2017-08-31, 16:13
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så du menar på fullaste allvar att PW skulle ha ett egen intresse i detta? och att det skulle vara hennes drivkraft?

Nej. Reportaget skulle bli mer korrekt med en annan reporter. That`s it! Du är av en annan åsikt tydligen och det är ok för mig.
Citera
2017-08-31, 16:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Nej. Reportaget skulle bli mer korrekt med en annan reporter. That`s it! Du är av en annan åsikt tydligen och det är ok för mig.

Ok, men nu tror jag att PW insåg möjligheten att på ett smidigt sätt kunna "läcka" pilots identitet när pilot själv avslöjade att han bara väntade på att hans namn skulle dyka upp på Flashback. Kanske t.o.m. att PW ställde en ledande fråga om Flashback för att få honom att börja prata om tråden, det är iaf. vad jag tror, den kvinnan är mycket slipad och smart. PW hade givetvis en baktanke med intervjun och det var därför som hon såg till att pilot skulle "få komma till tals".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-31 kl. 16:32.
Citera
2017-08-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Har hört att han mår skit. Kan inte visa sej på stan.
Detta från arbetskamrater

Är det pga det som skrivits i tråden?
Eller har allmänheten riktat in sej på honom efter radio serien?
Eftersom det är sagt att han har stor släkt så finns det någon med upplysning gällande anhållande.
Vet arbetskamraterna något om vad som sägs. Om det stämmer att det talas om KM.
Citera
2017-08-31, 16:26
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vandettan mellan PU och PK har tuggats igenom och ifrågasatts ett antal år.
Det har även undrats över varför PK väntade flera år med att delge sina graverande uppgifter.
Även att han inte gjorde kopplingen direkt eller var det vanligt förekommande att PU kom i det skicket..not. Skyller på att han var rätt sönder knarkad vid tiden. När polisen fått uppgifterna då förhördes PU osv.....
PU i sin tur kommer aldrig att svara på något som ni inte redan vet. Han tackar och tar emot sin tid i ramp ljuset.
Släpper ni fokus på KM pga PK och PU?

Både PU och PK har tröskats igenom så enormt under åren, så att man ens ids lägga tid på dessa två igen är för mig en gåta.
En del har tydligen inga större problem att hoppa från totalt övertygad om KM som pilot/GM till att "granska" redan söndergranskade personer.

Mitt lilla råd till Återvändsgränd: Hedervärt att du orkar fortsätta försöka tillfredsställa alla "spanare"......men dra dig tillbaks nu. Du hamnar ju alltid i en återvändsgränd hur du än svarar. Detsamma vill jag säga till tidigare misstänkliggjorda personer som försökt ge respons här i tråden.
Ge upp......folks egna agendor och konspiratoriska funderingar kommer aldrig att ta slut.
Iaf inte förrän GM är officiellt utpekad/fälld.
Citera
2017-08-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Varför kommer då ingen från den stora släkten fram ur mörkret och faktiskt dementerar KM, har ni funderat på det?

Kan det vara så att släkten har vetat om detta sedan han var inne på förhör 2001. Det brast för KB och det resulterade i skilsmässa. Jag menar.....det är ju lilla Mariestad. Och alla känner alla.
De kanske vet, fast ingen vågar komma ut i rampljuset.
Citera
2017-08-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Är det pga det som skrivits i tråden?
Eller har allmänheten riktat in sej på honom efter radio serien?
Eftersom det är sagt att han har stor släkt så finns det någon med upplysning gällande anhållande.
Vet arbetskamraterna något om vad som sägs. Om det stämmer att det talas om KM.

Till början var det nog det som skrevs i tråden. Sen började det att pratas på stan och arbetsplats.
Släkten är en av de större i stan. Och visste KB om förhöret 2001 så är jag övertygad om att någon i släkten vet om det. Och sen går det fort.
Den de pratar högt om är Bravida Malmis
Citera
2017-08-31, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Både PU och PK har tröskats igenom så enormt under åren, så att man ens ids lägga tid på dessa två igen är för mig en gåta.
En del har tydligen inga större problem att hoppa från totalt övertygad om KM som pilot/GM till att "granska" redan söndergranskade personer.

Mitt lilla råd till Återvändsgränd: Hedervärt att du orkar fortsätta försöka tillfredsställa alla "spanare"......men dra dig tillbaks nu. Du hamnar ju alltid i en återvändsgränd hur du än svarar. Detsamma vill jag säga till tidigare misstänkliggjorda personer som försökt ge respons här i tråden.
Ge upp......folks egna agendor och konspiratoriska funderingar kommer aldrig att ta slut.
Iaf inte förrän GM är officiellt utpekad/fälld.

Jag personligen tror att KM är pilot. Men under tiden det pratas om samma saker. Och inget nytt kommer fram, kollar jag även andra alternativ.
Jag stänger inga dörrar.
Kan KM haft någon vid sin högra sida, som följde med dem över bron. Kanske halkade efter lite för att kissa innan bron.

Kan det vara så att PU parkerade bilen vid trädgårdsskolan tidigare under kvällen.
Tog bilen på fyllan och körde stolle på ekuddenvägen.
Och råkade köra över HA.
Men då får jag inte ihop det med vittnet.

Kan vara så att de var förföljda av en bil över bron. Att det var därför de gick direkt till höger efter bron.

