Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag "släpper" ingen, men fortsätter att tänka brett. Och ännu en gång vill jag säga att "mannen med pilotglasögon" och gärningsmannen inte måste vara samma person, även om polisen tycks anse det - och att sannolikheten för det trots allt är ganska stor. Jag har tidigare ifrågasatt Pernillas intygande att "mannen med pilotglasögon" inte skulle vara nämnd på till exempel Flashback, och jag ifrågasätter det fortfarande. Syftet tror jag i så fall är att Pernilla vill undvika ett totalt spekulationskaos bland redan nämnda namn - plus att det också skulle kunna vara ett löfte till "mannen med pilotglasögon" att säga så för att ändå ge honom ett visst skydd. Jag kan givetvis ha fel här, men tanken finns.
Du känner inte att det ligger närmre tillhands (med tanke att PW var Helena's nära vän) att PW's uttalande om att "mannen med pilotglasögon" INTE tídigare ska ha varit nämnd på t.ex. Flashback faktiskt stämmer? och att anledningen till att hon slutade kommentera det hela var ett medvetet och mycket smart sätt att kunna "läcka" pilots identitet på ett smidigt sätt.
Tror inte alls att hon ljuger om det här det verkar inte klokt, i sådant fall borde hon ha varit tyst från början. Pilot sa ju dessutom själv i intervjun helt frivilligt att han bara väntade på att hans namn skulle dyka upp här på Flashback, det är väl bevis nog för att pilot INTE är någon av de gamla rävarna som omtalats här under årens lopp eller misstror du även pilot?