Citat:
Ursprungligen postat av gunar_prinze_jr
du har säkert rätt. du tror altså att tiden fanns innan den startade. du tror också att all tid sker samtidit. (du tror altså inte att tiden har tid) eller?
Jag vet inte riktigt hur jag skall tolka din fråga.
Eftersom ingen vet exakt när universum startade, eller om det är en återkommande process med en sisådär 800 miljarder år mellan varven, så vill jag påstå att tid inte har någon början eller slut. Det kanske fanns ett universum innan vårat skapades?
Om vi fastställer att universum är EXAKT 5 miljarder år gammalt, du ställer in din tidsmaskin på 5,1 miljarder bakåt - vad händer då med dig? Kan du ens ställa in tidsmaskinen på pre-universum tid eller brakar styrenheten ihop då? Om du far bakåt i tiden före skapelsen kan du ju bara inte försvinna?
Nej, forskarnas teorier är troligtvis på rätt spår men de sades säkert för 300 år sedan också. Jämför vad vi vet idag med vad vi visste för 300 år sedan och ställ det i relation med vad vi förhoppningsvis vet om 300 år? Kanske någon otrolig upptäckt gjorts som reviderar hela våran livsåskådning?