2017-09-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
De vill göra rätt för sig men de kan inte pga Sveriges krångliga lagar, annars hade dessa killar pluggat eller jobbat på nolltid. Och de har asylskäl men vad fan fattar du som fastnat i pojkrummet för evigt

Ja, det håller jag med om, så vad är det du argumenterar emot?

Om man ska ha fördomar mot andra människor så kan man ju åtminståne ha någon grund för dem. Det där PK-raljerandet om de dumma svenskarna som sitter på pojkrummet och kör epatraktor är bara fjantiga.
Citera
2017-09-01, 09:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Har dom dragit från platsen nu?
Citera
2017-09-01, 09:13
Bannlyst
Citat:
Och de har asylskäl men vad fan fattar du som fastnat i pojkrummet för evigt.
Du då ditt äckliga pervo som ska försvara de 79 000 som saknar asylskäl och som står upp för samhällets förfall. Du som försvarar våldtäktsmän, mördare och Tensta kiss o bajsare. Du har ju noll hjärnceller, kan inte tänka en millimeter längre än expressen. Skärp till dig! Varför skäms du inte? Bra jobbat äckliga sommarpappan.
Citera
2017-09-01, 09:46
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Undrar om man bör upplysa Migrationsverket om att de ungdomar man utvisar för med sig västerländska värderingar tillbaka till Kabul och blir måltavlor för talibanerna. Läste detta i ett inlägg i gruppen på Facebook och det blev en ordentlig tankeställare

Du har grundligt bevisat att du inte har någon som helst koll på demonstranterna, genom din "insider-info" som var fullständigt fel. Så varför fortsätter du att skriva trams?
Citera
2017-09-01, 10:08
Moderator
Tinuviels avatar
I DN idag skriver Matilda Berglund en artikel, hon har engagerat sig för ensamkommande och nu i studiesyfte åkt till Iran för att se hur hazarerna lever där.

I Iran har hon bott hos en rad familjer till de ensamkommande (förhoppningsfulla ankarbarn) hon haft kontakt med här.

Det hon finner är fattigdom och diskriminering.

Matilda Berglund beskriver livsvillkor som miljontals och åter miljontals människor lever under - livsvillkor som skulle få många (om de hade pengar) att söka sig vidare i jakt på ett bättre liv. MEN det hon beskriver är INTE skäl för asyl - något hon antingen inte inser eller blundar hårt för.

Artikeln avslutas med detta södertörnska pekoral:
Citat:
Har jag efter den här resan förstått hur de har det? Inte en chans. Jag, med alla mina medfödda privilegier, kan inte ens i närheten föreställa mig hur det är att leva ett liv som de lever och det vore respektlöst att säga att jag skulle kunna veta hur det är bara för jag har varit där i en månads tid. Däremot är jag än mer övertygad om att kämpa ännu mer för att de inte ska behöva leva under det förtrycket, och kämpa för att de som tagit sig hit till Sverige och bott här i flera år ska få stanna.

Det är utan tvekan det minsta vi kan göra i den privilegierade bubbla vi lever i här.
http://asikt.dn.se/asikt/debatt/att-lata-dem-stanna-ar-det-minsta-vi-kan-gora/
Senast redigerad av Tinuviel 2017-09-01 kl. 10:10.
Citera
2017-09-01, 10:18
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I DN idag skriver Matilda Berglund en artikel, hon har engagerat sig för ensamkommande och nu i studiesyfte åkt till Iran för att se hur hazarerna lever där.

I Iran har hon bott hos en rad familjer till de ensamkommande (förhoppningsfulla ankarbarn) hon haft kontakt med här.

Matilda Berglund beskriver livsvillkor som miljontals och åter miljontals människor lever under - livsvillkor som skulle få många (om de hade pengar) att söka sig vidare i jakt på ett bättre liv. MEN det hon beskriver är INTE skäl för asyl - något hon antingen inte inser eller blundar hårt för.

