2010-06-12, 21:58
Medlem
sillobills avatar
Nå'n som hört nått om Stollen det senaste ???????????????
Citera
2014-11-29, 21:01
Medlem
Nej har bara läst en massa hörsägen och ärekränkningar här från en del stollar här. Som smädar sådant som inte vet något om. // Pingstvän
Citera
2014-11-29, 22:54
Medlem
No-n-sences avatar
Smäda och smäda, har man stått bredvid honom en hel dag och hört saligheten live och uppspelad så får man något helt annat än kristlighet i tankarna.
Citera
2014-12-02, 10:35
Medlem
Knullkungens avatar
http://nyheteridag.se/malle-lindberg...l-i-det-ordet/

"GÖTEBORG Nyheter Idag har talat med den folkkäre predikanten Målle Lindberg som själv kallar sig “zigenare”. Han menar att det är inget fel i att använda det begreppet. – Ordet romer säger mig ingenting när det gäller folkgrupper, förklarar Lindberg i telefon för Nyheter Idag."
Citera
2016-10-06, 00:54
Medlem
Teleslingas avatar
Och det ser givetvis ut precis som jag trodde hemma hos denne halleluja-tattare, inklusive plastblommor och runkhandduk:
http://www.molle.nu/images/96504_lin...1429170330.jpg
Citera
2017-01-08, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
Målle är tattare och använder zigenarstämpeln för att förstärka imagen men det finns zigenare i släkten också fast jag tror det är längre tillbaka.

Ett subjektivt och personligt bevis på detta påstående är att jag en gång för längesen följde med en flicka hem i en av Smålands metropoler. På morgonen noterade jag flera fotografier i hennes lya, bl a. på Målle samt på äldre kort på zigenare i kjolar. Garian var Målles bror- eller systerdotter, minns inte exakt, och en tvättäkta tatarchinona som man säger i det vilda Småland.

Jag är rätt säker på att Målle faktiskt är troende fast han är också tattare så han KAN inte låta bli att luras. Sk path-dependence som det heter akademiskt. Släkten är dock trevlig och social även jag avråder från att göra affärer med alla som heter Lindberg (eller Skenberg) i norra Småland.

Lindgren, Magnusson. Samma skit där, men har effektivt infiltrerat sig hos Svenssons.
Även här Anderssons!

Men apg29 är samma lurendrejare och där hyllas dessa Lindbergare. Och som gift sig med!
I modern tid får man köpa en bok och då av Åberg!
apg29 lockar en massa till sig?

Vilka fler efternamn bör man här hålla utkik efter?
Citera
2017-01-08, 12:56
Medlem
Legenden lever o frodas.. Birger Tord Uno fyllde 87, i sep (29) - 16
Citera
2017-01-10, 10:24
Medlem
GastonLeMans avatar
Va det inte Målle som vid något tältmöte hyrt en helikopter som sänkte ner honom i tältet.
Medans en förpredikant sa orden - ned från himmelen steg han.

Har för mig nåt sådant.
Citera
2017-08-31, 13:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
1950 dömdes Lindberg till två års straffarbete för rån, begånget hösten 1949. Lindberg hade tillsammans med två kamrater lagt sig i bakhåll för en kioskägare, då denne lämnade kiosken med dagskassan på 3 000 kr. Kioskägaren misshandlade med batonger, innan han blev bestulen på pengarna. Utdrag ur Svenska Dagbladet, 1950-01-15:
Citat:
Till två års straffarbete dömdes vid Tvetatinget i Jönköping på lördagen 20-årige "Molle" Lindberg från Nässjö för rånöverfallet på kioskägaren Henning Johansson i Nässjö i höstas.
...
För sveda och värk skall Lindberg ersätta Johansson med 1 700 kr.
...
Enligt Lindberg själv hade det inte varit han själv, utan de två kamraterna som varit initiativtagare till rånet:
Citat:
...
Han hade motsatt sig det, men då kumpanerna kände till stölder, som han begått förut, ansåg han sig tvingad att deltaga i överfallet.

Lindberg tog sedan en längre "paus" i sin brottsliga karriär. Men i januari 1977, nästan 30 år efter kioskrånet, dömdes han vid Göteborgs tingsrätt till skyddstillsyn för bedrägeri. Han hade lurat till sig sjukpenning, som han ej var berättigad till, från Försäkringskassan.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-08-31 kl. 13:50.
Citera
2017-08-31, 14:00
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
1950 dömdes Lindberg till två års straffarbete för rån, begånget hösten 1949. Lindberg hade tillsammans med två kamrater lagt sig i bakhåll för en kioskägare, då denne lämnade kiosken med dagskassan på 3 000 kr. Kioskägaren misshandlade med batonger, innan han blev bestulen på pengarna. Utdrag ur Svenska Dagbladet, 1950-01-15:

Enligt Lindberg själv hade det inte varit han själv, utan de två kamraterna som varit initiativtagare till rånet:

Lindberg tog sedan en längre "paus" i sin brottsliga karriär. Men i januari 1977, nästan 30 år efter kioskrånet, dömdes han vid Göteborgs tingsrätt till skyddstillsyn för bedrägeri. Han hade lurat till sig sjukpenning, som han ej var berättigad till, från Försäkringskassan.

Han har väl aldrig tagit någon egentlig paus från sin förbrytarverksamhet - han har bara fortsatt under frireligiösa former och parollen väckelseverksamhet. Annat namn för att lura folk på pengar.

Kolla bara kåtblickarna han slänger på pingstfittorna: https://youtu.be/HC-10t6YNR4
Citera
2017-08-31, 14:09
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Han har väl aldrig tagit någon egentlig paus från sin förbrytarverksamhet - han har bara fortsatt under frireligiösa former och parollen väckelseverksamhet. Annat namn för att lura folk på pengar.

Kolla bara kåtblickarna han slänger på pingstfittorna: https://youtu.be/HC-10t6YNR4
Det är möjligt. Nu talade jag dock om brottslighet i juridisk mening.
Citera
2017-08-31, 14:10
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det är möjligt. Nu talade jag dock om brottslighet i juridisk mening.
Ja, men håll med om att skillnaden är hårfin (obefintlig) i moralisk mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in