2017-09-02, 07:05
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Tror knappast att polisen själva är särskilt glada över det här. Men det är ju inte dom som bestämmer. Problemen går djupare.
Så sant,, riktig rättsröta
Citera
2017-09-02, 07:10
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Det tror jag med. Det kommer bli någon flumhistoria om hur synd det är om dem och därav måste de stanna

Men vad blir det för följder av ett sånt beslut i såna fall? Jag menar..hur kan man då neka andra flyktingar som beter sig på samma sätt? Det kommer ju att sluta i kaos?
Citera
2017-09-02, 07:46
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Men vad blir det för följder av ett sånt beslut i såna fall? Jag menar..hur kan man då neka andra flyktingar som beter sig på samma sätt? Det kommer ju att sluta i kaos?

Det blir riktigt farligt ifrån båda hållen.
Som du säger, det skapar ju bara fler '' demonstrationer ''. Och sedan odlar det bara mer hat ifrån de som är trötta på skiten. Jag sitter nästan bara och väntar just nu på att något ska hända. När liksom någon galning bara drar dit med vapen eller bomb? Folk tappar ju liksom hopp och tron på lag o ordning. Hur lång tid tills någon helt enkelt tar saker och ting i egna händer eftersom att inget görs?

De förlorar sjukt mycket på att låta detta pågå och att ge efter. De gör det bara värre och värre och odlar mer och mer hat....
Det är lite som det här med hur extremist vänstern odlar fram extremist högern. Och hur vanligt folk till och med dras mer högerut därför att högern är de enda som kan ta ett skämt eller är villiga att lyssna.
Det som folk ut på vänsterkanten håller på med fungerar liksom inte. De skjuter sig själva och alla andra runt omkring dem i foten.

Visst, Svenskar är väldigt svåra att provocera. Men även Svenskar har en gräns.
Det har ju redan hänt förr att folk dragit till tågstation och bara börjat slå alla mörkhyade inom sikte eftersom att polisen inte får lov att göra ett skit mot de kriminella o många Svenskar börjar då känna att de helt enkelt måste ta lagen i egna händer.

Låt polisen göra sitt jävla jobb.... Annars kommer till slut medborgare att göra det, och det går aldrig fint till...
Senast redigerad av kolsyratkaffe123 2017-09-02 kl. 07:50.
Citera
2017-09-02, 08:11
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Det tror jag med. Det kommer bli någon flumhistoria om hur synd det är om dem och därav måste de stanna

Får hoppas att det öppnar upp så alla från Afghanistan kan komma hit. Varför ska Sverige neka 35 miljoner afghaner uppehälle. Dessa falska barn får redan stanna på falska grunder när blev gymnasiestudier grund till uppehållstillstånd? Hazarer får Sverige på fall Om 50år är det omöjligt att bo i Sverige som svensk om man inte vill bo i nya Afghanistan. Det gick snabbt för Afghanistan och Iran att förändras länderna var OK innan slutet av kalla kriget kvinnor i Afghanistan kunde leva ett normalt liv. Förändringar tar snabbt form. Islamister har redan tagit makt i Sverige.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-02 kl. 08:15.
Citera
2017-09-02, 08:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Amir har på twitter meddelat att han kommer att börja skolan när strejken tagit slut vilket inte är förrän alla afghaner fått uppehållstillstånd.

I ett normalt land hade det satt hans tillfälliga uppehållstillstånd i fråga.
Han fick "ledigt" från skolan den gångna veckan: "studier i So. Vi fick "studier i zoo"...
Citera
2017-09-02, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak

Nej, precis. Men vare sig den nya vänstern eller flumliberalerna tror på likhet inför lagen och genomtänkta beslut. Så fort en lag drabbar en av deras kelungar så är det lagen det är fel på.
Citera
2017-09-02, 08:57
Medlem
När de flyttar till Norra Bantorget så hamnar de vid LO-borgen, men är det inte så att det rör sig mindre folk där än det rör sig på Medis?
Citera
2017-09-02, 09:01
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När de flyttar till Norra Bantorget så hamnar de vid LO-borgen, men är det inte så att det rör sig mindre folk där än det rör sig på Medis?
Mer folk som är på väg någonstans, men nära Aftonbladet ...
Citera
2017-09-02, 09:27
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Det har jag missat (är inte boende i Stockholm) perfekt Mer och mer perfekt Barnen kan leka taharrush med Lena Mellin och Anders Lindberg. Aftonbladet och LO kan öppna upp lokalerna så barnen har någonstans att gå på toa, äta, hålla sig torra när det regnar och sova i lokalerna efter 22:00. Seså vi gillar olika. 7 minuters rask promenad vid lunch kan journalisterna besöka barnen med matlådor, leksaker och mjukisdjur.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-02 kl. 09:32.
Citera
2017-09-02, 09:30
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Med kul så trevligt!
Kan vi förvänta oss en massa spännande artiklar i AB?
Jag menar de måste ju vara i extas nu.
Citera
2017-09-02, 09:35
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Med kul så trevligt!
Kan vi förvänta oss en massa spännande artiklar i AB?
Jag menar de måste ju vara i extas nu.
Jo, hovreportern och hjältinnan Emma Bouvin från DN antingen lämnar över stafettpinnen nöjd, eller vrider sig i plågor över konkurrensen. Det lär inte dröja länge innan en massa AB- merch pryder och omger sorgebarnen...
Citera
2017-09-02, 09:35
Medlem
Asklords avatar
Citat:

Stefan Lövfen kommer gå ut och hålla ett tal till "barnen." Där kommer han med stammande stämma (som vanligt) att säga något liknande:

Citat:
"Vi har tillsatt en särskild kommission just för dessa barn. Där har vi gått igenom deras utsatta situation. Givetvis skickar inte Sverige iväg någon till en säker död. Det är inte Sverige! Dom som visat sitt mod här får stanna!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in