2017-09-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struten73
Det är väl socialen som har dom lägenheterna!? Inte för att det har betydelse men det är ju inga vanliga hyresrätter.

Nej det är vanliga lägenheter. Men det har blivit HSB senaste året, tror att HSB köpt upp lite lägenheter. Men storgatan i Hemse på Gotland. Silvergatan mm är HSB
Citera
2017-09-02, 13:35
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Det är väl socialen som har dom lägenheterna!? Inte för att det har betydelse men det är ju inga vanliga hyresrätter.

Så har jag också alltid trott! Men det är väl nu på senare år som socialen tvångsköpt upp bostadsrätter. Men gjorde dom det -92? Då fanns väl ingen bostadsbrist generellt i Sverige?
Då var det väl bara allmännyttan som gällde?
Citera
2017-09-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWinchester
Nej det är vanliga lägenheter. Men det har blivit HSB senaste året, tror att HSB köpt upp lite lägenheter. Men storgatan i Hemse på Gotland. Silvergatan mm är HSB

Men det har ju inte så stor betydelse, men det är vanliga hyresrätter. Men hur svårt kan det vara för snurre80 att kolla upp honom? Finns som sagt en Sten*an som passar i hela sverige.
Citera
2017-09-02, 13:42
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Så har jag också alltid trott! Men det är väl nu på senare år som socialen tvångsköpt upp bostadsrätter. Men gjorde dom det -92? Då fanns väl ingen bostadsbrist generellt i Sverige?
Då var det väl bara allmännyttan som gällde?

Bråtenvägens hyreslägenheter var det väl Stiftelsen som hade 92 eller hette det Mariehus då?
Citera
2017-09-02, 13:44
Medlem
Citat:
Men det har ju inte så stor betydelse, men det är vanliga hyresrätter. Men hur svårt kan det vara för snurre80 att kolla upp honom? Finns som sagt en Sten*an som passar i hela sverige.
Tror inte ett dyft på den infon snurre kom med. Vi mariestadsbor i någorlunda rätt ålder bör isåfall veta vem det var.
nån med det namnet har jag aldrig hört talas om, inte mina nära heller. Känner ju till dom flesta som dykt upp i tråden annars. Historien verkar väl påhittad.
Citera
2017-09-02, 13:50
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Är det någon här som känmer KM? Som kan berätta hur han är som person. Eller tala om på vilken sida jag kan läsa detta i så fall.

Är det alltså han som setts med helena och vart sågs dom sist?

Jag borde av olika anledningar veta vem KM är, men det är inga klockor som ringer alls, inte ens när jag såg fotot som någon länkat till.
Någon skrev att han gick på Tuna, vilken bokstav på klassen var det, om man om möjligt kan relatera till något. Och vet någon var i Hassle han bodde?
Citera
2017-09-02, 13:52
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Tror inte ett dyft på den infon snurre kom med. Vi mariestadsbor i någorlunda rätt ålder bör isåfall veta vem det var.
nån med det namnet har jag aldrig hört talas om, inte mina nära heller. Känner ju till dom flesta som dykt upp i tråden annars. Historien verkar väl påhittad.
Håller med, har aldrig hört det namnet heller.
Citera
2017-09-02, 13:52
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:

Anders Svensson är ett VÄLDIGT vanligt namn,
Ska finnas 2 st i Mariestad idag som heter det i ungefärlig rätt ålder.
Men minns ingen sen skola/tonåring osv som hetat just det vanliga namn som rört sig ute bland andra man träffat..

För övrigt var väl Bråten redan då bostadsrätter och Lockerud/stiftelsen Mariehus hyresrätter.?
Fick hyra till ungdomsrabatt på Lockerud.

Bra story annars 😎

Nån som har kul, eller vill ta bort fokus från andra GM?
Citera
2017-09-02, 13:55
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag förstår inte vad du menar. Jag menar ju att de INTE skulle ha kunnat lägga till en "faktaruta". Jag skrev ju att de lät honom prata och återgav vad han sa - och sedan var det bra. Allt stod ju där.

Så vad är det för något med intervjun "som inte stämmer" vilket du skrev?
Citera
2017-09-02, 14:04
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Men minns ingen sen skola/tonåring osv som hetat just det vanliga namn som rört sig ute bland andra man träffat..

För övrigt var väl Bråten redan då bostadsrätter och Lockerud/stiftelsen Mariehus hyresrätter.?

Bra story annars 😎

Trodde Bråten var stiftelsens bostäder, -92 men vid närmare eftertanke så kanske det var ändrat redan på 80 talet.
Citera
2017-09-02, 14:15
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Trodde Bråten var stiftelsens bostäder, -92 men vid närmare eftertanke så kanske det var ändrat redan på 80 talet.

Jag är ej säker faktiskt.
Försöker minnas om några vänner hyrde på Bråten men det flesta hade föräldrar i så fall som bodde där.
Minns bara en kille som bodde ensam där.
Desto fler hyrde på Lockerud/Västra vägen på den sidan stan.
Citera
2017-09-02, 14:19
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

Bra story annars 😎

Det är nog så att ingen/inga vill förknippas med Helenafallet så då går "man ur huse" bröder, systrar kusiner släkter i försvarsställning och agerar instinktivt i flock för att skydda sig själva och de närmsta.
Sedan var sanningen står har mindre betydelse..
Det är ett tyvärr neandertaliskt tänk men det står sig än idag tyvärr.

Det finns faktiskt bara ett sätt som är vettigt och det är att sjunga ut och få allt bortglömt, men att få folk att begripa det är mer eller mindre omöjligt tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in