tittade knappt upp. Jag tror inte att de ens såg hazarerna om de inte visste att dessa var där.

Det finns en slags plattform där hazarerna äter och sover, men den syns inte från bussgatan eller av de som ska till LO-borgen eller Norra Latin eller går på gatorna runt om.

Det var betydligt färre hazarer än på Medborgarplatsen och jag såg inga godhetssvenskar alls (jag gick alltså kvickt förbi, godhetssvenskarna kan ha funnits fast jag inte såg dem). Hazarerna satt inte still som på Medborgarplatsen, de gick runt på gångvägarna eller hämtade mat. En trave madrasser, liggunderlag etc låg beredd för natten.

Jag gissar att stridsmoralen har sjunkit ordentligt bland demonstranterna.
l
Citera
2017-09-03, 20:04
Medlem
BitGirls avatar
Ok Flashbackare. Detta från Facebook. Kan ni gräva vidare och se om detta stämmer.

https://www.facebook.com/groups/1054122034605760/permalink/1865903576760931/

Citat från FC: "Hmmm, kan inte riktigt släppa det här med transpersonen 'Fatemeh' Khavari som är talesman för de kriminella asylbedragarna som just nu ockuperar centrala Stockholm... Är det BARA jag som hela tiden vetat att det är en man i kvinnokläder eller är det fler som ser detta lika tydligt som jag??! Är denne 'Fatemeh' samma person som påstår sig vara hens bror, Morteza Khavari, eller är han en annan bror till Morteza - som i sin tur verkar ha kommit hit 2013?? Oavsett vilket så har de här bröderna (eller brodern) tjänat grova pengar på farsen!

Jag tvivlar på att det ens existerar en formell organisation som heter "ung i Sverige" - jag har aldrig någonsin sett något org.nr till dem - men däremot vet vi nu, tack vare Politikfaktas grävande i saken, att de dryga 675000kr som godhetsonanerande teflonhjärnor till dags dato swishat de här aggressiva "afghanska" mans"barnen" (från Iran och Pakistan) gått direkt ner i Khavaris egen ficka...!

Jag lägger upp de bilder jag snabbt kunde hitta på "bröderna"/brodern vid en vanlig Google-sökning så får ni själva dra era egna slutsatser om vad ni ser...!

(P.S: är det ändå inte MYCKET märkligt att en afghansk "kvinna", som är född in i en kultur där flickor/kvinnor betraktas som lägre stående än tamboskap och i princip ALDRIG får varken synas eller höras i offentliga sammanhang, som ALDRIG ens tillåts lämna det egna hemmet utan en manlig släktings sällskap: 1) överhuvudtaget väljs som LEDARE och talesman för alla dessa män - utan att "hon" någonsin ifrågasätts av dem! 2) att "kvinnan" 'Fatemeh' rör sig så självklart och obesvärat bland hundratals främmande män, från samma kvinnoföraktande hederskultur, utan att en enda av "hennes" landsmän ens reagerar och ifrågasätter detta...??!"
Citera
2017-09-03, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Amir har identifierat strejkens stödtrupp:

https://twitter.com/nabizadehse/status/904336042739867648

En helt korrekt observation. Ungisverige behöver inte vara rädd för att den granskning som sker av deras verksamhet ska vara något annat än välvillig från Sveriges samlade journalistkår.

Det är skrämmande att Sverige saknar objektiv granskade journalister. Ingen våga ta upp den skyhöga kriminalitet som bildades kring medborgarsplatsen när dom satt där.
Citera
2017-09-03, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BitGirl
Ok Flashbackare. Detta från Facebook. Kan ni gräva vidare och se om detta stämmer.

https://www.facebook.com/groups/1054122034605760/permalink/1865903576760931/

Citat från FC: "Hmmm, kan inte riktigt släppa det här med transpersonen 'Fatemeh' Khavari som är talesman för de kriminella asylbedragarna som just nu ockuperar centrala Stockholm... Är det BARA jag som hela tiden vetat att det är en man i kvinnokläder eller är det fler som ser detta lika tydligt som jag??! Är denne 'Fatemeh' samma person som påstår sig vara hens bror, Morteza Khavari, eller är han en annan bror till Morteza - som i sin tur verkar ha kommit hit 2013?? Oavsett vilket så har de här bröderna (eller brodern) tjänat grova pengar på farsen!

Jag tvivlar på att det ens existerar en formell organisation som heter "ung i Sverige" - jag har aldrig någonsin sett något org.nr till dem - men däremot vet vi nu, tack vare Politikfaktas grävande i saken, att de dryga 675000kr som godhetsonanerande teflonhjärnor till dags dato swishat de här aggressiva "afghanska" mans"barnen" (från Iran och Pakistan) gått direkt ner i Khavaris egen ficka...!

Jag lägger upp de bilder jag snabbt kunde hitta på "bröderna"/brodern vid en vanlig Google-sökning så får ni själva dra era egna slutsatser om vad ni ser...!

(P.S: är det ändå inte MYCKET märkligt att en afghansk "kvinna", som är född in i en kultur där flickor/kvinnor betraktas som lägre stående än tamboskap och i princip ALDRIG får varken synas eller höras i offentliga sammanhang, som ALDRIG ens tillåts lämna det egna hemmet utan en manlig släktings sällskap: 1) överhuvudtaget väljs som LEDARE och talesman för alla dessa män - utan att "hon" någonsin ifrågasätts av dem! 2) att "kvinnan" 'Fatemeh' rör sig så självklart och obesvärat bland hundratals främmande män, från samma kvinnoföraktande hederskultur, utan att en enda av "hennes" landsmän ens reagerar och ifrågasätter detta...??!"

Pengarna som dom har begärt in via Swisch, har gått till en privatperson. Skrev inlägg för några veckor om detta. Man får hoppas att skatteverket granska det privat konto som pengarna har gått in på och skönstaxera vederbörande, det bruka dom vilja gör emot småföretagare.
Citera
2017-09-03, 20:31
Avslutad
Fy fan vad äckligt.

Ockupanterna ska åka hem, det är det enda konkreta som hjälper pensionärer, personer i behov av LSS och andra grupper som tvingas stå tillbaka, och i många fall får sina liv förstörda.

http://aktuelltfokus.se/unga-afghaner-kraver-hojda-pensioner-for-landets-pensionarer/

Citat:
”Höj pensionerna!”, ”Höj LSS-stödet”, ”Stöd BB-ockupationen”, ”Stoppa utvisningarna till Afghanistan”. Med gigantiska banderoller intog de unga sittstrejkande afghanerna Norra Bantorget i Stockholm.

Citat:
Nu breddas rörelsens kamp ytterligare.

– Pensionärerna som byggt det här landet ska inte behöva lida, sa Khavari i sitt tal och förklarade att pensionärer och ensamkommande flyktingbarns välfärd och rättigheter inte står mot varandra.
Citera
2017-09-03, 20:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fy fan vad äckligt.

Ockupanterna ska åka hem, det är det enda konkreta som hjälper pensionärer, personer i behov av LSS och andra grupper som tvingas stå tillbaka, och i många fall får sina liv förstörda.

http://aktuelltfokus.se/unga-afghaner-kraver-hojda-pensioner-for-landets-pensionarer/
Som Hanif Bali påpekade:
Citat:
15 barnlajvare kostar lika mycket om året som ett helt BB Sollefteå.
https://twitter.com/hanifbali/status/904402031162650625
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in