Då kanske hon åker till Indien härnäst och kommer fram till att Sverige måste släppa in alla Indiens gatubarn 30 miljoner räcker inte. Det är utan tvekan det minsta vi kan göra i den privilegierade bubbla vi lever i här. 100 miljoner gatubarn runt om i världen har Sverige råd att ta emot. Varför är hon så rasistiskt och stannat vid hazarer när hazarer inte är den enda folkgrupp som föraktas.
Citera
2017-09-01, 10:24
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Du då ditt äckliga pervo som ska försvara de 79 000 som saknar asylskäl och som står upp för samhällets förfall. Du som försvarar våldtäktsmän, mördare och Tensta kiss o bajsare. Du har ju noll hjärnceller, kan inte tänka en millimeter längre än expressen. Skärp till dig! Varför skäms du inte? Bra jobbat äckliga sommarpappan.
Sådana han hör hemma framför en tegelvägg, äckliga jävla pedofil.

Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Du har grundligt bevisat att du inte har någon som helst koll på demonstranterna, genom din "insider-info" som var fullständigt fel. Så varför fortsätter du att skriva trams?
Vilket argument, ett om något till att skicka dem tillbaka som en demokratisk vitamininjektion i deras jävla stenålderskultur. Tillbaka och bygg landet med alla de demokratins verktyg de fått från oss, inklusive de som #intestårut och #ocksåvillskickas.
Citera
2017-09-01, 10:30
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:

Men vad bra, då kan hon skänka halva sin lön till dom, för jag har inte råd på 90'talet så hade jag en skatte marginal på 51% sedan vart jag arbets lös under 2 år. Efter det är alla mina besparingar typ 0.-. Har ingen buffert alls, och nu ska jag dela med mig... visst dom kan få mina räkningar...blir så sne
Citera
2017-09-01, 10:50
Avstängd
Citat:

Det är möjligen sina egna privilegier hon känner skuld för (vilket är en helt igenom subjektiv känsla) men det är sannerligen inte hon själv som tänker betala en miljondel av priset för att etablera den här gruppen i Sverige, kostnaderna för det svenska samhället. Nej, det är det alla vi andra som ska göra, vi som aldrig blivit tillfrågade om just detta. Det vi finner i DN är rösten hos någon som får höra om människor (svenskar, eller t o m tidigare invandrare) som förlorat jobb och bostad här i Sverige, vars bilar bränts ut och vars barn blir nerslagna och våldtagna - men som viftar bort det de hör med ett chevalereskt:

"Fattigdom säger du? Nå! Vi får väl alla dra ner på lyxen litet grann för att kunna rädda de här människorna. Och om några blir litet fattiga och måste klippa kuponger ur reklambladen för att få det att gå ihop så må det vara hänt! Vi gör ju i alla fall det GOOOOODA!"

Denna slags sinnessvagt entitled inställning till frågor om vad invandring från dysfunktionella länder kostar oss i längden, och vad vi får tillbaka, är allt annat än ovanlig bland välmående liberaler typ Per Svensson, Peter Wolodarski, Agneta Pleijel, Anne Ramberg etc. Och i tankevurpan från "mina skuldkänslor, min lyxnoja" till krav på att Sverige ska investera hundratals eller på sikt tusentals miljarder kronor i de här folkgrupperna, och ta dem hit, ligger den mentala kollapsen.
Citera
2017-09-01, 12:20
Medlem
De har för F*N fått svar, men afghanerna finner sig inte i det.

Migrationsverkets rättschef Fredrik Beijer svarar på frågor om verkets rättsliga ställningstagande om läget i Afghanistan:

https://www.facebook.com/migrationsverket/?hc_ref=ARRrnmwOcoq2qw8JNGrshGR07w7230LrJbWguA8oB3 dbYpj4djIgP2fEU0f9rBRBJfc

(Frågor ställda av både afghaner och deras skyddsänglar)

Några kommentarer (svenska kvinnor) :

Citat:
Sverige sa: alla är välkomna! Inte: alla är välkomna om... Folk riskerade allt för att komma då. Och sedan, retroaktivt, ändrar ni förutsättningarna. Två fel gör inte ett rätt!

