2017-09-01, 18:31
Medlem
NickSonnys avatar
Bryr mig inte om namnbytet, har inte läst Avpixlat på länge. Det var skillnad när de hette Politiskt Inkorrekt, då var de typ de enda som sysslade med nyheter som massmedia mörkar. Nu finns många alternativ. Nya Tider, Fria Tider, Nyheter Idag m.fl...
Citera
2017-09-01, 18:33
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Då får jag önska lycka till.
Själv håller jag mig borta från kommentartsfälten både som kommentator ch som läsare eftersom det bara är en orgie av ryggdunkningar. Kan man locka även de som inte håller med till 1000% så blir det intressantare.
Vi behöver både detta, fria tider och andra "alternativmedia" som ett kompement till den samstämmiga och väldigt smala MSM.
Nog klokt att byta fö. Avpixlat börjar kännas lite infantilt.

Själv läser jag i princip inte AP längre. Sidan har bara samma elände i samma nyheter, noll vettig granskning och fördjupning. Flashback är för övrigt bäst om man vill ha båda delarna. Utöver FB är 'Nyheter idag' bäst.

Kommentarsfälten är bara pinsamma, precis som du skriver är dessa sk kommentarer bara ett djävla ryggdunkande. Totalt ointressant.

Uppskattar dock Mats i Radio Realism där han i regel är bäst bland deltagarna.
Citera
2017-09-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Själv läser jag i princip inte AP längre. Sidan har bara samma elände i samma nyheter, noll vettig granskning och fördjupning. Flashback är för övrigt bäst om man vill ha båda delarna. Utöver FB är 'Nyheter idag' bäst.

Kommentarsfälten är bara pinsamma, precis som du skriver är dessa sk kommentarer bara ett djävla ryggdunkande. Totalt ointressant.

Uppskattar dock Mats i Radio Realism där han i regel är bäst bland deltagarna.

Jo, Avpixlat måste BREDDDDA sig. En del av krönikörerna skriver dock läsvärt ibland. Men det finns sååå mkt annat att ta upp än bara det som är invandringsrelaterat. Skolan, bostadssituationen, BANKERNA o FINANSVÄRLDEN bara för att nämna några områden. Skriver detta med stora bokstäver eftersom dessa har lyckats att skapa en egen bubbla om ingen verkar vilja eller våga granska.
Eller varför inte kultur, teknik o vetenskap som tex Fria tider nosar lite på.

Visst är Flashback bästa stället. Dock så produceras väl inte så många nyheter här utan det blir mest en uppföljning av vad andra kanaler rapporterar (och det de väljer att INTE skriva om).
Citera
2017-09-01, 19:01
Medlem
Garneringsmannens avatar
Många här är skeptiska, jag tycker det är spännande. Tycker också avpixlat har stagnerat under en längre tid. Det här kan bli bra...
Citera
2017-09-01, 19:09
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Många här är skeptiska, jag tycker det är spännande. Tycker också avpixlat har stagnerat under en längre tid. Det här kan bli bra...
Äsch, varför läsa Avpixlat när det finns Fria Tider?
Citera
2017-09-01, 19:11
Medlem
Sperssons avatar
.
Ett snyggare upplägg än Avpixlat.
Som en motpol till all vänstermedia i Sverige så fyller sidan ett stort tomrum.
Citera
2017-09-01, 19:12
Medlem
Uncle Dukes avatar
Nog för att "Avpixlat" är ett puckat namn, men det är i alla fall slående och minnesvärt, till skillnad från det skittråkiga och skenbart seriösa "Samhällsnytt". Gissar att de vill ge ett intryck av att vara en träig och saklig nyhetssida snarare än ett gapigt och obalanserat partiorgan för SD, men jag tror inte detta blir någon succé.
Citera
2017-09-01, 19:28
Medlem
Stockholm1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Avpixlat har ett uselt rykte.
Bland politiska motståndare. Vilket är just det betyg sidan vill ha.

Citat:
Hänger ut människor..
Eftersom mainstream vägrar att göra det. Människor vill veta vilka som begår bestialiska brott, eftersom vi vill kunna freda oss och våra familjer i framtiden.

Citat:
Hittar på nyheter.
Har aldrig hänt. Ge mig ETT bevis på detta eller förpassas till facket uppenbar politisk motståndare.

