2017-08-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Släpper ni fokus på KM pga PK och PU?

Vore oklokt, om man vill nå fram till en lösning kring vad som hände den 14 juni 1992 runt kl. 02:30.
Citera
2017-08-31, 11:25
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Att PK betedde sig konstigt under natten kan man väl förstå i ruset.
Att varken han eller sambon såg kopplingen när han tvättade bilen med klorin känns lite märkligt.
(Han måste väl ha berättat för henne?)

Mycket märkligt. Aldrig hört talas om någon som tvättat bilen med klorin. Det måste vara ytterst sällsynt. Klorin använder man väl bara om man vill få bort mikroorganismer? Vad skulle syftet annars vara?
Senast redigerad av mb20guy 2017-08-31 kl. 11:28.
Citera
2017-08-31, 11:44
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Mycket märkligt. Aldrig hört talas om någon som tvättat bilen med klorin. Det måste vara ytterst sällsynt. Klorin använder man väl bara om man vill få bort mikroorganismer? Vad skulle syftet annars vara?
Klorin används för rengöring, blekning och desinfektion
https://sv.wikipedia.org/wiki/Klorin
Citera
2017-08-31, 12:12
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Klorin används för rengöring, blekning och desinfektion
https://sv.wikipedia.org/wiki/Klorin

Jo visst men använder man klorin istället för andra rengöringsmedel så vill man väl oftast uppnå nån extra effekt som inte vanligt rengöringsmedel kan åstadkomma (desinfektion).
Senast redigerad av mb20guy 2017-08-31 kl. 12:19.
Citera
2017-08-31, 12:23
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Jo visst men använder man klorin istället för andra rengöringsmedel så vill man väl oftast uppnå nån extra effekt som inte vanligt rengöringsmedel kan åstadkomma (desinfektion).

ex. blodfläckar?
Nu är jag ingen expert på rengöring men jag vet att man bleker lakan med klorin...
Citera
2017-08-31, 12:27
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
ex. blodfläckar?
Nu är jag ingen expert på rengöring men jag vet att man bleker lakan med klorin...

Ja blod eller annat biologiskt material antar jag?
Citera
2017-08-31, 12:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vandettan mellan PU och PK har tuggats igenom och ifrågasatts ett antal år.
Det har även undrats över varför PK väntade flera år med att delge sina graverande uppgifter.
Även att han inte gjorde kopplingen direkt eller var det vanligt förekommande att PU kom i det skicket..not. Skyller på att han var rätt sönder knarkad vid tiden. När polisen fått uppgifterna då förhördes PU osv.....
PU i sin tur kommer aldrig att svara på något som ni inte redan vet. Han tackar och tar emot sin tid i ramp ljuset.
Släpper ni fokus på KM pga PK och PU?

Jag "släpper" ingen, men fortsätter att tänka brett. Och ännu en gång vill jag säga att "mannen med pilotglasögon" och gärningsmannen inte måste vara samma person, även om polisen tycks anse det - och att sannolikheten för det trots allt är ganska stor. Jag har tidigare ifrågasatt Pernillas intygande att "mannen med pilotglasögon" inte skulle vara nämnd på till exempel Flashback, och jag ifrågasätter det fortfarande. Syftet tror jag i så fall är att Pernilla vill undvika ett totalt spekulationskaos bland redan nämnda namn - plus att det också skulle kunna vara ett löfte till "mannen med pilotglasögon" att säga så för att ändå ge honom ett visst skydd. Jag kan givetvis ha fel här, men tanken finns.
Citera
2017-08-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ja blod eller annat biologiskt material antar jag?

Ullberg har tidigare skrivit att han ägt en vit Toyota Camry, och sedan en Ford Scorpio. Hur han komma ned till stan den 13/6 lyckades i varje fall inte jag förstå. Däremot har Ahl dementerat att det var denna lördag som han hjälpte Per med klinkers.

Vore intressant att få klarhet i om Per tog bilen ned till stan den aktuella kvällen. I så fall var han ställde den, om den var låst samt om nyckeln "gömdes" vid framhjulet (vilket förekom bland ungdomar som var ute i svängen).

Besvärande att han inte kan tidsredogöra för hela natten, sant. Dock föreföll han ha varit alltför packad för att kunna vara gm. Utgår ifrån att polisen stämt av med tjejerna kring den detaljen.

Återvändsgränd var dock på Stadt. Vi kan väl fråga honom om han uppfattade någon som var närgången mot Helena, samt vilka som var i hennes sällskap strax innan stängning. Svara om du har lust (jag är inte ute för att pressa dig).
Citera
2017-08-31, 12:59
Medlem
Citat:
Vi vet väl egentligen inte om det var klorin? Det kan vara ett sätt att uttrycka sig också.

PU är i alla fall inte mannen med pilotglasögon för omnämnd i tråden är han ju.

Hela den där historien är dock mycket märklig.
Citera
2017-08-31, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Vore oklokt, om man vill nå fram till en lösning kring vad som hände den 14 juni 1992 runt kl. 02:30.
Har det framkommit något nytt om KM? Någon som vet hur han har det just nu?
Citera
2017-08-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Har det framkommit något nytt om KM? Någon som vet hur han har det just nu?

Det pratas ....! Många tror dock att pilot inte var ensam, och ger därmed hundvittnet "Hanna" rätt i vad hon uppgett till polisen.

Var fick han bilen ifrån? Har du lubbe följt upp Petrells ev. bilinnehav? Tror vi ska hantera uppskattade tidsangivelser mer generöst, det blir svårt att få ihop händelseförloppet annars.
Citera
2017-08-31, 13:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Vi vet väl egentligen inte om det var klorin? Det kan vara ett sätt att uttrycka sig också.

PU är i alla fall inte mannen med pilotglasögon för omnämnd i tråden är han ju.

Hela den där historien är dock mycket märklig.

Se mitt inlägg strax ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in