2017-08-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kollade snabbt nu: Sekretesslagen gäller stenhårt. Polisen får inte läcka uppgifter till någon, inte ens till anhöriga. Så frågan är återigen varifrån Pernilla och Mats har fått namnet på "pilot".
Tycker nog att det inte är helt fel ändå om anhöriga får veta lite vad som pågår, rätt eller fel enligt lagboken. Det är inte så konstigt menar jag om det läcks lite. Men tydligen dubbelfel då om de sprider informationen vidare.
Citera
2017-08-31, 23:28
Medlem
Citat:
Kollade snabbt nu: Sekretesslagen gäller stenhårt. Polisen får inte läcka uppgifter till någon, inte ens till anhöriga. Så frågan är återigen varifrån Pernilla och Mats har fått namnet på "pilot".

Förmodligen är det som vi har diskuterat tidigare. De kände han. Han var eventuellt på festen. Med pilotglasögon och vitklädd.
Sen la de ihop ett plus ett.
Citera
2017-08-31, 23:29
Medlem
Citat:
Att de inte får betyder inte att de inte gör. Anderssons har vänner inom polisen.
Citera
2017-08-31, 23:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Förmodligen är det som vi har diskuterat tidigare. De kände han. Han var eventuellt på festen. Med pilotglasögon och vitklädd.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurre80
Att de inte får betyder inte att de inte gör. Anderssons har vänner inom polisen.

Jag skrev ju om detta ovan: Det tummas säkert lite ibland. Problemet är bara om tummandet får den konsekvensen att det påverkar utredningen. Då kan det nog bli problem.
Citera
2017-08-31, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Det känns ju inte helsäkert.
Citera
2017-08-31, 23:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nu är det ju visserligen jag som ställer frågor här men visst, jag har inget att dölja.

Intresset för Ande*s var inte så stort när det kom in och jag tänkte "fine, behovet av att berätta är täckt. Jag kan inte göra mer för dem!" Jag fick direkt en viss trollkänsla. Lika stark som den känsla av att du hånar mig nu. Fortsätt jaga KM du. Skit i att du kommer känna dig så jävla dum när sanningen uppdagas att du får byta anonym identitet OCH frisyr!
Skrattar bäst som skrattar sist säger jag bara!

Jag minns vad Ander* hade på sig eftersom han bodde hos mig under den tiden. Han var så gott som alltid vitklädd. Jag vet bara en enda tröja som var svart MEN bandet på den var ganska ute så den kunde han inte ta. (Alpha ville Hahahaha!)

Jag minns mycket och ju mer jag läser i tråden minns jag ska du veta så fråga på bara.
Men vänta på din tur.
Jag vill ha svar på mina frågor först, annars blir det så rörigt.

Vad menar du med att du fick en viss trollkänsla, kan du utveckla första stycket så man förstår? det är väldigt luddigt det du skriver.

Nja frisyr behöver jag inte byta eftersom min avatar inte är ett porträtt av mig själv, blev du besviken nu?
Citera
2017-08-31, 23:42
Medlem
Citat:
Jag skrev ju om detta ovan: Det tummas säkert lite ibland. Problemet är bara om tummandet får den konsekvensen att det påverkar utredningen. Då kan det nog bli problem.
Ursäkta om jag missförstod.
Ja, vi får ha i beräkning att de kan trampat fel.
Familjen har sagt att de vet vem det är, redan för flera år sedan, men att polis ej kan ta honom. Detta var innan nåt på radion. Han måste varit en kandidat bara några få år efter försvinnandet. En vän till familjen. Allt de ville säga. De skyllde på att polisutredningen kunde gå till spillo annars. Men hallå, efter så här många år måste de prata för fan!
Citera
2017-08-31, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vad menar du med att du fick en viss trollkänsla, kan du utveckla första stycket så man förstår? det är väldigt luddigt det du skriver.

Nja frisyr behöver jag inte byta eftersom min avatar inte är ett porträtt av mig själv, blev du besviken nu?
Förklaring: Jag skrev om An*ers. Alla pratade vidare som ingenting. Troligtvis för att jag bara läst förut, inte skrivit.
När jag skrev det så behövde jag delge det för att rena mitt samvete. Nu är det rent. Vad är luddigt med det? Ni var upptagna! Det är ok, ingen bjöd in mig, jag överraskade. Då får man ta dissen som en man. Det har jag gjort!

Angående din avatar, skämtar du eller??? Jag trodde INTE att det var så du ser ut. Jag hoppades inte ens MEN den speglar din personlighet väldigt bra. Vem är det? Någon släkting till dina personlighetsdrag? *Smileflirtblinkkärlek*
Citera
2017-08-31, 23:56
Medlem
Man får ju aldrig ett erkännande av en gärningsman om man frågar. Den/dem slingrar sej och ljuger.
Min magkänsla, när PU redovisar om vad som hade hänt den 13/6. Han och TA lägger klinker under dagen. Efter detta bjuder PU på krogrunda. Och de hamnar på statt.
Enligt någon hade TA dementerat detta.
PU vet något som han vägrar berätta. Antingen kan han vara gärningsman. Medhjälpare. Bekant till gärningsman. Vittne till händelsen.
Jag tror kanske inte till 100% på vad PK säger heller.
Han verkar också slingra sej.
Och varför vänta i 5år att berätta vem som kom hem där på morgonen.
Åkte sambon kanske hem själv med taxi efter statt.
Träffade PK kanske PU efter statt och var ute och fyllekörde. Åkte kanske jämsides med pilot och HA över bron, och tjatade. De viker av direkt bakom bron, för att bli av med dem.
Och de möter upp dem vid kohagen.
Något händer runt 02.30
Låt säga att de lägger en timme på att gömma kroppen. Då är klockan 03.30
PK hoppar ur bilen i närheten av bråten.
PU parkerar bilen vid sjukhuset. Springer mot lockerud, men ångrar sej, och sticker ner till stan. Träffar kompisar i stadsparken. Blir skjutsad hem av polisen runt 05.00-05.30
Ganska bra alibi för han.
Citera
2017-08-31, 23:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Exsist har ju rätt! Vad är ditt problem. Är du på alla här och hackar? Varför?

Jag har aldrig påstått att Exsist har fel, ta och tagga ner nu.
Menar bara att "pilots" dumdristighet, dvs. att ställa upp på en intervju är så korkat så man ibland nästan kan undra om det verkligen har skett.

Jag hackar inte på någon, inte mer än vad andra hackar på mig.
Du däremot flyger ju på mig nu helt utan anledning, ta och sköt ditt i stället för att svara åt andra som inte har bett dig om det.
Citera
2017-09-01, 00:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Förklaring: Jag skrev om An*ers. Alla pratade vidare som ingenting. Troligtvis för att jag bara läst förut, inte skrivit.
När jag skrev det så behövde jag delge det för att rena mitt samvete. Nu är det rent. Vad är luddigt med det? Ni var upptagna! Det är ok, ingen bjöd in mig, jag överraskade. Då får man ta dissen som en man. Det har jag gjort!

Angående din avatar, skämtar du eller??? Jag trodde INTE att det var så du ser ut. Jag hoppades inte ens MEN den speglar din personlighet väldigt bra. Vem är det? Någon släkting till dina personlighetsdrag? *Smileflirtblinkkärlek*

Ok då förstår jag, tack för förklaring!

Inte? synd.. för det är jag ... skolfoto... 9:an... ja du vet, det var ju poppis med pudelfrilla på 80-talet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-01 kl. 00:17.
Citera
2017-09-01, 00:11
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har aldrig påstått att Exsist har fel, ta och tagga ner nu.
Menar bara att "pilots" dumdristighet, dvs. att ställa upp på en intervju är så korkat så man ibland nästan kan undra om det verkligen har skett.

Jag hackar inte på någon, inte mer än vad andra hackar på mig.
Du däremot flyger ju på mig nu helt utan anledning, ta och sköt ditt i stället för att svara åt andra som inte har bett dig om det.

Håller med om att det är underligt med intervjun men det kan ju kanske vara ett desperat försök att framstå som att han är chockad över anklagelsen. Tex så visar han fram sina skakande händer för PW. "Titta här hur skärrad jag är". Han gör ju dock mest bort sig tycker jag och framstår som ännu mera misstänkt...but hey thats me....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in