2017-09-02, 09:49
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, hovreportern och hjältinnan Emma Bouvin från DN antingen lämnar över stafettpinnen nöjd, eller vrider sig i plågor över konkurrensen. Det lär inte dröja länge innan en massa AB- merch pryder och omger sorgebarnen...

Sedan blir det ju även lättare att köpa på sig fredagshaschet innan man drar hem till Söder och pimplar vin och pratar om hur hemskt tragiskt det är för våra kära ny svenskar.
För jag antar barnen gärna säljer lite till dem.

Jag vet det är lite OT men det påminner mig lite om Irakierna i Malmö som nu har demonstrerat utanför MIG i månader. De har stora fina banner med texten "Irak är inte säkert" och massa om att de kommer dö om de tvingas hem och Irak är i krig.

Mean while 36min med Öresundståget från deras demonstration ligger Kastrup med direktflyg till Bagdad.
Tydligen är Bagdad och Irak inte farligare än det går bra med direktflyg dit. Och de flyger inte tomma precis.

sorry för OT.. men det blir så skrattretande att se dessa människor manifestera och ha sig när man väldigt lätt kan se att mycket av det är skitsnack.
Citera
2017-09-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Du vet väl vem som är rikspolischef. Han är med i nätverket Ruben som går under advokatsamfundet. Kvinnorna går under Hilda Anne Ramberg är en Hilda. Sverige är ett högst korrupt land.

http://newsvoice.se/2015/04/14/svenskt-rattsvasende-vanliga-manniskor-ar-bara-bonder-i-ett-schackparti-hilda-ida-och-ruben-styr-all t/

(FB) Hilda och Ruben, nätverken som styr landet

Kan inte låta bli att fundera över hur kopplingrna till public service och MSM ser ut.
Dessa är ju folkets yttersta o på många sätt enda kanal som kan granska makten och avslöja korruption och maktmissbruk.
Men det gör de inte. Istället vänder de sig istället MOT ett irriterat och upprört folk och håller maktkonstellationerna i landet bakom ryggen.
Känns troligt att Stjerne, Mattson o de andra topparna inom MSM har mer eller mindre hemliga möten och sammankomster med Hild o Ruben.
Verkar finnas många stenar att lyfta på i moder Svea där otäcka kryp huserar.
Citera
2017-09-02, 10:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Sedan blir det ju även lättare att köpa på sig fredagshaschet innan man drar hem till Söder och pimplar vin och pratar om hur hemskt tragiskt det är för våra kära ny svenskar.
För jag antar barnen gärna säljer lite till dem.

Jag vet det är lite OT men det påminner mig lite om Irakierna i Malmö som nu har demonstrerat utanför MIG i månader. De har stora fina banner med texten "Irak är inte säkert" och massa om att de kommer dö om de tvingas hem och Irak är i krig.

Mean while 36min med Öresundståget från deras demonstration ligger Kastrup med direktflyg till Bagdad.
Tydligen är Bagdad och Irak inte farligare än det går bra med direktflyg dit. Och de flyger inte tomma precis.

sorry för OT.. men det blir så skrattretande att se dessa människor manifestera och ha sig när man väldigt lätt kan se att mycket av det är skitsnack.
Visst är det så, och det är bedrägeriet jag vänder mig emot och raljerar kring - inte riktiga flyktingar.
Citera
2017-09-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Det rör sig om unga drivna män som kommer bidra med jättemycket. Det sägs att hazarer är hatade i Afghanistan för att de är för intelligenta, betydligt smartare än alla andra och om vi ger dem en chans så kommer de betala tillbaka tio gånger om.

Du har inte mycket koll märker jag...
"Efter åtta år har 25 procent av asylinvandrarna lyckats få jobb, om man räknar med dem som har deltidstjänster eller deltar i något av alla de skattesubventionerade program som syftar till att försöka integrera invandrarna i det svenska samhället.

