2017-08-31, 19:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Ah, du har ingen källa, bra då vet vi att det är bullshit.

Att det hördes en massa höga smällar är helt naturligt. Hurvida det är en explosion eller inte kan man såklart diskutera. 130 dB är väldigt lågt för att vara en explosion att ta ner ett stort hus.
Källan är David Chandlers video. Är det något i den du ifrågasätter?

Var precis.
Citera
2017-08-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Källan är David Chandlers video. Är det något i den du ifrågasätter?

Var precis.

Ser inte på videos. Tänkte om du hade någon källa ifrån en myndighet, .gov .edu eller något annat ställe som har substans.

Någon som länkar till en m. sida har jag sällan tagit på allvar, hitils så har inte mycket fått mig att se ett undantag.
Citera
2017-08-31, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Eftersom jag är av uppfattningen att branden orsakade att byggnaden rasade och tror att det även var så de flesta uppfattade situationen
Hur vet du "att de flesta" uppfattade situationen som att det var brand?

Citat:
också anser jag att skäl för vidare utredning inte föreligger. Om man inte har skäl att misstänka annat antar jag att undersökningar inte genomförs i större grad för att eventuellt hitta andra teorier.
- Trots att det finns ett antal vittnen som rapporterar vad de menar var kraftiga explosioner innan byggnaden kollapsade?

- Trots att det finns videoinspelningar som registrerade vad som låter som mycket kraftiga explosioner från byggnaden innan den kollapsar?

- Trots att det ser ut som en kontrollerad demolering på tillgängliga videoupptagningar?

- Trots att någon skyskrapa i stål aldrig tidigare totalkollapsat av brand enbart? Och då i synnerhet inte i fritt fall?

- Trots att ett antal nyhetskanaler rapporterade byggnadens kollaps långt INNAN den faktiskt ägde rum?

- Trots att riktlinjer för forensiska utredningar av katastrofala bränder stadgar att man alltid ska leta efter spår av sprängämnen och då i synnerhet om de är resultatet av politisk extremism och/eller terrorattentenat?

- Trots att ....

Vad mer behövs enligt dig för att alls undersöka om sprängmedel/incendiaries användes av de sammansvurna?

Citat:
Jag skrev detta då just tysta bomber har varit uppe till diskussion tidigare (hade för mig att du skrivit om detta, men så kanske inte var fallet!)
Nej, jag kan inte påminna mig att jag har använt mig av konceptet "tysta bomber", nej. Endast att olika typer av sprängmedel/incendiaries av olika storlek, placeringar och design, producerar dramatiskt olika nivåer av decibel. Är det något som du inte håller med om?

Citat:
Men om det var "vanliga" bomber så borde ju verkligen fler vittnen kunna berätta om dessa.
Ja, det verkar rimligt. Ju volymstarkare explosioner, ju fler som bör höra dem. Och omvänt. Det är ju precis det jag säger?

Citat:
Jag blir dessutom nyfiken på hur dessa i hemlighet skulle planterats i byggnaden.
Självklart är det så att det hade varit omöjligt att aptera laddningarna om ansvariga för byggnaden inte varit införstådda. Därav, inside job. Att dölja det för människorna som arbetar i byggnaden torde vara hyfsat enkelt givet att det hela tiden pågår renoveringar, service, ombyggnation i en byggnad av den här storleksordningen. Vad gäller kablar och dylikt så finns det idag remote-teknik, även om den är dyr.

Citat:
Och hur de kunde stå emot timmar av eld.
Elden var begränsad till ett fåtal våningar och vandrade runt varefter bränslet brann ut. Och, det finns vittnesuppgifter om kraftiga explosioner även långt innan byggnaden kollapsade.

Citat:
Sorry, missade nog din fråga i så fall. Jag anser inte att några vittnen räcker för att man ska misstänka att bomber använts. För mig krävs det mer än så!
Räcker inte det jag listat ovan?

Citat:
Ja, jag tror det
Bra. Du svarade inte på min fråga om du känner till några vittnen nära WTC 7 som uttryckligen säger att de INTE hörde ljud från kraftiga explosioner.

Vill du det?
Citera
2017-08-31, 19:43
Avstängd
Citat:
Ser inte på videos. Tänkte om du hade någon källa ifrån en myndighet, .gov .edu eller något annat ställe som har substans.

