Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppmattan
Har börjat läsa tråden från början..Prinzezzan verkar ha varit aktiv redan från början.. jisses..bra jobbat... men varför såå engagerad?
Jag berördes av fallet redan när Helena försvann -92. Det fanns en del beröringspunkter: vi var i ungefär samma ålder, en kompis liknade henne utseendemässigt, fallet uppmärksammades stort i media, vi hade en liknande hemväg (skogsområde den sista biten) osv. Tanken var: Det hade kunnat vara jag eller någon kompis, som kunnat råka illa ut...
När jag började skriva här i tråden fick jag en hel del kontakter; folk som ville diskutera, tipsa osv, och jag blev mer och mer engagerad. Kan väl säga att engagemanget för att deltaga i tråden dock falnat på sistone. Inriktningen har gått från fokusering på Helenas försvinnande till personangrepp, lögner och skitsnack, tycker jag.
Helenas försvinnande kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat, men, som sagt, engagemanget är inte lika stort längre. För Helenas familjs skull önskar jag att fallet får en lösning så fort som möjligt. Inte mycket skulle göra mig gladare.