2017-08-31, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Se mitt inlägg strax ovan.
Hade påbörjat mitt inlägg när jag fick gå ifrån mitt i och såg sedan inte ditt. Ber om ursäkt.
Citera
2017-08-31, 14:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Hade påbörjat mitt inlägg när jag fick gå ifrån mitt i och såg sedan inte ditt. Ber om ursäkt.

Inget att be om ursäkt för. Det händer ofta att vi "skriver om" varandra!
Citera
2017-08-31, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Har det framkommit något nytt om KM? Någon som vet hur han har det just nu?

Har hört att han mår skit. Kan inte visa sej på stan.
Detta från arbetskamrater
Citera
2017-08-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ullberg har tidigare skrivit att han ägt en vit Toyota Camry, och sedan en Ford Scorpio. Hur han komma ned till stan den 13/6 lyckades i varje fall inte jag förstå. Däremot har Ahl dementerat att det var denna lördag som han hjälpte Per med klinkers.

Vore intressant att få klarhet i om Per tog bilen ned till stan den aktuella kvällen. I så fall var han ställde den, om den var låst samt om nyckeln "gömdes" vid framhjulet (vilket förekom bland ungdomar som var ute i svängen).

Besvärande att han inte kan tidsredogöra för hela natten, sant. Dock föreföll han ha varit alltför packad för att kunna vara gm. Utgår ifrån att polisen stämt av med tjejerna kring den detaljen.

Återvändsgränd var dock på Stadt. Vi kan väl fråga honom om han uppfattade någon som var närgången mot Helena, samt vilka som var i hennes sällskap strax innan stängning. Svara om du har lust (jag är inte ute för att pressa dig).

Helt otroligt det här med PU och PK - det är ett mord som skett - och de verkar agera som vilket fyllekväll som helst. Men klorin o gummistövlar är ju otroligt misstänksamt.
Här sitter ju PK' s sambo på jokern.
Svårare blir det ju bara hur man "knådar" in KM i den här deghärvan.
Citera
2017-08-31, 15:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag "släpper" ingen, men fortsätter att tänka brett. Och ännu en gång vill jag säga att "mannen med pilotglasögon" och gärningsmannen inte måste vara samma person, även om polisen tycks anse det - och att sannolikheten för det trots allt är ganska stor. Jag har tidigare ifrågasatt Pernillas intygande att "mannen med pilotglasögon" inte skulle vara nämnd på till exempel Flashback, och jag ifrågasätter det fortfarande. Syftet tror jag i så fall är att Pernilla vill undvika ett totalt spekulationskaos bland redan nämnda namn - plus att det också skulle kunna vara ett löfte till "mannen med pilotglasögon" att säga så för att ändå ge honom ett visst skydd. Jag kan givetvis ha fel här, men tanken finns.

Du känner inte att det ligger närmre tillhands (med tanke att PW var Helena's nära vän) att PW's uttalande om att "mannen med pilotglasögon" INTE tídigare ska ha varit nämnd på t.ex. Flashback faktiskt stämmer? och att anledningen till att hon slutade kommentera det hela var ett medvetet och mycket smart sätt att kunna "läcka" pilots identitet på ett smidigt sätt.

Tror inte alls att hon ljuger om det här det verkar inte klokt, i sådant fall borde hon ha varit tyst från början. Pilot sa ju dessutom själv i intervjun helt frivilligt att han bara väntade på att hans namn skulle dyka upp här på Flashback, det är väl bevis nog för att pilot INTE är någon av de gamla rävarna som omtalats här under årens lopp eller misstror du även pilot?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-31 kl. 15:53.
Citera
2017-08-31, 15:52
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du känner inte att det ligger närmre tillhands (med tanke att PW var Helena's nära vän) att PW's uttalande om att "mannen med pilotglasögon" INTE tídigare ska ha varit nämnd på t.ex. Flashback faktiskt stämmer? och att anledningen till att hon slutade kommentera det hela var ett medvetet och mycket smart sätt att "läcka" pilots identitet på ett smidigt sätt.

Tror inte alls att hon ljuger om det här det verkar inte klokt, i sådant fall borde hon ha varit tyst från början. Pilot sa ju dessutom själv, helt frivillig att han bara väntade på att hans namn skulle dyka upp på Flashback, det är väl bevis nog för att pilot INTE är någon av de gamla rävarna som omtalats här under årens lopp eller misstror du även pilot?

Det hon säger behöver inte betyda varken det ena eller det andra.
Citera
2017-08-31, 15:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Det hon säger behöver inte betyda varken det ena eller det andra.

Fast när du kommer in och uttalar dig på det här sättet (du hugger direkt) så förstår man ju att det PW har sagt faktiskt har betydelse, eller hur? Kanske t.o.m stor betydelse med tanke på din avatar?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-31 kl. 16:03.
Citera
2017-08-31, 16:03
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Fast när du kommer in och uttalar dig på det här sättet (du hugger direkt) så förstår man ju att det PW har sagt faktiskt har betydelse, eller hur?

Inte för mig. Om de valt en annan reporter så kanske, men PW är helt klart fel val. För henne är det viktigare att få fram att HON faktiskt är Helenas BARNDOMSVÄN än något annat. Lyser klart genom hela reportageserien. Riktigt dålig journalistik helt enkelt. Inte ett skit trovärdig enligt mig.
Citera
2017-08-31, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Har hört att han mår skit. Kan inte visa sej på stan.
Detta från arbetskamrater

Varför kommer då ingen från den stora släkten fram ur mörkret och faktiskt dementerar KM, har ni funderat på det?
Citera
2017-08-31, 16:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Inte för mig. Om de valt en annan reporter så kanske, men PW är helt klart fel val. För henne är det viktigare att få fram att HON faktiskt är Helenas BARNDOMSVÄN än något annat. Lyser klart genom hela reportageserien. Riktigt dålig journalistik helt enkelt. Inte ett skit trovärdig enligt mig.

PW har inget behov av att skryta om att hon var Helena's barnomsvän, hon vill kunna bidra till att fallet blir löst.
Citera
2017-08-31, 16:07
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
PW har inget behov av att skryta om att hon var Helena's barnomsvän, hon vill kunna bidra till att fallet blir löst.

Lyssna igen och begrunda.
Citera
2017-08-31, 16:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Lyssna igen och begrunda.

Så du menar på fullaste allvar att PW skulle ha ett egenintresse i detta? och att det skulle vara hennes drivkraft?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-31 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in