Någon som länkar till en m. sida har jag sällan tagit på allvar, hitils så har inte mycket fått mig att se ett undantag.
Men det är ju "myndigheternas/ansvarigas" uppgifter jag kritiserar? Menar du att personerna i videon är fake och/eller att videorna även dessa är fake?
Citera
2017-08-31, 20:05
Medlem
Citat:
Hur vet du "att de flesta" uppfattade situationen som att det var brand?

Nu skrev jag ju ordet "tror" och inte "vet"

Citat:
- Trots att det finns ett antal vittnen som rapporterar vad de menar var kraftiga explosioner innan byggnaden kollapsade?

- Trots att det finns videoinspelningar som registrerade vad som låter som mycket kraftiga explosioner från byggnaden innan den kollapsar?

- Trots att det ser ut som en kontrollerad demolering på tillgängliga videoupptagningar?

- Trots att någon skyskrapa i stål aldrig tidigare totalkollapsat av brand enbart? Och då i synnerhet inte i fritt fall?

- Trots att ett antal nyhetskanaler rapporterade byggnadens kollaps långt INNAN den faktiskt ägde rum?

- Trots att riktlinjer för forensiska utredningar av katastrofala bränder stadgar att man alltid ska leta efter spår av sprängämnen och då i synnerhet om de är resultatet av politisk extremism och/eller terrorattentenat?

- Trots att ....

Vad mer behövs enligt dig för att alls undersöka om sprängmedel/incendiaries användes av de sammansvurna?

Ja, trots allt detta. Eftersom allt som har med explosionsljud att göra redan förklarats och inte visar att det lär ha rört sig om bomber. Och eftersom byggnader har rasat av eld tidigare. Att det ser ut som kontrollerad rivning eller inte anser jag heller inte bevisar något, inte heller att nyhetskanaler säger att byggnaden rasade innan den gjorde (vilket annars skulle betyda att även nyhetskanalerna var med på "lögnen", fler personer är inblandade men fortfarande ingen som avslöjat något). Att man inte skulle leta efter bomber TROR jag som sagt skulle bero på att man såg att byggnaden brann efter att två flygplan kraschat in i WTC 1 och WTC 2.

Sen spelar det inte någon roll vad jag tror/kräver för att man skulle leta efter bomber. Det är för sent för det nu, och jag anser inte att man behövde göra det heller. Sen kan man tycka att utredningen skulle sett annorlunda ut, men det har jag skrivit tidigare.

Citat:
Nej, jag kan inte påminna mig att jag har använt mig av konceptet "tysta bomber", nej. Endast att olika typer av sprängmedel/incendiaries av olika storlek, placeringar och design, producerar dramatiskt olika nivåer av decibel. Är det något som du inte håller med om?

Då mindes jag fel! Dock har liknande termer använts. Självklart vet jag att olika sprängmedel låter olika mycket. Dock har det inget att göra med diskussionen då INGA bevis (eller ens nästan) finns för att sådana ska ha använts.

Citat:
Ja, det verkar rimligt. Ju volymstarkare explosioner, ju fler som bör höra dem. Och omvänt. Det är ju precis det jag säger?

Jag menar som sagt på att fler borde hört dessa explosioner om det var "vanliga" bomber som användes.

Citat:
Självklart är det så att det hade varit omöjligt att aptera laddningarna om ansvariga för byggnaden inte varit införstådda. Därav, inside job. Att dölja det för människorna som arbetar i byggnaden torde vara hyfsat enkelt givet att det hela tiden pågår renoveringar, service, ombyggnation i en byggnad av den här storleksordningen. Vad gäller kablar och dylikt så finns det idag remote-teknik, även om den är dyr.

Elden var begränsad till ett fåtal våningar och vandrade runt varefter bränslet brann ut. Och, det finns vittnesuppgifter om kraftiga explosioner även långt innan byggnaden kollapsade.

Räcker inte det jag listat ovan?

Bra. Du svarade inte på min fråga om du känner till några vittnen nära WTC 7 som uttryckligen säger att de INTE hörde ljud från kraftiga explosioner.

Vill du det?

