Citat:
På deras facebooksida kan vi läsa om att en förmodad afghan har knivhuggit en polis på Medborgarplatsen, jag hoppas och tror att man kraftfullt tar avstånd från detta avskyvärda brott. Men icke när jag läser deras kommentarer ställs all logik, sans och förnuft på ända, en tsunami av förestående 'goda' människor visar sympati för dåren och pissar dig, mig och inte minst sig själva i munnen. De är vårt fel att han knivhögg polisen.... Läs och förfäras....
– Många av dessa ungdomar har mått psykiskt dåligt utan att få hjälp. Desperata handlingar är kanske deras sista utväg. Tråkigt för honom och polisen.
– Så jävla hopplöst... önskar dessa unga oavsett vad dom gjort får vård i Sverige.
– Självklart handlar det inte om att döma. Pojken mår enligt sin advokat mycket dåligt.
– Jättetråkigt för pojken och polisen.
– De ansvariga borde kunnat förutse konsekvenserna av sin egen underlåtenhet och agerat i tid.
– Olyckliga, frustrerade människor är inga monster!
– Nu börjar MV FÅ skörda sitt sätt att behandla dessa barn, många lever med trauma och psykiska problem tack vare deras behandling. Detta är bara början.
– Man ska inte behöva leva under denna psykiska tortyr som dessa ungdomar gör
– Dessa fantastiska unga som protesterar.
– Vi måste fortsätta stötta dessa ungar allt vi förmår så att de får sova annars är risken stor att de får en psykos.
– De måste få hjälp.Snart orkar de inte mer . Blir desperata och skadar både sig själva och andra. Vill att myndigheterna och regeringen inser vilken tortyr de utsätter dessa ungdomar för och agerar därefter. AMNESTI NU.
– Givetvis skapas "monster" av att bli bemötta som "monster"... samtidigt blir även "trångsyntheten" en självuppfyllande profetia
Med deras logik undrar jag hur galna dom tror att alla dom som är kvar i Afghanistan är vid det här laget?
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1016994918442335/
/Provokatör
– Många av dessa ungdomar har mått psykiskt dåligt utan att få hjälp. Desperata handlingar är kanske deras sista utväg. Tråkigt för honom och polisen.
– Så jävla hopplöst... önskar dessa unga oavsett vad dom gjort får vård i Sverige.
– Självklart handlar det inte om att döma. Pojken mår enligt sin advokat mycket dåligt.
– Jättetråkigt för pojken och polisen.
– De ansvariga borde kunnat förutse konsekvenserna av sin egen underlåtenhet och agerat i tid.
– Olyckliga, frustrerade människor är inga monster!
– Nu börjar MV FÅ skörda sitt sätt att behandla dessa barn, många lever med trauma och psykiska problem tack vare deras behandling. Detta är bara början.
– Man ska inte behöva leva under denna psykiska tortyr som dessa ungdomar gör
– Dessa fantastiska unga som protesterar.
– Vi måste fortsätta stötta dessa ungar allt vi förmår så att de får sova annars är risken stor att de får en psykos.
– De måste få hjälp.Snart orkar de inte mer . Blir desperata och skadar både sig själva och andra. Vill att myndigheterna och regeringen inser vilken tortyr de utsätter dessa ungdomar för och agerar därefter. AMNESTI NU.
– Givetvis skapas "monster" av att bli bemötta som "monster"... samtidigt blir även "trångsyntheten" en självuppfyllande profetia
Med deras logik undrar jag hur galna dom tror att alla dom som är kvar i Afghanistan är vid det här laget?
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1016994918442335/
/Provokatör
Men herre gud..vad är det för fel på folk?

Det stod inte så mycket på Wikipedia Jag är inte så bevandrad i Stockholm som den norrlänning jag är.