2017-09-01, 00:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Håller med om att det är underligt med intervjun men det kan ju kanske vara ett desperat försök att framstå som att han är chockad över anklagelsen. Tex så visar han fram sina skakande händer för PW. "Titta här hur skärrad jag är". Han gör ju dock mest bort sig tycker jag och framstår som ännu mera misstänkt...but hey thats me....

Ja visst är det så, det är ju riktigt synd om honom... måste hålla fram händerna och visa hur dom skakar, stackarn...
Citera
2017-09-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok då förstår jag, tack för förklaring!

Inte? synd.. för det är jag ... skolfoto... 9:an... ja du vet, det var ju poppis med pudelfrilla på 80-talet...
Skönt att det är utrett! Vi behöber jobba tillsammans här. Jag är övertygad om att även om du framstår som bitter så har du nog gott inom dig. Du visade just prov på utsökt humor. Jag kan nästan inte sluta skratta....
Hoppas att vi kan lägga detta åt sidan nu och koncentrera oss på det som är viktigt!

Jag är fundersam över en sak gällande KM. Det har varit mycket om honom men han verkar inte lika intressant längre. Jag ser inte anledningen till den vändningen. Vad är din åsikt? Det finns ju ganska starka vibbar där alltså.
Citera
2017-09-01, 00:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre80
Skönt att det är utrett! Vi behöber jobba tillsammans här. Jag är övertygad om att även om du framstår som bitter så har du nog gott inom dig. Du visade just prov på utsökt humor. Jag kan nästan inte sluta skratta....
Hoppas att vi kan lägga detta åt sidan nu och koncentrera oss på det som är viktigt!

Jag är fundersam över en sak hällande KM. Det har varit mycket om honom men han verkar inte lika intressant längre. Jag ser inte anledningen till den vändningen. Vad är din åsikt? Det finns ju ganska starka vibbar där alltså.

Jag är inte ett dugg bitter, tvärtom! folk som tror det läser helt enkelt av mig fel.
Tack! ska jag vara ärlig så hoppades jag faktiskt på några riktiga asgarv...
Japp, nu måste vi koncentrera oss på viktigare saker!

Jodå KM är lika intressant fortfarande, åtminstone för några av oss. En del verkar dock inte ha det tålamodet som krävs utan tycks tro att om det inte kommer in nya sensationella uppgifter på löpande band så kan KM inte vara rätt man. Det här är ju även grundorsaken till att man börjar spekulera om personer som tidigare har varit uppe på tapeten på nytt, som ett sätt att hålla tråden i gång, folk är otåliga helt enkelt. Vissa av dom går ju heller inte att utesluta så det är bara bra att man går igenom dom på nytt, kanske att man då kan upptäcka något som tidigare har missats.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-01 kl. 01:19.
Citera
2017-09-01, 02:02
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, inte hans lögner ... Det om diskussioner på nätet kan vara i samförstånd.

Nej, inte hans lögner ... Det är bara det om diskussioner på nätet som kan ha "lagts till rätta", de övriga informationerna återges sannolikt fullt sanna.

Vem trodde jag och Ugglan skulle tycka lika?
Instämmer till fullo i detta.
Citera
2017-09-01, 02:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre80
Fortsätt jaga KM du. Skit i att du kommer känna dig så jävla dum när sanningen uppdagas att du får byta anonym identitet OCH frisyr!
Skrattar bäst som skrattar sist säger jag bara!

Jag minns vad Ander* hade på sig eftersom han bodde hos mig under den tiden. Han var så gott som alltid vitklädd. Jag vet bara en enda tröja som var svart MEN bandet på den var ganska ute så den kunde han inte ta. (Alpha ville Hahahaha!)

Jag minns mycket och ju mer jag läser i tråden minns jag ska du veta så fråga på bara.

Ok Snurre80, då har jag ett par frågor till dig:

Hur lärde du känna denna And*rs S*e****n?

Hur gammal var And*rs S*e****n 1992?

Vart bodde du och And*rs i juni -92?

Kände någon av er Helena?

Var någon av er på Stadt den aktuella kvällen?

And*rs S*e****n hade en vit japansk bil skrev du tidigare, vilket märke? (med tanke på att du minns att han bara hade vita kläder förutom EN enda svart tröja med trycket Alphaville på så tycker jag att du även borde kunna komma ihåg bilmärket också)

Tror du att And*rs S*e****n kan vara "mannen med pilotglasögon"?

Har du någon gång under åren som gått misstänkt att And*rs S*e****n kan ligga bakom Helena's försvinnande?

Var någon av er inne på förhör efter försvinnandet?

Tack på förhand Snurre!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-01 kl. 02:35.
Citera
2017-09-01, 02:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Vem trodde jag och Ugglan skulle tycka lika?
Instämmer till fullo i detta.

Det hade varit enklare om PW inte hade tagit med det uttalandet, huruvida pilotmannen har diskuterats på nätet eller inte, istället för att tvingas ljuga om det för att han ska förbli anonym eller hur?

