2017-09-02, 23:00
Medlem
På ett vis hade det varit logiskt om PR är pilot.
Han kanske fortfarande hade kontakt med UA. Och visste att hon skulle ut denna kvällen, efter inflyttningsfesten.
Han och några kompisar festar på hemorten. Fixar chaufför.
Ankommer till Mariestad på natten, och strögar runt.
Väl vid stängningsdags, så får de syn på HA vid korsningen österlånggatan-kungsgatan.
De är full bil.
Så omtalad går ur bilen för att tala med HA. Och ber chauffören möta upp vid ekudden.
De tar en promenad hem mot HA.
Sen går något fel. Kompisarna möter upp vid lekplatsen. Och så vidare.......
Citera
2017-09-02, 23:01
Medlem
Jubberos avatar
Ja, nu var det dags igen. Tråden har åter kommit att handla om vem som är "bäst", mest trovärdig och vem som har flest polare i tråden.
Det är jävligt sorgligt att det egna egot går före Helena Andersson.

Ställer en fråga jag tidigare ställt, såvitt jag minns, o ser om nån har ork att styra fokus till trådens egentliga innehåll igen.

KM.......finns det ngt som kan placera, knyta etc... honom till området inom en grov triangel i form av Lugnås - Timmersdala/norra Billingen - Töreboda?
Citera
2017-09-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det har jag aldrig fått någon uppgift om. Däremot visste PR vem TS var till utseendet.
Men vänta här nu. Hur vet du detta? När du började visste du inte vem PR var, nu vet du alltså att han kände TS till utseendet?
Citera
2017-09-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Ja, nu var det dags igen. Tråden har åter kommit att handla om vem som är "bäst", mest trovärdig och vem som har flest polare i tråden.
Det är jävligt sorgligt att det egna egot går före Helena Andersson.

Ställer en fråga jag tidigare ställt, såvitt jag minns, o ser om nån har ork att styra fokus till trådens egentliga innehåll igen.

KM.......finns det ngt som kan placera, knyta etc... honom till området inom en grov triangel i form av Lugnås - Timmersdala/norra Billingen - Töreboda?

Familjehemmet i Berga. Sen jobbade han på Lorentzons styr i Skövde. Vet dock inte om han jobbade i verkstaden, eller om han var ute på fältet. Vet ej hur stort område de jobbade.
Om det var hela Sverige, eller bara skaraborg
Citera
2017-09-02, 23:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Men vänta här nu. Hur vet du detta? När du började visste du inte vem PR var, nu vet du alltså att han kände TS till utseendet?

Jag har skrivit i tråden i nio år nu, tror jag. Under denna tid har jag haft kontakt med många personer och fått många uppgifter. Under nio år hinner man få reda på mycket, som man inte hade en aning om inledningsvis.
Citera
2017-09-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
PR och syster U bodde tillsammans i en svit på Stadt, när han jobbade där. Helena var ofta hos dem, om jag har förstått det rätt. PR var skriven hos familjen Andersson då.

När det blev slut mellan PR och U så flyttade U (och H) hem till sitt och Helenas föräldrahem.

Varför denna parentes? Var bodde HA innan hon flyttade tillbaka till föräldrahemmet? Hon bodde väl inte också i sviten?
Senast redigerad av nopomil 2017-09-02 kl. 23:23.
Citera
2017-09-02, 23:21
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Familjehemmet i Berga. Sen jobbade han på Lorentzons styr i Skövde. Vet dock inte om han jobbade i verkstaden, eller om han var ute på fältet. Vet ej hur stort område de jobbade.
Om det var hela Sverige, eller bara skaraborg

Tack för snabb input.
Det kändes som att fokus på området från början hamnade där pga av nån alternativteori kring brunnar vid Timmersdala.
Vad gäller KM fick jag höra lite lösa rykten som hävdade att han rört sig i dessa krokar privat under tiden som tråden handlar om och då inte PWs fest i Töreboda.
Å andra sidan måste jag säga att KM fortfarande känns halvt tveksam. Egentligen är det ju mest Frejas uppgifter som lagt grund till detta antagande....och ett par källor "A" o "B"..... I sanningens namn är det fortfarande rätt tunt....... å andra sidan känns Freja rätt uppriktig....

Nästan läge med en stor whisky och slå igen datorn för stunden. Kan tankarna klarna av det?....tveksamt.
Citera
2017-09-02, 23:27
Medlem
PR var tidigare tillsammans med syster UA, tog slut 1991.

HA ringde UA från Statt och bad denna stanna uppe för att ha tjejsnack efter Statt.

Min teori är att det uppstår känslor mellan PR och HA, obesvarade?. HA ville nog diskutera detta med systern innan hon tog något vidare steg.

So far so good...

GM:
PR, MR. I bil?

KM, pilot på bron. "Hare", locka HA till ngt ställe. Sen sjappa, och hålla käften.

Knullberg - brott mot griftefriden, göra sig av med kroppen. På en för denna känd plats.. Men vad är kopplingen till de övriga?

Nåt sånt.
Citera
2017-09-02, 23:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Har börjat läsa tråden från början..Prinzezzan verkar ha varit aktiv redan från början.. jisses..bra jobbat... men varför såå engagerad?

Jag berördes av fallet redan när Helena försvann -92. Det fanns en del beröringspunkter: vi var i ungefär samma ålder, en kompis liknade henne utseendemässigt, fallet uppmärksammades stort i media, vi hade en liknande hemväg (skogsområde den sista biten) osv. Tanken var: Det hade kunnat vara jag eller någon kompis, som kunnat råka illa ut...

När jag började skriva här i tråden fick jag en hel del kontakter; folk som ville diskutera, tipsa osv, och jag blev mer och mer engagerad. Kan väl säga att engagemanget för att deltaga i tråden dock falnat på sistone. Inriktningen har gått från fokusering på Helenas försvinnande till personangrepp, lögner och skitsnack, tycker jag.

Helenas försvinnande kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat, men, som sagt, engagemanget är inte lika stort längre. För Helenas familjs skull önskar jag att fallet får en lösning så fort som möjligt. Inte mycket skulle göra mig gladare.
Citera
2017-09-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
PR var tidigare tillsammans med syster UA, tog slut 1991.

HA ringde UA från Statt och bad denna stanna uppe för att ha tjejsnack efter Statt.

Min teori är att det uppstår känslor mellan PR och HA, obesvarade?. HA ville nog diskutera detta med systern innan hon tog något vidare steg.

So far so good...

GM:
PR, MR. I bil?

KM, pilot på bron. "Hare", locka HA till ngt ställe. Sen sjappa, och hålla käften.

Knullberg - brott mot griftefriden, göra sig av med kroppen. På en för denna känd plats.. Men vad är kopplingen till de övriga?

Nåt sånt.

Menar du MR som i Mar*in Rune*erg?
Citera
2017-09-02, 23:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför denna parentes? Var bodde HA innan hon flyttade tillbaka till föräldrahemmet? Hon bodde väl inte också i sviten?

Som jag förstår det, så var H mycket hos U och PR. Om hon bodde där, är jag osäker på. Hon ska dock ha spenderat en hel del tid där. De ska ha gjort mycket tillsammans, alla tre.

Jag tror att det var syster U som sade en gång att hon och Helena båda flyttat hem vid tiden för Helenas försvinnande. Om hon menade från lägenheten eller från något annat ställe, det vet jag inte. Det var min osäkerhet där, som gjorde att jag lade en parentes runt "och H".
Citera
2017-09-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Menar du MR som i Mar*in Rune*erg?

Nej jag tänker mig han som ledde skallgången...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in