2017-09-02, 04:28
Avslutad
Jag gillade Avpixlat, dock kunde det ibland bli "kaka på kaka" i deras texter, och språket lite väl infantilt. Men vissa krönikörer var grymma rakt igenom, som Tullberg och Norström. Synd att de inte följer med till den nya.

Jag uppskattade att hos Avpixlat fanns där så mycket nyheter, texter, lästips samlat, så gick man in där fylldes den dagliga kvoten tämligen fort. En djupare analys av sakernas tillstånd fanns också, i krönikorna författade av utbildade och intressanta personer. Förutom han John Gustavsson som verkar vara en riktig hetsig och totalitär jävel.

Namnet har jag aldrig haft några problem med, snärtigt, utmanande och det har retat gallfeber på etablissemanget och främst då på Ljugmedia. Alltid ett gott betyg i det hysteriska och korrekta Sverige.

Jag hoppas att de på den nya sidan kommer att fortsätta tipsa om läsvärda texter, nyheter men också leverera egna gräv och fina analyser. Namnet låter dock torrt och mjäkigt. Men om innehållet är bra är namnet egentligen skit samma.

Fria Tider läser jag när jag vill ha nyheterna snabbt sammanfattade, det är den första tidningen jag kollar på morgonen. Dessutom uppdaterar FT oftare än vad Avpixlat gjorde.
Men FT är en ganska tramsig sida emellanåt, med dålig röd tråd i sitt språkval till nyhetsartiklarna och med märkliga insändare. Rubriksättningen är inte heller alltid den bästa eller mest genomtänkta. Fria Tider skulle behöva ta sitt uppdrag lite mer seriöst.
Senast redigerad av GenesisP 2017-09-02 kl. 04:44.
Citera
2017-09-02, 04:50
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
lol nordfront? det är en del av afa så dom på ett enkelt sätt kan registrera sina motståndare.

Fundera lite på den tanken
Mest efterblivna jag hört, då man inte behöver registrera sig. Dessutom är antifa inget riktigt hot, det sanna hotet kommer ovanifrån.
Citera
2017-09-02, 04:56
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Taktiskt helt nödvändigt att lägga ner och börja om. Knäcken för Avpixlat var den där judegrejen i vintras. Nån skribent körde en repris på den uttjatade visan om att judarna kontrollerar media, lurar listigt på västvärlden massa värdelösa araber samt är allmänt skumma. Kopplingen till Kent Ekeroth har också blivit alltmer besvärande i takt med att hans stjärna dalat efter alla krogincidenter.

Dagerlind är bra på att skriva korta, indignerade artiklar om bestialiska negergäng som våldtar och inte utvisas men han skriver åt helvete för långa krönikor. Han tror han måste berätta precis allt varje gång. Borde han försöka förbättra på nya sajten. Tullberg är ofta lysande. Likaså professor Arnstberg när han varit med.

Fantasilöst namn Samhällsnytt. Blir många med liknande namn -- Dagens Samhälle, Samtiden, Samhällsnytt, Det goda samhället etc.
Citera
2017-09-02, 04:57
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag gillade Avpixlat, dock kunde det ibland bli "kaka på kaka" i deras texter, och språket lite väl infantilt. Men vissa krönikörer var grymma rakt igenom, som Tullberg och Norström. Synd att de inte följer med till den nya.

Jag uppskattade att hos Avpixlat fanns där så mycket nyheter, texter, lästips samlat, så gick man in där fylldes den dagliga kvoten tämligen fort. En djupare analys av sakernas tillstånd fanns också, i krönikorna författade av utbildade och intressanta personer. Förutom han John Gustavsson som verkar vara en riktig hetsig och totalitär jävel.

Namnet har jag aldrig haft några problem med, snärtigt, utmanande och det har retat gallfeber på etablissemanget och främst då på Ljugmedia. Alltid ett gott betyg i det hysteriska och korrekta Sverige.

Jag hoppas att de på den nya sidan kommer att fortsätta tipsa om läsvärda texter, nyheter men också leverera egna gräv och fina analyser. Namnet låter dock torrt och mjäkigt. Men om innehållet är bra är namnet egentligen skit samma.

Fria Tider läser jag när jag vill ha nyheterna snabbt sammanfattade, det är den första tidningen jag kollar på morgonen. Dessutom uppdaterar FT oftare än vad Avpixlat gjorde.
Men FT är en ganska tramsig sida emellanåt, med dålig röd tråd i sitt språkval till nyhetsartiklarna och med märkliga insändare. Rubriksättningen är inte heller alltid den bästa eller mest genomtänkta. Fria Tider skulle behöva ta sitt uppdrag lite mer seriöst.