Nej, det räcker inte med att några vittnen säger att de hört ljud som kan liknas vid explosioner för att jag ska tro att man lyckats smuggla in sprängmedel och rivit byggnaden med dessa. Räcker det för att övertyga dig? NIST som intervjuade 1000 vittnen, var alla dessa med i konspirationen också?
[/quote]
Senast redigerad av DanielDO 2017-08-31 kl. 20:28.
Citera
2017-08-31, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skriver du att de ljuger?
De intervjuade cirka 1000 vittnen varav 0 angav att de hört explosioner starka nog och/eller i samband med kollapsen.
Vidare hade man rådgivning av bland andra CDI som är några av världens absolut främsta experter på CD's för att utröna om det kunde varit en CD samt hur denna skulle skett.

Man gjorde akustiska analyser av följderna av en CD med 4 kg RDX samt 1 kg RDX. (RDX är ett mycket vanligt ämne för just CDs). 4 kg skulle kräva att man hade sågat igenom pelarna i förväg och 1 kg analyserade man endast för ljudbild och följderna sprängmedel skulle haft på byggnadens glasrutor. Sammanlagt gjorde 4 analyser varav ingen visade att sprängmedel hade använts.. Redan 1 kg skulle blåst ut fönstren på WTC 7 och omgivande byggnader på ett sätt som inte observerades..

Ljudanalysen med US Airforce analysmetoder sedan 30 år uppskattade att ljudet 1 km skulle vara på minst 130 dB. Att stå intill ett åsknedslag ger 120 dB som jämförelse.
Byggnaderna runtomkring togs inte med i analysen som du skriver, men byggnaderna är hårda släta ytor och skulle inte haft nämnvärd dämpande effekt - dock kunde förstås ekoeffekter uppstå (som inte heller skedde).

Annat tokeri du skrivit är att RDX skulle vara "det mest volymstarka av kända sprängmedel" vilket verkar vara en ren lögn - inte ens Chandler påstår detta utan skriver att det är ett av de "louder". Det är dock ytterst tveksamt även det - här är t.ex. en diskussion mellan folk som håller på med RDX och som förundrar sig över det relativt tysta och dämpade ljudet RDX ger i jämförelse med vissa andra sprängämnen: http://www.sciencemadness.org/talk/viewthread.php?tid=29165

Du skrev även att NIST Säger inte om deras lägsta möjliga postulerade ljudvolym (>130 decibel) var en effektiv s.k. cutter charge eller en bomb placerad bredvid kolumnen i fråga.
De skriver dock tydligt att det är en "linear shaped charge" de utgått ifrån. Dvs en laddning riktad in mot det bärande elementet.

Man får lätt intrycket att du inte har läst NISTs rapport och analys för att utesluta att sprängmedel använts trots dina tvärsäkra uttalanden (eller kanske just pga dem). Jag skulle rekommendera att du läser åtminstone Appendix D HYPOTHETICAL BLAST SCENARIOS 693-709 (akustisk analys på sid 706 ff) om ljudanalysen i WTC7-rapporten först. http://ws680.nist.gov/publication/get_pdf.cfm?pub_id=861611

Sorry, såg detta inlägg efter mitt senaste svar. Det är mer utförligt och dessutom med länkar!
Citera
2017-08-31, 20:52
Medlem
Citat:
Men det är ju "myndigheternas/ansvarigas" uppgifter jag kritiserar?

Jaha, tyckte du länkade till en youtube och inte "myndigheternas/ansvarigas"s dokument.

Citat:
Menar du att personerna i videon är fake och/eller att videorna även dessa är fake?

Ingen aning, jag glor inte på vidoes.
Senast redigerad av Grejhujta 2017-08-31 kl. 20:59.
Citera
2017-08-31, 21:02
Avstängd
Citat:
Jaha, tyckte du länkade till en youtube och inte "myndigheternas/ansvarigas"s dokument.

Ingen aning, jag glor inte på vidoes.
Enligt NIST så fanns det inga vittnen som rapporterade ljud från kraftiga explosioner, eller ljud från explosioner på videoinspelningar. Jag länkar till en video som bevisar motsatsen och punktar ner transkriptioner från de viktigaste sekvenserna.

Vad är det du saknar?
Citera
2017-08-31, 21:17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Enligt NIST så fanns det inga vittnen som rapporterade ljud från kraftiga explosioner, eller ljud från explosioner på videoinspelningar. Jag länkar till en video som bevisar motsatsen och punktar ner transkriptioner från de viktigaste sekvenserna.

