Citat:
Ursprungligen postat av
Paul.Nilsson
Jag vill rekommendera att du läser artiklarna av Tino Sanandaji och Adam Cwejman, om du inte redan har gjort det, som jag länkar till.
Det är en mycket stor skillnad på invandringen till Sverige då och nu när det gäller invandringens omfattning, olika kategorier av invandring (asylinvandring, anhöriginvandring, arberskraftsinvandring etc.) och vilka länder människor kommer ifrån. Den extrema och ansvarslösa migrationspolitik som Sverige har bedrivit (och fortfarande bedriver) sedan 1980-talet kan sammanfattas med ett ord: folkförräderi! Svenskarna blir en minoritet i sitt eget land om massinvandringen inte stoppas och om inte en omfattande återvandring påbörjas.
Du skriver: "Du är dock en sådan person som kallar britter för amerikaner så diskussionen är nog helt lönlös". Var har jag skrivit det?
Ska vi fortfarande blanda ihop korten så gör det ordentligt. Du mfl. skriver att det inte har funnits någon invandring före 1900-talet, vilket är bestämt felaktigt. Ja, vi har fått en mer riktad invandring av araber och andra folkstammar, men vi har aldrig varit som Japan, helt isolerat från omvärlden.
Du skriver dessutom att du tycker att rådande invandring är folkförräderi samtidigt som att du skriver att "svenskarna blir en minoritet i sitt eget land".
I mina dar har jag träffad en och annan jute, en och annan göte, en och annan dane och många svear. Jag har träffat några gutar och folk från våra mindre folkstammar. Däremot har jag aldrig i mitt 70åriga liv träffat en SVENSK! Läs det här fyra gånger om:
Det har aldrig funnits några svenskar i detta land!. Som stolt karl från svea blod blir jag både förbannad och kränkt för att du klumpar ihop mig med götar och annat folk!