Citat:
Åldersbedpmningar är helt fel ....Ni måste paratar om Hazarer som kordiska personer som får stanna i Sverige

Citat:
Detta är LÖGN LÖGN LÖGN!!! Ni har visst fått hörs om hur illa det gått för dem ni utvisats!!! En ungdom DOG dagen efter att han utvisades! Hans bror är kvar i Sverige!

Citat:
Ni skriver i era Lifo rapporter om risker som den sökande är utsatt för men pga personen inte kan fysiskt bevisa väljer ni att utvisa personen till just den person som hen flytt halva jorden. Äckligt!

Håller med den sista: ÄCKLIGT, ja man spyr när man läser deras kommentarer

Varför ger den lokala myndigheten tillstånd till demon om MV redan har gett sitt svar flera gånger ?
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-09-01 kl. 12:50.
Citera
2017-09-01, 12:43
Medlem
krisus avatar
Citat:
Hazarer våldtar inte och de västerländska värderingar handlar om jämställdhet osv -- sånt som ni som spenderar era liv i pojkrummen medan mamma lagar middag inte har en aning om. Ni ser ner på kvinnor varje dag på Flashback för att ni är arga över att ingen kvinna vill ha er och era rasistiska åsikter

Du är ett jävla troll och förtjänar inte svar egentligen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/blQll/15-domda-for-gruppvaldtakter-pa-pojkar/promo

"Femton ensamkommande flyktingpojkar från Afghanistan har i fem olika rättsfall under ett drygt år dömts för gruppvåldtäkter mot andra pojkar.

– Det är naivt att tro att pojkarna glömmer sina värderingar så fort de kommer hit. Vi måste våga prata om det, säger Mustafa Panshiri, svensk polis med rötter i Afghanistan."

Men jag antar du vet bättre...
Citera
2017-09-01, 13:12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är möjligen sina egna privilegier hon känner skuld för (vilket är en helt igenom subjektiv känsla) men det är sannerligen inte hon själv som tänker betala en miljondel av priset för att etablera den här gruppen i Sverige, kostnaderna för det svenska samhället. Nej, det är det alla vi andra som ska göra, vi som aldrig blivit tillfrågade om just detta. Det vi finner i DN är rösten hos någon som får höra om människor (svenskar, eller t o m tidigare invandrare) som förlorat jobb och bostad här i Sverige, vars bilar bränts ut och vars barn blir nerslagna och våldtagna - men som viftar bort det de hör med ett chevalereskt:

"Fattigdom säger du? Nå! Vi får väl alla dra ner på lyxen litet grann för att kunna rädda de här människorna. Och om några blir litet fattiga och måste klippa kuponger ur reklambladen för att få det att gå ihop så må det vara hänt! Vi gör ju i alla fall det GOOOOODA!"

Denna slags sinnessvagt entitled inställning till frågor om vad invandring från dysfunktionella länder kostar oss i längden, och vad vi får tillbaka, är allt annat än ovanlig bland välmående liberaler typ Per Svensson, Peter Wolodarski, Agneta Pleijel, Anne Ramberg etc. Och i tankevurpan från "mina skuldkänslor, min lyxnoja" till krav på att Sverige ska investera hundratals eller på sikt tusentals miljarder kronor i de här folkgrupperna, och ta dem hit, ligger den mentala kollapsen.
Skuld är säkert en faktor, sedan ska man nog inte förringa det faktum att hennes inkomst bygger på de ensamkommande. Hon arbetar enligt sin uppgift i artikeln på ett boende och det ger såväl en fast lön som den där varma fina känslan i magen av att göra något riktigt gott för en utsatt grupp.

Att ifrågasätta ensamkommandes rätt att stanna blir därmed för henne att ifrågasätta sitt yrkesval och de motiv som driver henne.

I den bubbla hon lever i finns inga målkonflikter och DN ger understöd genom att smälla upp hennes artikel på förstasidan bildsatt med ett antal afghaner som håller upp bilder på hjärtan.

För henne och hennes åsiktsfränder visar de kärlek för många andra är det en illustration på hur ett blödande hjärta lätt dränker intellektet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in