Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-02, 00:24
  #1
Medlem
A-party-with-martys avatar
Är det bara jag som har funderat på det? Verkar vara väldigt ovanligt här i Sverige med blekt skägg Alltså blont (el möjligtvis orange Ireland) dom vidriga somalie gubbarna räknas inte .

Dock kan jag tänka mej att det är lite marigare än att bleka håret på huvet. Får man ej till riktigt naturligt resultat ser man helt keff ut liksom(vilket blir värre i skägget kanske).

Hur kommer det sig att vanlig hårfärgning är mer ok? Står inget om att barberare gör sånt!

För mig handlar det ej om att bete sig fjoligt utan snarare om att komma närmare den Ursvenska rasen (kanske det finns hudblekning också).
Citera
2017-09-02, 00:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Är det bara jag som har funderat på det? Verkar vara väldigt ovanligt här i Sverige med blekt skägg Alltså blont (el möjligtvis orange Ireland) dom vidriga somalie gubbarna räknas inte .

Dock kan jag tänka mej att det är lite marigare än att bleka håret på huvet. Får man ej till riktigt naturligt resultat ser man helt keff ut liksom(vilket blir värre i skägget kanske).

Hur kommer det sig att vanlig hårfärgning är mer ok? Står inget om att barberare gör sånt!

För mig handlar det ej om att bete sig fjoligt utan snarare om att komma närmare den Ursvenska rasen (kanske det finns hudblekning också).

Är du seriös? Jag rekommenderar 40 liter klor i ett badkar. 3-5 timmar.
Citera
2017-09-02, 00:43
  #3
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Har du inte naturligt blont skägg är du ingen riktig svensk, så är det bara.
Citera
2017-09-02, 00:55
  #4
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Mitt skägg är numera helt vitt, så vänta bara, du behöver inte göra något mer än så.
Citera
2017-09-02, 02:12
  #5
Medlem
Det är inte så kul att ha blekmedel eller färgning överlag i skägget.

Starka kemikalier som går rätt upp i näsan/munnen på dig.
Citera
2017-09-02, 11:19
  #6
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Det är inte så kul att ha blekmedel eller färgning överlag i skägget.

Starka kemikalier som går rätt upp i näsan/munnen på dig.
No pain no gain ( ska man bli fin får man lida pin)😉
Citera
2017-09-02, 11:22
  #7
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Mitt skägg är numera helt vitt, så vänta bara, du behöver inte göra något mer än så.


Vill inte kasta bort mer år av med liv på att se ut som en rasfrämling.
Citera
2017-09-02, 11:31
  #8
Medlem
A-party-with-martys avatar
Förövrigt är den röda o blonda färgen extremt mycket mer unikare än mörkt hår. Det är ju nästan inflation där då bara ett fåtal av vitingarna har naturligt genuint blont el rött hår. självklart bör ni vita arier vara stolta över att ni ej tillhör den mörka massan utan har er egen hårfärg.
Citera
2017-09-02, 11:34
  #9
Medlem
A-party-with-martys avatar
Visst är det bara en myt att skägget växer fortare än håret på jässan? Möjligtvis känns det mer udda att ha skäggväxt än en vanlig utväxt på skallen om samhället reagerar etc?
__________________
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-09-02 kl. 11:38.
Citera
2017-09-02, 11:56
  #10
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Vill inte kasta bort mer år av med liv på att se ut som en rasfrämling.
Va ?
Citera
2017-09-02, 18:01
  #11
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Va ?

alltså om jag ska invänta åderdom för att få ljust skägg (som kanska bara blir grått).
Citera
2017-09-02, 18:02
  #12
Medlem
A-party-with-martys avatar
Kan man ha riktigt ljusblont skägg naturligt? Inte ens Dolph Lundgren har ju det verkar det som.

http://www.bing.com/images/search?vi...lectedIndex=90

Blev nästan lite besviken på honom (ganska oarisk kulör jämfört med det ljusblonda)
__________________
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-09-02 kl. 18:06.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback