2017-08-25, 19:02
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Är Windows 10 fortfarande gratis? Jag hade uppfattningen om att det bara var första perioden? Tycker det är lite luddigt beskrivet på https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade om jag ska vara ärlig.
Du kan installera Windows 10 från en USB-sticka eller genom att mounta ison och uppdatera direkt till Windows 10 från 7/8.1. När den ber om licensnyckel knappar du in den du redan har till 7/8.1.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Citat:
Ursprungligen postat av septor
Kanske kan vara så att det fortfarande är gratis i vissa länder!
Funkar vad jag vet i alla länder.

https://www.howtogeek.com/272201/all-the-ways-you-can-still-get-windows-10-for-free/
Bara att knappa in nyckeln sen tuta och köra.
Senast redigerad av salxar 2017-08-25 kl. 19:06.
Citera
2017-08-26, 12:37
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Du kan installera Windows 10 från en USB-sticka eller genom att mounta ison och uppdatera direkt till Windows 10 från 7/8.1. När den ber om licensnyckel knappar du in den du redan har till 7/8.1.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Funkar vad jag vet i alla länder.

https://www.howtogeek.com/272201/all-the-ways-you-can-still-get-windows-10-for-free/
Bara att knappa in nyckeln sen tuta och köra.

Tack för detta!
Citera
2017-08-29, 16:26
Medlem
Hej! Om någon kan lösa detta vore det guld!
Jag äger en jbl xtreme. När jag försöker ansluta den till min laptop, så ansluter den till JBL xtreme Hands -free. Den vägrar att ansluta till själva steron, där det bra ljudet på högtalern ligger!
Hur mycket jag än försöker så går det inte att ansluta!

Det är fel på min dator, då det fungerar fint att ansluta högtalarn till mobilen eller annan dator. Jag är ingen expert men jag tror att det är något fel med inställningarna för bluethooth/ ljud för min dator.
Högtalaren är uppgraderad till senaste och så är Windows 10 också. Hur löser jag detta? Någon?
Senast redigerad av Leonardodelalm 2017-08-29 kl. 16:39.
Citera
2017-08-31, 03:50
Medlem
Vilket är bästa programmet för att blocka allt spioneri i Windows 10?
Citera
2017-08-31, 06:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Vilket är bästa programmet för att blocka allt spioneri i Windows 10?

Utveckla detta?
Citera
2017-08-31, 16:07
Bannlyst
Jag började igår med att uppgradera min dotters Windows 8.1 dator till Windows 10 med hjälp av Microsofts Windows 10 media creation tool. Allt funkade bra till en början med nedladdning och förberedelser och installationen satte igång. När datorn kommit till biten där texten på skärmen säger "Working on updates 75%" startar datorn om och fortsätter sedan med sina uppdateringar. När datorn sedan kommer till "Working on updates 99%" kommer den inte längre.

Hela natten höll den på med att arbeta med uppdateringar 99% och jag sade till min dotter att hon skulle få tillbaka sin dator nästa gång hon var hos mig. När jag kom tillbaka hem efter att ha satt henne på bussen till hennes mamma så var skärmen svart men det hörs att datorn jobbar.

Jag tänkte att det kanske äntligen var dags för en ny omstart, men det visar sig att skärmen helt enkelt inte visar skrivbordet utan är mörkt gråaktig.

Så jag undrar om det är lönt att vänta och se vad som händer eller anse att allting hängt sig och kanske försöka starta om datorn med hjälp av en installations USB. Om jag använder en installations USB för att göra en nyinstallation kommer Microsoft fortfarande acceptera Windows 8.1 datorns produktnyckel?

Om någon har varit med om samma situation och det sedan ordnat sig eller om någon vet hur jag ska lösa detta utan att köpa en ny dator vore jag tacksam för svar.
Citera
2017-08-31, 17:52
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Jag började igår med att uppgradera min dotters Windows 8.1 dator till Windows 10 med hjälp av Microsofts Windows 10 media creation tool. Allt funkade bra till en början med nedladdning och förberedelser och installationen satte igång. När datorn kommit till biten där texten på skärmen säger "Working on updates 75%" startar datorn om och fortsätter sedan med sina uppdateringar. När datorn sedan kommer till "Working on updates 99%" kommer den inte längre.

