Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag skulle vilja dela några tankar som jag har om den här "pilotmannen". Grovt har den här mannen beskrivits som mellan 20 och 30 år. Om vi tänker oss att mannen var kanske 28 år 1992 (eller 26 år eller 29 år för att nu ta några exempel) måste vi vara medvetna om att den här mannen redan då skulle ha kunnat hinna studera färdigt på högskola/universitet till en ganska "fin" titel. Att gå från gymnasiet direkt till högskola/universitet och plugga kanske fem till åtta år är inget ovanligt. Den här mannen skulle ju faktiskt ha kunnat hinna studera klart till ett "fint" yrke som advokat, läkare, forskare, ingenjör. Så, redan 1992 skulle den här mannen ha kunnat vara en mycket välutbildad man och mycket kunnig inom något eller några teoretiska fack.
Om vi flyttar fram positionen till 1998 (när tipset från "brovittnet" hittas och mannen tas in på förhör) har det gått ytterligare sex år. Mannen kan nu vara 34 år och ha hunnit en bra bit i en (kanske) akademisk karriär. Förutom inom yrken som advokat, läkare, forskare eller ingenjör skulle mannen kunna hittas inom polis-, militär- och myndighetsväsendet. Oavsett skolning och fack skulle mannen vid kanske 34 års ålder 1998 vara så långt kommen i en karriär att han både var väl medveten om sina "rättigheter" men också om vilka (ödesdigra?) konsekvenser ett offentliggörande av hans namn skulle få. Jag landar återigen i det faktum att mannen "stod på sig" 1998 och att åklagaren valde att inte ge polisen grönt ljus.
Egentligen letade jag efter annan sak men råkade snubbla över detta inlägg från dig som postades
strax innan "pilots" identitet röjdes och jag blev mycket förvånad när jag såg hur du resonerade kring vem "pilot" var.
Vill därför ställa 3 frågor till dig:
VAD var det som gjorde dig så övertygad om att JUST "pilot" var högutbildad? ingen annan av dom misstänkta som har varit uppe i tråden tidigare har varit högutbildade, men nu så... var det dags eller?
Varför kunde "pilot" inte bara vara en vanlig knegare, en elektriker t.ex.? majoriteten i samhället är ju just arbetare eller folk med "normal utbildning" om uttrycket tillåts? Att "pilot" skulle återfinnas i det högre och mycket välutbildade skiktet är väl högst osannolikt?
Som sagt,
varför väljer du att blunda för den stora majoriteten av befolkningen och i stället söker "pilot" i dom finare kretsarna, bland advokater, läkare, forskare och ingenjörer? Dessutom gör du det helt "öppet i tråden" så alla lätt kan påverkas av ditt resonemang". Vi ska inte glömma att väldigt många lyssnar på dig här i tråden, att du är lite av en mentor. Men för mig blir det en bitter eftersmak av det här och än mer märkligt när det sedan visar sig att "pilot" är en elektriker, KM är alltså en helt varlig arbetare.
Har du någon som helst förklaring till det här?
Jag vet redan vad du kommer att svara: Du kommer dra upp det här med att "pilot" vägrade advokat och att han
måste vara påläst, men räcker verkligen det som förklaring för den här typen av utsvävande? inte om du frågar mig.
Och
JA det är KM som är "pilot" (Jag är preciiiis lika övertygad som Twiggyman är att det är MRö).