Sysselsättningsgraden fortsätter därefter att öka mycket långsamt. Efter femton år i Sverige är fortfarande två tredjedelar av asylinvandrarna bidragsberoende, endast 34 procent av dem har efter så många år i det svenska samhället lyckats bli helårsanställda.
"

http://www.friatider.se/bara-var-fjarde-asylinvandrare-har-jobb-efter-atta-ar-i-sverige
Citera
2017-09-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Vad tror ni? Kommer baaaarnen att få stanna? Jag tror faktiskt det.

Ingen blir utvisad, de får ändå stanna med gymnasiestudier, varför denna idiotiska strejk pågår är obegripligt, det kan ha att göra med anhöriga som de inte får ta hit förrän de får PUT. Anhöriga pressar på hemifrån de har betalat dyrt men de får inte komma.
Citera
2017-09-02, 10:39
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Ingen blir utvisad, de får ändå stanna med gymnasiestudier, varför denna idiotiska strejk pågår är obegripligt, det kan ha att göra med anhöriga som de inte får ta hit förrän de får PUT. Anhöriga pressar på hemifrån de har betalat dyrt men de får inte komma.
Ja, det är en enorm press hemifrån, det jämförs med vad andra lyckats med, hur mycket pengar andra skickar hem etc. Oavsett vad som sker har de varit i paradiset i två år, lärt sig språk, träffat flicka med mera. Dags att åka hem nu...
Citera
2017-09-02, 10:41
Medlem
Citat:

Visst är det så, skäggisarna är ankarbarn in spe. Det var exakt så Fatemeh kom hit, hennes äldre bror (åldersbluffare han med?) kom först och när han fått PUT flögs resten av familjen in. Nu lever de alla på svenska skattepengar.

Sverige måste sätta ner foten hårt.
Citera
2017-09-02, 10:43
Medlem
Citat:
Mer folk som är på väg någonstans, men nära Aftonbladet ...
´
Är inte heller från Sto, känner inte till torget annat än som förbipasserande. Finns någon moské i närheten om ställer upp med dusch, mat, sovplats ? För de här adliga äckliga varelser vill inte bli av med bekvämligheten trots att hucklet påstår att ungdomarna fryser när det regnar ....
Citera
2017-09-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ja, det är en enorm press hemifrån, det jämförs med vad andra lyckats med, hur mycket pengar andra skickar hem etc. Oavsett vad som sker har de varit i paradiset i två år, lärt sig språk, träffat flicka med mera. Dags att åka hem nu...

Vete fan varifrån deras anhöriga får så mycket info, men det kan ha med valet 2018 att göra, passa på nu att pressa regeringen det kan vara försent sen ifall det blir regeringsskift.
Citera
2017-09-02, 10:50
Moderator
Citat:
´
Är inte heller från Sto, känner inte till torget annat än som förbipasserande. Finns någon moské i närheten om ställer upp med dusch, mat, sovplats ? För de här adliga äckliga varelser vill inte bli av med bekvämligheten trots att hucklet påstår att ungdomarna fryser när det regnar ....
Nä, ingen moské men de har tillgång till minst 100 HVB.
Citera
2017-09-02, 10:53
Medlem
Jag har skrivit det förut i tråden, men nu förtjänar det att understrykas ännu mer: det är makalöst och skandalöst att polisen tillåter den fortsatta demonstrationen när det nu visar sig att GM är afghan.

"17-åringen har ett födelsedatum i slutet av 1999, men saknar ett fullständigt personnummer. Det finns heller ingen folkbokförd adress eller något listat medborgarskap i häktningsframställan. För förhandlingen har man bokat en tolk som talar språket dari, som är ett av huvudspråken i Afghanistan."

http://www.expressen.se/nyheter/brot...-mot-polisman/
Citera
2017-09-02, 10:57
Moderator
Citat:
Vete fan varifrån deras anhöriga får så mycket info, men det kan ha med valet 2018 att göra, passa på nu att pressa regeringen det kan vara försent sen ifall det blir regeringsskift.
Vad vi inte får glömma är att de flesta kommer från ett helt normalt hem, med mobiler, internet och föräldrar som hänger med i vad som sker. Jag har stött på en "16-åring" som plötsligt började med import av mattor - hans pappa driver en av Irans bättre mattbutiker. Åldern på gossen skrevs upp när han köpte en minibuss till sin verksamhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in