2017-08-31, 20:48
Medlem
Han ska tydligen ha gjort en låt om dödsskjutningen i Rinkeby där en vän till jaffar förlorat livet och i själva låten ska han ha gett ledtrådar/ golat ut vilka som låg bakom mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siass
Ni som skriver så kaxiga och nedriga rasistiska meningar, å vad jag önskar att ni för en liten stund skulle få uppleva en liknande situation själva och sen låta tystas.

Vi är inte dysfunktionella negerinavel och hamnar således inte i dessa "situationer" som ni i orten gör.

Vi sitter på behörigt avstånd i våra vita medelklassområden och bara skakar på huvudet åt era efterblivna blatte upptåg.

Äcklas gör nog de flesta också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Vilka äckliga luffare gör något sånt här och sen lägger ut det på nätet? Vilka jävla djur. Gör ont att se hans rädsla i klippet och vilken jävla förnedring. Fy fan vilka människor det finns i Sverige
I normala fall känner jag likadant. Det som kan lindra din empati är att Jaffar levt som kriminell och skryter vilt och brett i sina "sånger" om hur han förnedrar svagare kriminella, vilket han fick smaka på här.

Det bör också nämnas att han spelade tuff på en låt och snackade om ett mord på en nära vän till de som hoppade på honom. Ger man sig in i leken får man väl leken tåla?
Citera
2017-08-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siass
Ni som skriver så kaxiga och nedriga rasistiska meningar, å vad jag önskar att ni för en liten stund skulle få uppleva en liknande situation själva och sen låta tystas.

Lugnt, detta är inget vi normala människor kommer behöva uppleva....
Senast redigerad av sprangkorv 2017-08-31 kl. 20:51.
Citera
Bannlyst
Till alla ni som försvarar honom.
Jaffarbyn levde med pisset och då är det inte så konstigt om man tillslut får smaka på det själv eller hur? Hans texter bestod t ex av "Jag ska kissa på er, jag ska kissa på dig osv" Biggie och Tupac fick båda smaka på kulor efter att ha målat upp sina liv som revolvermän
Citera
Medlem
ynkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Är jag svarting? 😂😂 HAHAHAH. Jag är svensk med bakgrund från brasilien. Dem som inte har nån aning om vem han är, är väl 40+.

Du luktar ouppfostrad.

Dem? Svensk med bakgrund från Brasilien? Hur blir man svensk då? Du stavar som en somalie. Var du med och kissade lite eftersom du vet vem det är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Str8ballin1
Han ska tydligen ha gjort en låt om dödsskjutningen i Rinkeby där en vän till jaffar förlorat livet och i själva låten ska han ha gett ledtrådar/ golat ut vilka som låg bakom mordet.
Det var en vän till gänget som flög på han. Därför gjorde dem som dem gjorde.
Citera
2017-08-31, 20:50
Medlem
Citat:
Den som inte fattar. Jag är inte ett fan av Jaffar eller hans musik. Så mina inlägg är inte för att skydda han personligen utan man gör inte såhär. Det är förnedring på en helt ny nivå. Folk sitter å skrattar åt det, men skulle ni skratta om det hände er? Nej. Hoppas det händer era barn. Skratta då. Eller är det okej att skratta bara för han är mörkhyad som flera av er redan sagt? Skäms.
Det är klart att det finns empatistörda individer som gillar att se detta, men Jaffar har ju bidragit själv till detta genom att snacka om deras mördade vän i en låt. Därav känner jag inte samma känsla som när jag ser random afrikaner bli förödmjukade på worldstarhiphop och liknande sidor.
Citera
2017-08-31, 20:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Den som inte fattar. Jag är inte ett fan av Jaffar eller hans musik. Så mina inlägg är inte för att skydda han personligen utan man gör inte såhär. Det är förnedring på en helt ny nivå. Folk sitter å skrattar åt det, men skulle ni skratta om det hände er? Nej. Hoppas det händer era barn. Skratta då. Eller är det okej att skratta bara för han är mörkhyad som flera av er redan sagt? Skäms.
Klart som fan att det inte är ok, det är så vidrigt så det finns inte. Fanns inte, menar jag...
Citera
2017-08-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
I normala fall känner jag likadant. Det som kan lindra din empati är att Jaffar levt som kriminell och skryter vilt och brett i sina "sånger" om hur han förnedrar svagare kriminella, vilket han fick smaka på här.

Det bör också nämnas att han spelade tuff på en låt och snackade om ett mord på en nära vän till de som hoppade på honom. Ger man sig in i leken får man väl leken tåla?
Men kan vi alla för en jävla gångs skull sluta dra upp vad man gjort tidigare för att förtjäna liknande. Situationen i sig är FEL. Att flyga på en ensam kille, hota, förnedra. Det är FEL. Kan alla bara sluta snacka om bakgrund, hudfärg, hämnd. DET ÄR FEL. När ska folk inse?
Citera
2017-08-31, 20:54
Medlem
Citat:
Men kan vi alla för en jävla gångs skull sluta dra upp vad man gjort tidigare för att förtjäna liknande. Situationen i sig är FEL. Att flyga på en ensam kille, hota, förnedra. Det är FEL. Kan alla bara sluta snacka om bakgrund, hudfärg, hämnd. DET ÄR FEL. När ska folk inse?
Det är tyvärr inte så enkelt. I ett vakum är situation förfärlig. På samma sätt som det är förfärligt att mörda någon. Men om denne person som mördas har våldtäktsmördat ett barn ändras dynamiken.

Och snälla sluta tramsa om hudfärg. Jag har aldrig nämnt det som en faktor.
Citera
2017-08-31, 20:54
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:

Bakgrund (inklusive hudfärg och ev. hämndmotiv) är högst relevant i sammanhanget. När ska du inse detta?

För övrigt verkar du vara insatt. Var du den som kissade eller blev kissad på? Berätta nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in