Vad är det du saknar?

Nej du länkar till en video där ett stolpskott som inte begriper sig på ljudteknik, akustik eller programmet han använder.

Ser ut att vara Audition, samma typ av analysfönster finns i Izotope RX och om det skulle det vara kraftiga explotioner skulle det noteras som transienter. Dessa saknas. Dessutom ritar han in saker i analysfönstret där det är lite färg vilket är detsamma som låg energi eller extremt svagt ljud föratt göra det begripligt.

Nej den video säger inget om några explosioner, bara att skaparen är bombad!
Citera
2017-08-31, 21:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Vad är det du saknar?

Dumheter. Enligt NIST var det inget av deras 1000 vittnen som rapporterade explosioner som kan sättas i samband med en cd. Att det small här och där under en sådan här händelse är närmast självklart. Att trutherrörelsen lyckats samla ihop ett antal berättelser om folk som tyckte sig höra explosioner eller av okunskap trodde det var en cd är varken underligt eller oväntat. Dessutom rör det sig om flera historier som redan motbevisats eller är tolkningar i efterhand.

Journalistkvinnan du påstår reagerar på explosioner innan wtc 7 föll t.ex. Har du hört hennes egen berättelse om vad som hände? Varför tror du att det inte är ljud från kollapsen hon reagerar på? Varför tror du på trutherrörelsens uppenbart partiska tolkning av situationen? Varför hörs inte en enorm smäll i filmen fast mängder av svagare bakgrundsljud tydligt kan urskiljas?
Citera
2017-08-31, 21:50
Medlem
Citat:

Vad är det du saknar?

Kraftiga explosioner, du menar uppåt 200dB? Lycka till att bevisa det på en videoinspelning.

Personen sitter och filtrar i 3 dagar för att hitta en explosion. Jävligt troligt att han är nåt på spåren va? När något uppåt 200dB exploderar så behövs inga bevis, alla vet det ändå. Ungefär som ett flygplan flyger över manhattan på 300m. Ett flygplan är väldigt mycket lägre än 200dB.

Det är fortfarande inget annat än en massa smällare.

Vill du bevisa att det är en kraftfull explosion så varsogod, men du kan inte göra det med videoinspelningar eftersom de inte kan registera så högt ljud.
Citera
2017-08-31, 22:32
Avstängd
Citat:
Kraftiga explosioner, du menar uppåt 200dB? Lycka till att bevisa det på en videoinspelning.
Nej, jag menar att vittnena rapporterar att de har hört explosioner innan byggnadens kollaps. Självklart kan man inte i efterhand utröna exakt hur volymstarka de var, vilket ju är ett av skälen till att man genomför en forensisk undersökning av rasmaterialet för att se om ljuden kan ha orsakats av sprängmedel/incendiaries.

Här har du en mycket listigare metod?

Citat:
Personen sitter och filtrar i 3 dagar
I tre dagar? Hur vet du det?

Citat:
för att hitta en explosion.
Han hittade inte mindre än 5 - 6 troliga explosioner, ja.

Citat:
Jävligt troligt att han är nåt på spåren va? När något uppåt 200dB exploderar så behövs inga bevis, alla vet det ändå. Ungefär som ett flygplan flyger över manhattan på 300m. Ett flygplan är väldigt mycket lägre än 200dB.
Var har du fått den siffran ifrån? 200 dB?

Citat:
Det är fortfarande inget annat än en massa smällare.
Smällare? Menar du att det var ett fyrverkeri?
https://m.youtube.com/watch?v=ERhoNYj9_fg

1.12 Ljud från en mycket kraftig explosion som gör att ett par hjälmförsedda män skrämt ryggar tillbaka och vänder sig mot WTC 7.
Kinapuff?

Citat:
Vill du bevisa att det är en kraftfull explosion så varsogod, men du kan inte göra det med videoinspelningar eftersom de inte kan registera så högt ljud.
Fast det är ju det jag säger. Enda sättet att ta reda på om sprängmedel/incendiaries användes på WTC 7 är att genomföra en gängse forensisk undersökning av rasmaterialet/dammet.

Rasmaterialet försvann ju snabbare än ögat (WTC 7), men damm finns ju kvar. Testa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in