Sarkastiska ordval är inte seriöst för en etablerad nyhetsaktör utan passar bättre på forum som Flashback etc.
Citera
2017-09-02, 05:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Dagerlind är bra på att skriva korta, indignerade artiklar om bestialiska negergäng som våldtar och inte utvisas men han skriver åt helvete för långa krönikor. Han tror han måste berätta precis allt varje gång. Borde han försöka förbättra på nya sajten. Tullberg är ofta lysande. Likaså professor Arnstberg när han varit med.

Jag håller med. Det anser jag egentligen vara ett problem över hela internet, folk skriver novellångt i bloggformat. Det är faktiskt en svaghet hos skribenten att inte anpassa texten utifrån var den ska publiceras. Man orkar inte sitta och läsa på en skärm hur länge som helst.

Arnstberg, som du nämner, är briljant i sina tankar och hur han framför dem, men han skriver också alldeles för långa blogginlägg. Och trots att de är väldigt intressanta och läsvärda så orkar, i alla fall inte jag, läsa hans texter så mycket som jag skulle vilja.
Citera
2017-09-02, 05:50
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
Mest efterblivna jag hört, då man inte behöver registrera sig. Dessutom är antifa inget riktigt hot, det sanna hotet kommer ovanifrån.

Men herregud människa hur hjärndöd är du? Kan du ge mig en vettig förklaring varför nmr behåller sitt kundregister på en öppen server i flera år? antifa är en del av research gruppen som är en del av SÄPO.
Det är helt enkelt kontrollerad opposition.

Edit: tror du på riktigt att ingen vet vem du är för att du kan skriva i deras kommentars fält utan att behöva uppge ditt riktiga namn? Bitch please.
Senast redigerad av Frejr 2017-09-02 kl. 05:53.
Citera
2017-09-02, 06:15
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Hur ska överklassen hitta till Avpixlat nu Ulf Adelsohn och Lena Adelsohn Liljeroth.

Jag slutade följa avpixlat för några år sen nu föredrar jag nyheter idag. Avpixlat förändrades till det sämre för några år sen, kanske två år sen. Ska kolla in samhällsnytt låter tyvärr som ett namn på en skoltidning i grundskolan. Avpixlat satte sig och namnet har ju en ironiskt touch på msm:s vitpixlat, varför inte vitpixlat
Citera
2017-09-02, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Hahaha fy fan vad välförtjänt.
Skitjudetidning. SDs propagandaorgan.
Fria tider är (var antar jag man får säga) tusen gånger bättre.
Kommer denna "nysatsning" också vara judisk SD propaganda? Får väl ge den en chans.

Med Friedman i redaktionen torde den frågeställningen vara minst sagt tydlig.
Citera
2017-09-02, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Taktiskt helt nödvändigt att lägga ner och börja om. Knäcken för Avpixlat var den där judegrejen i vintras. Nån skribent körde en repris på den uttjatade visan om att judarna kontrollerar media, lurar listigt på västvärlden massa värdelösa araber samt är allmänt skumma. Kopplingen till Kent Ekeroth har också blivit alltmer besvärande i takt med att hans stjärna dalat efter alla krogincidenter.

Fantasilöst namn Samhällsnytt. Blir många med liknande namn -- Dagens Samhälle, Samtiden, Samhällsnytt, Det goda samhället etc.

Jo sanningen är ju jobbig. Bäst att dölja den med nya trix. Vänta, det känns ju bekant....
Citera
2017-09-02, 07:29
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Tycker ändå att det är bra med öppna kommentarsfält där många kan tipsa om nyheter relaterat eller orelaterat än att det är helt stängt.

Tycker jag också. Det kan ge mycket.
Se bara här på fb. Man får ofta nyheter snabbare här än hos nyhetssidorna. Ocensurerat dessutom.
Citera
2017-09-02, 08:02
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Samhällsnytt är ju tydligt pro-SD.

Jag ser inte problemet med detta.

Sossarna har Aftonbladet.

Moderaterna har Svenska Dagbladet.

Varför kan inte SD få ha Samhällsnytt?
Det är ju det jag skriver. Man skall inte låtsas att man inte är en SD-kanal. Man kommer snart att byta namn igen för man har helt enkelt inte tänkt igenom iden.
Ärligt talat verkar du och SD ha svårt att hänga med. Först skriver du att det inte är ett SD-organ... sen byter du fot och går på min linje att det ändå är en SD-smedja.
Citera
2017-09-02, 09:33
Medlem
På gott och ont blev Avpixlat ett inarbetat varumärke, Samhällsnytt känns mer goddag yxskaft som varumärke.
Är det SD som tyckte att Avpixlats kändisskap skulle bli en belastning i kommande valrörelse? Där de troligen fortsätter med att försöka komma in i elitens finrum genom att slicka M i röven.

Är även Sjunnesson avpolletterad?

Om man nu är kritisk till den förda invandringspolitiken och skulle fundera på SD och läser Avpixlats kommentarer blir ju frågan, vad har jag gemensamt med dessa idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in