2017-08-31, 19:30
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Varför skriver du ut fullständigt namn på en icke offentlig person?
Poängseger till PU!
Citera
2017-08-31, 20:14
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Poängseger till PU!

Sådär gör man när man inte vill svara på frågor men synas. Lättlurad!
Citera
2017-08-31, 20:15
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Inte för mig. Om de valt en annan reporter så kanske, men PW är helt klart fel val. För henne är det viktigare att få fram att HON faktiskt är Helenas BARNDOMSVÄN än något annat. Lyser klart genom hela reportageserien. Riktigt dålig journalistik helt enkelt. Inte ett skit trovärdig enligt mig.

Instämmer. Och jag älskar din profilbild. . Har försökt byta min, men det går dåligt.
Citera
2017-08-31, 20:16
Medlem
FedupFlorences avatar
PW fick en intervju med pilotmannen. Vi vet inte varför. Pernilla och Mats fick hans namn i samband med deras efterforskning för deras dokumentär. PW har förstås tidigare misstänkt vem som är gm och nu fick hon veta vem som är polisens misstänkte. Om hon blev förvånad eller bekräftad vet vi inte.

P och M kontaktade pilot med förfrågan om en intervju och han sade ja. PW och pilot är med största sannolikhet bekanta/kompisar/vänner från förr och det kan ha bidragit till att pilot sade ja. Isf med förhoppning om en vänlig intervju och framställning.

Att pilot skulle ställt krav för intervjun, annat än att förstås förbli anonym har jag svårt att tro, likaså att PW skulle ha kunnat ge några sådana löften. Pilot har förstås fått frågorna för intervjun innan men hur han sedan har framställts i etern har han inte haft någon större möjlighet att påverka. Och efterspelet inte alls.

PW är barndomsvän med den försvunna H. Hon har gammal emotionell koppling och journalistisk drivkraft att lösa det här fallet.

PW är också av en annan kaliber än pilot. Han har förutom att vara trolig gm eller mgm endast visat sig vara bra på att vara tyst.

Pilot kan inte ha fått något annat löfte inför intervjun än att förbli anonym. PW förutsåg förstås alla möjligheter så fort de fått intervjun med pilot.

PW har i efterspelet kunnat ge uppgifter genom att dementera uppgifter, och det har fått allmänheten att positionera sig men det kommer aldrig ens kunna ifrågasättas att hon har gjort något fel.
Citera
2017-08-31, 20:31
Medlem
Hoppmattans avatar
God kväll.
Nyreggad och taggad ansluter jag mej härmed i tråden.
Jag känner till många av dom personer som nämnts i tråden, jag är själv Mariestadare sedan födseln och var ofta på statt på 90 talet.
Tyvärr har jag kanske inte så hemskt mycket att bidraga med för att få en lösning på denna tragiska händelse, men kanske kan jag hjälpa till att förklara hur det var i Mariestad på den tiden och vad jag har för uppfattning om personer som nämnts i tråden, jag deltog även, som nästan alla andra, i skallgångar runt staden dagarna efter.
HA kände jag inte, men däremot en av HA:s systrar, vi gick i samma skola under en tid.
PK känner jag till, en busig kille sedan barnsben.
PU känner jag också till, han och PK umgicks mycket under en tid i ungdomen.
MR känner väl alla till i Mariestad, Iallafall om man var ute i krogsvängen.
BB känner jag bara ytligt, en pratglad gubbe som höll i "sommariestad" när det begav sej.
BW har jag ingen koll på.
Övriga har jag sett eller hört talas om, några har jag nog samtalat med vid något tillfälle på någon krog, men inte mer än så.
Det var en liten presentation från min sida och jag hoppas att jag kan flika in med något matnyttigt när det blir tillfälle.
Citera
2017-08-31, 20:35
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men BW hade ju nämnts tusen gånger innan Pernilla skrev att "pilotmannen" inte hade nämnts! Hänger du inte med?

För övrigt har BW diskuterats ingående många gånger om!

Nu är det ju så att det är två skilda saker pilot eller medhjälpare. Det är PILOT som inte har "nämnts" i tråden tidigare enl. P.W. Nån annanstans stod det i samma veva att " Pilot har inte spekulerats om som misstänkt". Alltså har han nämnts.
Sen har jag försvarat P.U från anklagelser om att han skulle vara pilot. Att det mellan P.K och honom skulle vart en personlig vendetta, och jag ifrågasatte P.K.
Jag har hela tiden trott att G.M varit ensam. men på senare tid har jag tänkt om. P.U svarar väldigt luddigt, samt snokar och håller koll.
Han är INTE pilot, men han VET, och antagligen är han medhjälpare. Var inte både han och M.R /pilot) på förhör 98? Orkar inte kolla bakåt och jag skiter faktiskt i vilket, men P.U är INTE oskyldig.
Senast redigerad av Twiggygirl 2017-08-31 kl. 20:47.
Citera
2017-08-31, 20:41
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Sådär gör man när man inte vill svara på frågor men synas. Lättlurad!
Medveten om det, men trots allt har han rätt (kanske för första gången?)
Citera
2017-08-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
God kväll.
Jag känner till många av dom personer som nämnts i tråden, jag är själv Mariestadare sedan födseln och var ofta på statt på 90 talet.
Tyvärr har jag kanske inte så hemskt mycket att bidraga med för att få en lösning på denna tragiska händelse, men kanske kan jag hjälpa till att förklara hur det var i Mariestad på den tiden och vad jag har för uppfattning om personer som nämnts i tråden, jag deltog även, som nästan alla andra, i skallgångar runt staden dagarna efter.
HA kände jag inte, men däremot en av HA:s systrar, vi gick i samma skola under en tid.
BB känner jag bara ytligt, en pratglad gubbe som höll i "sommariestad" när det begav sej.
Övriga har jag sett eller hört talas om, några har jag nog samtalat med vid något tillfälle på någon krog, men inte mer än så.
Det var en liten presentation från min sida och jag hoppas att jag kan flika in med något matnyttigt när det blir tillfälle.