Citat:
Namnbytet är väl till för att försöka reparera sitt dåliga rykte.
Din högst subjektiva tolkning, färgad av politisk åskådning som du förmodligen är. Vad bakomliggande personer själva säger torde vara mer relevant:

"För att ta steget från pionjär inom alternativmedia till ledande aktör inom framtidsmedia krävs en rekonstruktion från grunden.

Samhällsnytt är resultatet av denna rekonstruktion. Några medarbetare från Avpixlat finns med men i delvis andra positioner. Många ansikten är nya, inklusive chefredaktör och ansvarig utgivare.

Där Avpixlat var en tämligen hårt nischad sajt, kommer Samhällsnytt att ta ett bredare publicistiskt grepp".
Citera
2017-09-01, 19:29
Medlem
Hahaha fy fan vad välförtjänt.
Skitjudetidning. SDs propagandaorgan.
Fria tider är (var antar jag man får säga) tusen gånger bättre.
Kommer denna "nysatsning" också vara judisk SD propaganda? Får väl ge den en chans.
Citera
2017-09-01, 19:38
Medlem
Känner att Avpixlat har gjort sitt.

Förhoppningsvis så kommer dom kunna locka tillbaka mig med en bättre layout, och droppa bloggande.

Proffessorn från USA gillar jag enormt och det är egentlige det enda jag följer på sidan dessa dagar.
Kul då jag var på politiskt korrekt för jag inte gillade nya tider, nu är det tvärt om.
(Kan vara för fria tider skriver om Soros)

Som många säger är kommentar fältet bedrövligt för någon som önskar en viss typ av debatt, 100% enspårigt och tröttsamt.
Värdelösa reklamer i hörnen men kan förstå att ingen kan/vill göra reklam.

Jag tycker man kan gott pantionera sidan och skapa något nytt med deras egna speciella varumärke. Dom har ändå jobbar bra och förra valet var dom top i Sverige, runt 250.000 visningar per dag med peak på valdagen. Degeling har varit med i radio, TV, till och med publicistklubben.

Man har skapat opinion, och såklart halkat utanför ibland men som många här inne måste tänka på. Dom är inte dömd för något, och jag tror om dom skulle göra övertramp, så kommer dom att åka på det.

Så ja dom har gjort sitt och nu är det faktiskt på tiden för något nytt och framåt gående.

PS Lyssnade på Freakshow, poden där dom nämner avpixlat, just för dom inte följer dom pressetiska reglerna.

Samt han kommenterade att om man ville se vem som gjort vad surfar man ju bara in på flashback
Citera
2017-09-01, 19:47
Medlem
Kollade på sk nya Avpixlat nu. Kommentarsfälten ser ut att vara de samma. Samma malande ryggdunkeri som förut. Fattar inte hur folk orkar. Mestadels håller jag i mångt mycket med i det som sägs i kommentarerna (de sansade) men när det är tusentals som , i princip, skriver samma sak är det otroligt tröttsamt. Det är obeskrivligt trist. Ingen dynamik. Fullständigt dött. Enbart propaganda. Det är som att läsa en artikel där någon skrivit ett inlägg hur mycket bättre det är med kolgrillat jmf med gasol och tusen och åter tusen kommenterar säger: ja ja så är det , gasol är döden osv. Någon spännande debatt är det inte tal om. Känns sovjetiskt.Bara applådera vad diktaturen pekar ut som det rätta. Eller Nordkorea för att ta ett modernt exempel.
Senast redigerad av bulingenbul 2017-09-01 kl. 19:58.
Citera
2017-09-01, 19:58
Medlem
ReiseReises avatar
Jag har aldrig tyckt om Avpixlat. De hade en mycket mer oprofessionellt och aggressiv attityd och liknade mera en blogg än en seriös nyhetsförmedlare (som dom gärna ville marknadsföra sig som). Varenda artikel var skriven i form av ledare där skrivaren talade om för läsare vad den skulle tycka och känna.

Politiskt Inkorrekt, som jag minns den, var mycket bättre. Där skrev man helt enkelt vad som hänt och länkade tydligt till orginalkällan och lät läsaren dra sina egna slutsattser.

Kan förstå att de vill byta namn/verksamhet. Media har spenderat flera år med att svartmåla Avpixlat för att skapa en Guilt by Association och hindra andra potentionella läsare för att ge dem en chans.
Senast redigerad av ReiseReise 2017-09-01 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in