2017-09-03, 13:55
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
På deras facebooksida kan vi läsa om att en förmodad afghan har knivhuggit en polis på Medborgarplatsen, jag hoppas och tror att man kraftfullt tar avstånd från detta avskyvärda brott. Men icke när jag läser deras kommentarer ställs all logik, sans och förnuft på ända, en tsunami av förestående 'goda' människor visar sympati för dåren och pissar dig, mig och inte minst sig själva i munnen. De är vårt fel att han knivhögg polisen.... Läs och förfäras....

– Många av dessa ungdomar har mått psykiskt dåligt utan att få hjälp. Desperata handlingar är kanske deras sista utväg. Tråkigt för honom och polisen.

– Så jävla hopplöst... önskar dessa unga oavsett vad dom gjort får vård i Sverige.

– Självklart handlar det inte om att döma. Pojken mår enligt sin advokat mycket dåligt.

Jättetråkigt för pojken och polisen.

– De ansvariga borde kunnat förutse konsekvenserna av sin egen underlåtenhet och agerat i tid.

– Olyckliga, frustrerade människor är inga monster!

– Nu börjar MV FÅ skörda sitt sätt att behandla dessa barn, många lever med trauma och psykiska problem tack vare deras behandling. Detta är bara början.

– Man ska inte behöva leva under denna psykiska tortyr som dessa ungdomar gör

– Dessa fantastiska unga som protesterar.

– Vi måste fortsätta stötta dessa ungar allt vi förmår så att de får sova annars är risken stor att de får en psykos.

– De måste få hjälp.Snart orkar de inte mer . Blir desperata och skadar både sig själva och andra. Vill att myndigheterna och regeringen inser vilken tortyr de utsätter dessa ungdomar för och agerar därefter. AMNESTI NU.

Givetvis skapas "monster" av att bli bemötta som "monster"... samtidigt blir även "trångsyntheten" en självuppfyllande profetia

Med deras logik undrar jag hur galna dom tror att alla dom som är kvar i Afghanistan är vid det här laget?

https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1016994918442335/

/Provokatör

Men herre gud..vad är det för fel på folk?
Citera
2017-09-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Unga afghaner kräver höjda pensioner för landets pensionärer

http://aktuelltfokus.se/unga-afghaner-kraver-hojda-pensioner-for-landets-pensionarer/

Jag har vänner som gillar detta, vet inte var jag ska ta vägen
Stor humor att afghanerna ömkar för pensionärerna och BB-krisen. Antagligen är de hjärntvättade av vänstern att säga de här sakerna eftersom de tror att det slår an känslosträngarna hos svensken. De har hittills bara haft kontakt med batikhäxor, velournissar och kommunister så de har ingen känsla för det svenska samhället och vanligt folks syn på demon.

Ang knivningen: jag har hela tiden tyckt att det varit bra att avvakta lite med polisinsatser för utvisningar, att så att säga "mjuka upp" mongolerna för att lättare kunna ta till bryska metoder. Men man får inte vänta för länge så att sne'ögona blir desperata och initierar en massa desperadoattacker på vanligt folk. Jag anser att polisen bör ta till med hårdhandskarna nu i veckan.
Citera
2017-09-03, 14:19
Medlem
Citat:
– De måste få hjälp.Snart orkar de inte mer . Blir desperata och skadar både sig själva och andra. Vill att myndigheterna och regeringen inser vilken tortyr de utsätter dessa ungdomar för och agerar därefter. AMNESTI NU.

Ah dom mår säkert jättedåligt som går runt och bär kniv och attackerar poliser hej vilt. Så jävla bisarrt hela denna grejen.
Citera
2017-09-03, 14:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Hazarerna ska själva bli pensionärer tidigare än jämnåriga svenskar. Klart hazarerna satt ihop ett plus ett Om välfärden plockas isär finns inget att ta av. När hazarerna får hit sina fruar, föräldrar och barn vill väl hazaren inte betala för sin familj.

Vi kommer se vissa afghaner diagnostiseras med åldersdiabetes före dom fyllt 30.

