Jag gillade Avpixlat, dock kunde det ibland bli "kaka på kaka" i deras texter, och språket lite väl infantilt. Men vissa krönikörer var grymma rakt igenom, som Tullberg och Norström. Synd att de inte följer med till den nya.
Jag uppskattade att hos Avpixlat fanns där så mycket nyheter, texter, lästips samlat, så gick man in där fylldes den dagliga kvoten tämligen fort. En djupare analys av sakernas tillstånd fanns också, i krönikorna författade av utbildade och intressanta personer. Förutom han John Gustavsson som verkar vara en riktig hetsig och totalitär jävel.
Namnet har jag aldrig haft några problem med, snärtigt, utmanande och det har retat gallfeber på etablissemanget och främst då på Ljugmedia. Alltid ett gott betyg i det hysteriska och korrekta Sverige.
Jag hoppas att de på den nya sidan kommer att fortsätta tipsa om läsvärda texter, nyheter men också leverera egna gräv och fina analyser. Namnet låter dock torrt och mjäkigt. Men om innehållet är bra är namnet egentligen skit samma.
Fria Tider läser jag när jag vill ha nyheterna snabbt sammanfattade, det är den första tidningen jag kollar på morgonen. Dessutom uppdaterar FT oftare än vad Avpixlat gjorde.
Men FT är en ganska tramsig sida emellanåt, med dålig röd tråd i sitt språkval till nyhetsartiklarna och med märkliga insändare. Rubriksättningen är inte heller alltid den bästa eller mest genomtänkta. Fria Tider skulle behöva ta sitt uppdrag lite mer seriöst.