2017-09-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Bra teori där det kan faktist stämma dock är jag inte insat i dessa förorts gäng. Kom lejonen ifrån Rinkeby eller?
Inte så insatt men de verkar vara en kärna av eritreaner med bas i Hässelby http://www.expressen.se/nyheter/lejonen-mordar-sig-till-makten/
http://www.expressen.se/nyheter/qs/gangen-inifran/brotten-skulderna-bakgrunden--sanningen-om-de-gangkriminella-i-stockholm/
Citera
2017-09-02, 00:24
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod

Äckel Aftonbladet Plus tyvärr, men hade vart intressant att läst.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...tockholm/promo

Lejonen – så bildades det ökända gänget

Det kriminella gänget ”Lejonen” har under flera år satt skräck i Stockholms förorter – och i veckan mördades en av ledarna. Så berättar polisen om:
✓ Skjutningarna
✓ Knarkhandeln
✓ Mordet på ledaren
✓ Så fick de sitt namn
Om jag förstått det rätt så är det Lejonen som backar Kiss-Jaffar va? Man hör inte så mycket om Lejonen i media, tvärtom har man ibland fått intrycket av att det är en social club som typ spelar fotboll och umgås? Finns det något annat gäng som typ kallas för Delfinerna?

Det ska bli oerhört intressant att se vad svaret på den här saken blir, jag är inte så säker på att det kommer att bli någon hämnd från Kiss-Jaffars sida. Det är en sak att vara rappande neger, en annan sak att vara livsfarlig gangster eller ens ha uppbackning från sådana. Sebbe Staxx är väl ett rätt bra exempel på någon som "snackar" men som varken är farlig eller har uppbackning om man jämför med riktiga gangsters.
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
EDIT: Felpost, helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vågade Google verkligen åka runt och filma street view i Pinkeby med tanke på att det ofta regnar sten där?
Det här verkar inte vara typerna som bryr sig om någon ser dom eller ej. Och vad ska hända, en polisanmälan? För det här tilltaget får de antagligen max en månad. Och Kiss-Jaffar får stämpeln som hela Rinkebys största golare.
Senast redigerad av Z.O.G 2017-09-02 kl. 00:30.
Citera
2017-09-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Om jag förstått det rätt så är det Lejonen som backar Kiss-Jaffar va? Man hör inte så mycket om Lejonen i media, tvärtom har man ibland fått intrycket av att det är en social club som typ spelar fotboll och umgås?

Det ska bli oerhört intressant att se vad svaret på den här saken blir, jag är inte så säker på att det kommer att bli någon hämnd från Kiss-Jaffars sida. Det är en sak att vara rappande neger, en annan sak att vara livsfarlig gangster eller ens ha uppbackning från sådana. Sebbe Staxx är väl ett rätt bra exempel på någon som "snackar" men som varken är farlig eller har uppbackning om man jämför med riktiga gangsters.

Här jag trodde jag var. (FB) Rinkeby: Rapparen Jaffar Byn misshandlad och ofredad 2017-08-31

Sorry
Citera
2017-09-02, 00:32
Medlem
Jaffarbyn, vad är det för ett jävla namn? Låter som en sagofigur taget från något barnprogram. Ett gott råd till alla framtida rappare; välj artistnamn som klingar bättre, det gör ont i både öron och ögon av namn som Jaffarbyn.. Är det månne därför han blev nerpissad? Skärpning för fan!
Citera
2017-09-02, 00:37
Medlem
Jag tror att detta är de beryktade lejonen från hässelby som ännu en gång förnedrat tensta/rinkeby pojkarna. De kunde inte få tag i ledargestalterna från den konflikten så de gav sig på stackars Jaffar.

Fyfan säger jag bara!! Men blod ska flyta...
Citera
2017-09-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Jag har läst här inne men har fortfarande inte hört hans musik (och kommer inte att göra det heller).
Du är inte ensam ☺
Citera
2017-09-02, 00:50
Medlem
Seriöst, är alla grovt sinnesslöa i denna tråd?

Sluta länka insta och youtube och skit.
Samla ihop materialet och ladda upp filerna någonstans så att alla kan ladda ner dessa.
Det är seriöst helt meningslöst att ladda upp videor där de ändå tas bort direkt.

Detta är ju material som med fördel bör finnas i filform hos många.

Och uppdatera trådstarten med en samlingslänk.
Citera
2017-09-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Guldruschen heter låten

Länk? Hittar den inte. Hittar bara "ute snart" skit
Citera
2017-09-02, 00:58
Medlem
Arthur Dents avatar
Varken bajs eller urin innehåller mänskligt DNA såvida du inte ätit eller druckit människa, och då är det ju inte ditt DNA som visas. Kiss och bajs kan dock föra med sig DNA genom att "skrapa" av hudceller på vägen ut men detta kan vara lite knepigt att få fram.
Vissa i tråden verkar mena att svenska CSI kan lokalisera kissfläcken på brottsplatsen, topsa skiten (kisset), analysera i DNA-maskinen och matcha DNA-t mot registret för kända somaliekissare men riktigt så enkelt är det alltså inte.
Citera
2017-09-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Seriöst, är alla grovt sinnesslöa i denna tråd?

Sluta länka insta och youtube och skit.
Samla ihop materialet och ladda upp filerna någonstans så att alla kan ladda ner dessa.
Det är seriöst helt meningslöst att ladda upp videor där de ändå tas bort direkt.

Detta är ju material som med fördel bör finnas i filform hos många.

Och uppdatera trådstarten med en samlingslänk.
Denna tråd är hopplös. Kolla här istället (FB) Rinkeby: Rapparen Jaffar Byn misshandlad och ofredad 2017-08-31
Citera
2017-09-02, 01:00
Medlem
526s avatar
Har inte hängt med.
Varför gjorde så?
Citera
2017-09-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Jaffar anmäler för fullt så att inte han får pissrykte

Nej, Youtube och Instagram - som idioter envisas använda sig av - raderar inte anmälda filmer. Beslutar man sig för att en film bryter mot reglerna blir den osynlig och används som referensmaterial gentemot andra filmer som laddas upp.
Med andra ord: Laddar du upp videon så kommer YouTubes egna crawler inom kort upptäcka att ljud, bild och annat är snarlikt med en redan bedömd video och då tas den bort automatiskt.

Därför laddar stora tv-hus (bland annat TV4) upp hela program innan dessa ens sänts. Som osynliga klipp som man claimar.
Laddar någon annan upp samma material eller delar av det så raderas det automatiskt.

Bara idioter använder Youtube och Instagram om syftet är att skapa stor spridning,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in