Jo det finns många spekulationer.
Men kommer minsta lilla pusselbit fram. Så går det kanske pussla ihop vad som hände.
Citera
2017-08-31, 17:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du känner inte att det ligger närmre tillhands (med tanke att PW var Helena's nära vän) att PW's uttalande om att "mannen med pilotglasögon" INTE tídigare ska ha varit nämnd på t.ex. Flashback faktiskt stämmer? och att anledningen till att hon slutade kommentera det hela var ett medvetet och mycket smart sätt att kunna "läcka" pilots identitet på ett smidigt sätt.

Tror inte alls att hon ljuger om det här det verkar inte klokt, i sådant fall borde hon ha varit tyst från början. Pilot sa ju dessutom själv i intervjun helt frivilligt att han bara väntade på att hans namn skulle dyka upp här på Flashback, det är väl bevis nog för att pilot INTE är någon av de gamla rävarna som omtalats här under årens lopp eller misstror du även pilot?

Det kan faktiskt vara så att hon slutade kommentera för att det började bli praktiskt ohanterligt.

Vad "mannen med pilotglasögon" säger kan faktiskt vara ett smart agerande från hans sida i en överenskommelse med radioteamet att undvika att hans namn riskerar att ånyo dras upp i en hysterisk masspekulation. Han kan faktiskt ha krävt något slags skydd i retur för att ställa upp. Så vad mannen sa "frivilligt" är i alla fall jag misstänksam mot.
Citera
2017-08-31, 17:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det kan faktiskt vara så att hon slutade kommentera för att det började bli praktiskt ohanterligt.

Vad "mannen med pilotglasögon" säger kan faktiskt vara ett smart agerande från hans sida i en överenskommelse med radioteamet att undvika att hans namn riskerar att ånyo dras upp i en hysterisk masspekulation. Han kan faktiskt ha krävt något slags skydd i retur för att ställa upp. Så vad mannen sa "frivilligt" är i alla fall jag misstänksam mot.

Ok, hur ser du på pilots uttalande om att han var sjukskriven veckan efter Helena's försvinnande, var det också en "lögn" som ingick i överenskommelsen med radioteamet för att man inte skulle kunna röja pilot's identitet?

I sådant fall kan man ju undra varför den här korta 3-4 minuters intervjun överhuvudtaget skulle sändas, om allt som pilot frivilligt berättade var "lögner" för att han skulle skyddas? Med det resonemanget fattas det nu bara att pilot varken såg tärd ut eller att hans händer skakade när han höll fram dom...
Nej, för mig är det fullkomligt otänkbart att man skulle sända en intervju med "mannen i pilot glasögon" om i stort sett allt som den misstänkte mördaren berättar om var överrenskommet med teamet och "riggat" i förväg. Varför ens bemöda sig med att göra en sådan intervju? det skulle ju enbart innebära onödigt arbete för ingenting samt vara bortkastad tid.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-31 kl. 17:43.
Citera
2017-08-31, 17:50
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ok, hur ser du på pilots uttalande om att han var sjukskriven veckan efter Helena's försvinnande, var det också en "lögn" som ingick i överenskommelsen med radioteamet för att man inte skulle kunna röja pilot's identitet?

I sådant fall kan man ju undra varför den här korta 3-4 minuters intervjun överhuvudtaget skulle sändas, om allt som pilot frivilligt berättade var "lögner" för att han skulle skyddas? Med det resonemanget fattas det nu bara att pilot varken såg tärd ut eller att hans händer skakade när han höll fram dom...
Nej, för mig är det fullkomligt otänkbart att man skulle sända en intervju med "mannen i pilot glasögon" om i stort sett allt som den misstänkte mördaren berättar om var överrenskommet med teamet och "riggat" i förväg. Varför ens bemöda sig med att göra en sådan intervju? det skulle ju enbart innebära onödigt arbete för ingenting samt vara bortkastad tid.

I tv-deckare kan det kanske fungera men i verkliga livet äger det ingen giltighet. Att PW och radion skulle snärja in sig i sådant är verklighetsfrånvänt att tro.
I nuläget finns det väl väldigt lite som pekar åt något annat håll än just KM.
Citera
2017-08-31, 18:20
Medlem
Citat:

Ja, och läs gärna Pernillas mejl igen till mig. Aldrig att det är en konspiration av det slaget.
Citera
2017-08-31, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ullberg har tidigare skrivit att han ägt en vit Toyota Camry, och sedan en Ford Scorpio. Hur han komma ned till stan den 13/6 lyckades i varje fall inte jag förstå. Däremot har Ahl dementerat att det var denna lördag som han hjälpte Per med klinkers.

Vore intressant att få klarhet i om Per tog bilen ned till stan den aktuella kvällen. I så fall var han ställde den, om den var låst samt om nyckeln "gömdes" vid framhjulet (vilket förekom bland ungdomar som var ute i svängen).

Besvärande att han inte kan tidsredogöra för hela natten, sant. Dock föreföll han ha varit alltför packad för att kunna vara gm. Utgår ifrån att polisen stämt av med tjejerna kring den detaljen.

Återvändsgränd var dock på Stadt. Vi kan väl fråga honom om han uppfattade någon som var närgången mot Helena, samt vilka som var i hennes sällskap strax innan stängning. Svara om du har lust (jag är inte ute för att pressa dig).

Varför skriver du ut fullständigt namn på en icke offentlig person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in