Välkommen.
Allt du kan bidra med kan vara en pusselbit för att räta ut de frågetdcken som finns

Mvh
Citera
2017-08-31, 21:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, hur ser du på pilots uttalande om att han var sjukskriven veckan efter Helena's försvinnande, var det också en "lögn" som ingick i överenskommelsen med radioteamet för att man inte skulle kunna röja pilot's identitet?

I sådant fall kan man ju undra varför den här korta 3-4 minuters intervjun överhuvudtaget skulle sändas, om allt som pilot frivilligt berättade var "lögner" för att han skulle skyddas? Med det resonemanget fattas det nu bara att pilot varken såg tärd ut eller att hans händer skakade när han höll fram dom...
Nej, för mig är det fullkomligt otänkbart att man skulle sända en intervju med "mannen i pilot glasögon" om i stort sett allt som den misstänkte mördaren berättar om var överrenskommet med teamet och "riggat" i förväg. Varför ens bemöda sig med att göra en sådan intervju? det skulle ju enbart innebära onödigt arbete för ingenting samt vara bortkastad tid.

Det är bara frågan om "mannen i pilotglasögon" har nämnts på nätet eller inte som är intressant. Alla måste ju förstå att SR inte gärna kunde säga/skriva att "mannen har förekommit flitigt i diskussioner på bland annat Internet". Hur hade det sett ut? Det hade blivit kaos.

Angående sjukskrivningen så är den nödvändigtvis inte på något sätt identitetsröjande, eftersom det kan vara så att mannen kan ha varit singel vid tillfället och/eller helt sonika hotat en eventuell sambo/fru till att hålla truten - vilket tyvärr fungerar alldeles för ofta.

Att han såg "tärd" ut och skakade med händerna ... Snälla, hur skulle den "informationen" kunna röja mannens identitet? Tror du att intervjun direktsändes i tv?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-31 kl. 21:05.
Citera
2017-08-31, 21:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
PW fick en intervju med pilotmannen. Vi vet inte varför. Pernilla och Mats fick hans namn i samband med deras efterforskning för deras dokumentär. PW har förstås tidigare misstänkt vem som är gm och nu fick hon veta vem som är polisens misstänkte. Om hon blev förvånad eller bekräftad vet vi inte.

P och M kontaktade pilot med förfrågan om en intervju och han sade ja. PW och pilot är med största sannolikhet bekanta/kompisar/vänner från förr och det kan ha bidragit till att pilot sade ja. Isf med förhoppning om en vänlig intervju och framställning.

Att pilot skulle ställt krav för intervjun, annat än att förstås förbli anonym har jag svårt att tro, likaså att PW skulle ha kunnat ge några sådana löften. Pilot har förstås fått frågorna för intervjun innan men hur han sedan har framställts i etern har han inte haft någon större möjlighet att påverka. Och efterspelet inte alls.

PW är barndomsvän med den försvunna H. Hon har gammal emotionell koppling och journalistisk drivkraft att lösa det här fallet.

PW är också av en annan kaliber än pilot. Han har förutom att vara trolig gm eller mgm endast visat sig vara bra på att vara tyst.

Pilot kan inte ha fått något annat löfte inför intervjun än att förbli anonym. PW förutsåg förstås alla möjligheter så fort de fått intervjun med pilot.

PW har i efterspelet kunnat ge uppgifter genom att dementera uppgifter, och det har fått allmänheten att positionera sig men det kommer aldrig ens kunna ifrågasättas att hon har gjort något fel.

Min fetning under "Visa mer": Och det är ju precis vad han förblev - anonym! Man kunde ju inte säga/skriva att mannen har förekommit flitigt i diskussioner på nätet, alltså var man tvungna att säga/skriva motsatsen för att kunna garantera mannens anonymitet till 100 procent!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-31 kl. 21:07.
Citera
2017-08-31, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
God kväll.

Vad har du för tankar om vad som har hänt?
Hört något på stan, el dyligt?
Citera
2017-08-31, 21:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är bara frågan om "mannen i pilotglasögon" har nämnts på nätet eller inte som är intressant. Alla måste ju förstå att SR inte gärna kunde säga/skriva att "mannen har förekommit flitigt i diskussioner på bland annat Internet". Hur hade det sett ut? Det hade blivit kaos.

Angående sjukskrivningen så är den nödvändigtvis inte på något sätt identitetsröjande, eftersom det kan vara så att mannen kan ha varit singel vid tillfället och/eller helt sonika hotat en eventuell sambo/fru till att hålla truten - vilket tyvärr fungerar alldeles för ofta.

Att han såg "tärd" ut och skakade med händerna ... Snälla, hur skulle den "informationen" kunna röja mannens identitet? Tror du att intervjun direktsändes i tv?

Nej precis, så varför i hela friden skulle SR skriva att han förekommer flitigt i diskussioner när han inte gör det? Pilot säger ju själv att han bara väntar på att hans namn ska dyka upp, eller hur?

Nej det har jag aldrig påstått heller. Vad jag egentligen menade när jag tog upp det här med "tärd" osv. var att SR i sådant fall lika gärna hade kunna ljuga om precis vad som helst i intervjun. Kort sagt: antingen håller man sig till sanningen eller så gör man inte det och jag är övertygad om att PW och Sveriges Radio gör det, men du är inte det, fine.

Hade pilot misstänkt att intervjun skulle vara till hans nackdel hade han aldrig ställt upp på den.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-31 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in