Vad är vitsen med att ta med något i programmet som endast bidrar till att lyssnarna förs bakom ljuset? det verkar ju rent idiotiskt när radioserien vänder sig till just lyssnarna för att kunna få hjälp av dom.
Citera
2017-09-01, 02:31
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det hade varit enklare om PW inte hade tagit med det uttalandet, huruvida pilotmannen har diskuterats på nätet eller inte, istället för att tvingas ljuga om det för att han ska förbli anonym eller hur?

Vad är vitsen med att ta med något i programmet som endast bidrar till att lyssnarna förs bakom ljuset? det verkar ju rent idiotiskt när radioserien vänder sig till just lyssnarna för att kunna få hjälp av dom.

Du är fri att tycka så,givetvis.
Citera
2017-09-01, 03:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hanna står på cykelvägen med sin hund ca 02:15 till 02:20/02:25. Där i mörkret kan hon bara höra oväsendet ute i Kohagen eftersom det är just mörkt och att det då var en ganska tät skog. Bilen som hon hör på Ekuddenvägen kan hon inte se av samma anledningar. När oväsendet tystnar hör hon bildörrar slå igen, bilen som fortsätter ner på Ekuddenvägen ca 100 meter och vänder vid fiket "Bäcken" för att sedan åka Ekuddenvägen upp igen mot Marieforsleden. Den bilen och den händelsen som Hanna beskriver utspelade sig enbart på Ekuddenvägen och var aldrig inne på cykelvägen eftersom det var just där som hon stod! Alltså föreligger det inget problem med att Hanna typ "borde ha blivit överkörd" ...

Men strax efter det att Hanna hade gått in med sin hund (kanske efter fem, tio, femton minuter) kommer den bilen körande på cykelvägen som killarna på Hällristningsvägen ser. Men då har ju Hanna redan hunnit in.

Ugglan: du skrev häromdagen att du tror att Helena's kropp lastades in i en bil borta vid lekplatsen eftersom ringarna hittades där och man säkrade även däckspår, men hur hamnade Helena där enligt dig?

Jag tänker på det du skrev i ovanstående inlägg, ang. Hanna's uppgifter om oväsendet som hon hörde ute i kohagen mellan ca. 02:15-02:25 samt bilen hon hörde ute på Ekuddenvägen som smällde i bildörrarna när hon själv stod med hunden inne på cykelvägen. Vad jag inte får ihop är, att det "Hanna" hör här utspelar sig i ena änden av cykelvägen så att säga medans lekplatsen är belägen i motsatt riktning dvs. den andra änden av cykelvägen, ett par hundra meter från kohagen. Jag upprepar frågan: Hur hamnade Helena vid lekpatsen enlig din teori? Om hon nu bragdes om livet i kohagen eller dess närhet så låter det väldigt märkligt att kroppen skulle ha förflyttats och lastats in i bilen borta vid lekplatsen eller hur? En annan sak jag undrar över är om man vet från vilken riktning Helena's rop/skrik kom enligt "Hanna"? var det också ifrån kohagen?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-01 kl. 04:12.
Citera
2017-09-01, 04:01
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Inte för mig. Om de valt en annan reporter så kanske, men PW är helt klart fel val. För henne är det viktigare att få fram att HON faktiskt är Helenas BARNDOMSVÄN än något annat. Lyser klart genom hela reportageserien. Riktigt dålig journalistik helt enkelt. Inte ett skit trovärdig enligt mig.

Ja,en annan reporter hade så här i hindsight varit bättre.
Det är en otrolig soppa det här.
Citera
2017-09-01, 06:28
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ok. Tack för svar. Har du hört något från andra om KM då?
Nej, KM är ingen person som har kommit till tals bland min bekantskapskrets, det är ju en person som avslöjats här på senare tid och inget som det snackats om under åren.
Ska höra med några i helgen om dom känner till KM.
Någon som vet vilken högstadieskola han gick han på?
Citera
2017-09-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Nej, KM är ingen person som har kommit till tals bland min bekantskapskrets, det är ju en person som avslöjats här på senare tid och inget som det snackats om under åren.
Ska höra med några i helgen om dom känner till KM.
Någon som vet vilken högstadieskola han gick han på?
Ser att det finns en högstadieskola i Hasslerör så om den fanns även på hans tid så gick han nog där. Annars tycker jag att jag har hört något om att de barn som kom från det hållet gick på Högelidskolan? Hittar inte det inlägget hur jag än söker, inte att det står något om vilken högstadieskola han gick på öht.
Citera
2017-09-01, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ser att det finns en högstadieskola i Hasslerör så om den fanns även på hans tid så gick han nog där. Annars tycker jag att jag har hört något om att de barn som kom från det hållet gick på Högelidskolan? Hittar inte det inlägget hur jag än söker, inte att det står något om vilken högstadieskola han gick på öht.

Nej det finns ingen högstadieskola i Hasslerör. Endast f-6 och har så alltid varit. Högelid fanns inte när km började så troligen Mariaskolan, senare el-tele på gymnasiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in