/Provokatör
Citera
2017-09-03, 14:24
Moderator
Psilosophers avatar
Jag tycker Ung i Sverige ska begära medborgarlön och fred på jorden när de ändå är i farten. Varför den låga ambitionsnivån?
Citera
2017-09-03, 14:29
Medlem
sherms avatar
Citat:
På deras facebooksida kan vi läsa om att en förmodad afghan har knivhuggit en polis på Medborgarplatsen, jag hoppas och tror att man kraftfullt tar avstånd från detta avskyvärda brott. Men icke när jag läser deras kommentarer ställs all logik, sans och förnuft på ända, en tsunami av förestående 'goda' människor visar sympati för dåren och pissar dig, mig och inte minst sig själva i munnen. De är vårt fel att han knivhögg polisen.... Läs och förfäras....
Argumenten är precis vad man kan förvänta sig. Tinuviel tog upp ett liknande exempel tidigare i tråden, ett närmast ordagrant eko av vad jag själv dagen innan ironiserade om var att vänta från dessa godhetsrunkare.
Citera
2017-09-03, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Som jag skrev tidigare så lever dessa hazarpojkar vi deporterar under större hot då de för med sig västerländska värderingar som är ett hot mot de som vill skada dem

Det är inte så svårt om man är lite bildad och insatt

Som några av oss tidigare har förklarat för dig så är det kvalificerat skitsnack. De härjar likadant här som där.
Citera
2017-09-03, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D123
Nu går den afghanska gruppen ut med diverse "krav" som höjda pensioner och bättre förlossningsvård.

Inte ens de mest naiva kan väl tro att ett gäng afghaner kommit på de här idéerna om svensk inrikespolitik själva? Alla måste väl fatta att några svenska sympatlsörer har uppmanat dem att säga det här för att få bättre PR?

http://aktuelltfokus.se/unga-afghaner-kraver-hojda-pensioner-for-landets-pensionarer/

Märks vilka nyttiga idioter de är för vänsterns agenda.
Citera
2017-09-03, 14:43
Medlem
Kebabfysikers avatar
Synd att demonstrationen inte blev kvar på Södermalm. Den hade dom gott förtjänat att få ha kvar, alla asylkåta medelklassmänniskor som predikar godhet från ett tryggt avstånd från mångkulturen.
Citera
2017-09-03, 15:09
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Unga afghaner kräver höjda pensioner för landets pensionärer

Jag har vänner som gillar detta, vet inte var jag ska ta vägen

Är då inte det bästa de kan göra att ta sig hem för egen maskin och de pengarna som Sverige sparar på att bli av med dem kan gå till bl.a. höjda pensioner?
Citera
2017-09-03, 15:17
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Synd att demonstrationen inte blev kvar på Södermalm. Den hade dom gott förtjänat att få ha kvar, alla asylkåta medelklassmänniskor som predikar godhet från ett tryggt avstånd från mångkulturen.

Vill du ta ifrån LO, S och Aftonbladet som ligger i närheten chans att ta hand om barnen

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det är Socialdemokraterna, alltså partiet, som äger Norra Latin, och använder den främst som konferenslokal.

LO äger den s k LO-borgen, den med två torn, som ligger strax bredvid.

En del organisationer med anknytning till arbetarrörelsen, t ex ABF, har lokaler i dessa hus. Om jag inte minns fel var det ett ABF-kansli som låg i LO-borgen som ockuperades av några kurder för ganska många år sedan.

Jag tycker det är utmärkt att hazarerna flyttar dit.

Tackar för informationen Det stod inte så mycket på Wikipedia Jag är inte så bevandrad i Stockholm som den norrlänning jag är.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-03 kl. 15:19.
Citera
2017-09-03, 15:20
Medlem
Läsvärt från Wager igen. Och en passande illustration kanske - Branting demonstrerar också på Norra Bantorget
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=664816987051052&set=g.8080572093361 08&type=1&theater&ifg=1
http://meritwager.nu/allmant/afghaner-wien-protester-i-tre-dygn-stockholm-allehanda-krav-i-over-en-manad/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in