Hela natten höll den på med att arbeta med uppdateringar 99% och jag sade till min dotter att hon skulle få tillbaka sin dator nästa gång hon var hos mig. När jag kom tillbaka hem efter att ha satt henne på bussen till hennes mamma så var skärmen svart men det hörs att datorn jobbar.

Jag tänkte att det kanske äntligen var dags för en ny omstart, men det visar sig att skärmen helt enkelt inte visar skrivbordet utan är mörkt gråaktig.

Så jag undrar om det är lönt att vänta och se vad som händer eller anse att allting hängt sig och kanske försöka starta om datorn med hjälp av en installations USB. Om jag använder en installations USB för att göra en nyinstallation kommer Microsoft fortfarande acceptera Windows 8.1 datorns produktnyckel?

Om någon har varit med om samma situation och det sedan ordnat sig eller om någon vet hur jag ska lösa detta utan att köpa en ny dator vore jag tacksam för svar.

Jaa du, knivigt läge! Själv skulle jag göra om allt men det har hänt att allt har löst sig av sig självt även efter så här lång tid.

Kör en ominstallation med 8.1 media, nyckeln gäller givetvis fortfarande då en lyckad installation samt 1 månad efter det inte gått.

Gör sedan en installation av W10 så här - https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade. Gör ett media för "annan" dator så att du får ett fristående Usb installationsmedia. De krånglar inte.
Citera
2017-08-31, 18:47
Bannlyst
Citat:
Gör ett media för "annan" dator så att du får ett fristående Usb installationsmedia. De krånglar inte.
Det var just det jag menade när jag undrade om jag skulle göra en nyinstallation med en USB. Datorn har ju redan börjat installera Windows 10, så kanske en nyinstallation av windows 10 med USB-media skulle accepteras. Jag läste någonstans att Microsoft accepterar produktnycklar för Windows 7 och 8.1, men kanske det bara gäller för en uppgradering och inte en nyinstallation?
Citera
2017-08-31, 18:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det var just det jag menade när jag undrade om jag skulle göra en nyinstallation med en USB. Datorn har ju redan börjat installera Windows 10, så kanske en nyinstallation av windows 10 med USB-media skulle accepteras. Jag läste någonstans att Microsoft accepterar produktnycklar för Windows 7 och 8.1, men kanske det bara gäller för en uppgradering och inte en nyinstallation?

Det gäller för både och, i det ena fallet, uppgradering, så läser den nyckeln automatiskt i det andra så behövs den skrivas in manuellt.
Citera
2017-08-31, 19:20
Bannlyst
@1FF Allrightie, then! Jag skrev en fråga på ämnet på Microsofts forum och kollar om jag får något mer därifrån. Är det tyst därifrån ikväll så gör jag en USB-mediasticka på min Windows 10 dator och använder den på den som krånglar.

Tack för hjälpen, FB-kompis.
Citera
2017-08-31, 20:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
@1FF Allrightie, then! Jag skrev en fråga på ämnet på Microsofts forum och kollar om jag får något mer därifrån. Är det tyst därifrån ikväll så gör jag en USB-mediasticka på min Windows 10 dator och använder den på den som krånglar.

Tack för hjälpen, FB-kompis.

Det är ett Ms "community" forum, det är inget officiellt Ms forum. D.v.s glada kunniga Windowsanvändar amatörer som rådger.

De är möjligt att de förnekar att det är gratis fortfarande, framförallt användandet av länken för "assistive". Trots att användandet av den är känt och tillåts tyst av Ms.

I övrigt, lycka till.
Citera
2017-08-31, 22:10
Medlem
Freebss avatar
Hur fan öppnar man en dll fil?
Har försökt med WorldPad, men skiten slutar bara att fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in