Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-08-30, 22:41
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Varför utesluts inte denna människa som skapar drama och skämmer ut partiet 24:7. Han och Christoffer Larsson, snälla vad gör ens dessa för nytta?

Håller med. Två kretiner som bara skapar konflikt och noll produktion.
Citera
2017-08-31, 10:41
Medlem
why123s avatar
Jörgen Fogelklou, Sverigedemokrat så klart, hotar partisympatisör!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/926dr/sd-toppen-jag-ska-skalla-ner-dig

– Jag kommer slå ner dig, jag kommer ge dig en sån jävla käftsmäll, skriker Jörgen Fogelklou enligt GP.
Bakgrunden ska ha varit ett privat bråk under politikerveckan i Almedalen. Bråket ska ha följts av ett telefonsamtal som spelades in av SD-sympatisören.
I ljudklippet hörs Jörgen Fogelklou, som tidigare arbetat nära partiledaren Jimmie Åkesson och på partiets riksdagskansli, skrika hotelser mot partikollegan.
– Jag kommer skalla ner dig. Jag kommer sparka ner dig. Jag kommer gräva ner dig i en jävla garderob, skriker Jörgen Fogelklou.

Ja, vad ska man säga? Järnrörspartiet slutar aldrig att förvåna. Nu hotar de sina egna sympatisörer!
Jörgen är ordförande i SD Göteborg

Du sa att du skulle skalla och gräva ned den här personen?
– Självklart så menade jag inte det. Det är det här som är lite lustigt, jag har aldrig bråkat, jag är ingen sådan person.
Varför kommer det här fram nu, tror du?
– Det är väl naturligtvis så att någon inte vill Sverigedemokraterna väl. Det tror jag, annars skulle man inte lämna ut det här.

Sedan skyller han på att någon inte vill SD väl, han kanske skulle valt sina ord. SUCK !
Citera
2017-08-31, 10:59
Medlem
Tacka vet jag sossarna som springer runt och skriker “Knulla, knulla för fan!” (Per Svedberg).

Make love not war.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12202418.ab
Citera
2017-08-31, 11:05
Medlem
Ja, det är väl helt glasklart att Aftonhoran släpper fram detta nu för att skada SD.
Samma gamla vanliga metoder. Usch.
Citera
2017-08-31, 11:08
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Ja, det är väl helt glasklart att Aftonhoran släpper fram detta nu för att skada SD.
Samma gamla vanliga metoder. Usch.

Hur kom Aftonbladet över bandet, när det var en SD-sympatisör som spelade in det? Förresten behöver ingen hjälpa till att skada SD, det gör de så bra själv.
Senast redigerad av why123 2017-08-31 kl. 11:10. Anledning: .
Citera
2017-08-31, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hur kom Aftonbladet över bandet, när det var en SD-sympatisör som spelade in det? Förresten behöver ingen hjälpa till att skada SD, det gör de så bra själv.

Samma sak med järnrörsskandalen. Någon måste kommit över bandet och sedan läckt i syfte att sänka sina antagonister.
Citera
2017-08-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hur kom Aftonbladet över bandet, när det var en SD-sympatisör som spelade in det? .

Var inte naiv, det finns garanterat massvis av "intressanta" dokument i form av e-mail eller rent av inspelningar. En SD-sympatisör kan bli utesluten eller hoppa av partiet. Det lär nog dyka upp ett och annat inför valet 2018. Tro inget annat.
Citera
2017-08-31, 12:15
Medlem
Bråket hade sin upprinnelse i att en brud hade valt T******* över Jörgen. Det är helt och hållet Jörgens fel. Han var rejält på lyset och hoten var på riktigt.

Ja han borde uteslutas. Det är roligt att folk i GBG uteslutits för att de läst Motpol eller tipsat om gamla böcker, men en person som är en riktig rövare i största allmänhet som man inte kan ha i möblerade rum, och har betydligt hårdare åsikter än något man hittar på Motpol privat, han får vara kvar för att han är ledningens trogna knähund. Måste vara helt död i själen på insidan.

Men det är ett lysande exempel på dubbla måttstockar inom SD. Hela SD GBG är ett jävla korthus som kommer rasa samman inom de närmaste åren, och ledningen kommer ångra att de backat upp den korrupta och nepotistiska klicken kring den inkompetente Lasse Hansson. Inte fan ställde Jansson till med någon oreda när han var ordförande, inte för medlemmarna eller för partiledningen heller för den delen.
Citera
2017-08-31, 12:28
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarjevenn
Fogelklou är en vandrande konflikt som konstant hamnar i bråk men sätter sig själv på höga hästar. Det är dags att sd kastar ut denna människa så de kan få ordning på sitt göteborgsdistrikt. Jörgen lever efter devisen "slicka uppåt och sparka nedåt". Mannen är ordförande för Göteborg och var på riksdagslistan 2014 alltså partitopp. Överspelat Hahaha? Det finns grejer som de har på honom senast i våras.
Typ vad?
Ser mest ut som löjliga småsaker han anklagas för. "Vandrande konflikt". Vilka är han i konflikt med? Utöver opposition som gruffar.
Citat:
Jörgen Fogelklou blev i Almedalen år 2015 osams med en "sympatisör". Han skrek åt denna bland annat att han skulle sparka ner honom, skalla ner honom, slå honom på käften, att han skulle gräva ner honom i en garderob
Jaha. Var det lite fyllebråk? Vad gjorde sympatisören som föranledde detta? Hur vet du att inte sympatisören förtjänade det? Inte alla sympatisörer beter sig bra. Jag har givit en del på käften i mina dar, men aldrig nån som inte förtjänat det.
Citera
2017-08-31, 12:34
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lattebarnet
Bråket hade sin upprinnelse i att en brud hade valt T******* över Jörgen. Det är helt och hållet Jörgens fel. Han var rejält på lyset och hoten var på riktigt
.Om det är samme T------n som jag träffat så var han en vandrande bråkmakare med konstant sur uppsyn som var otrevlig och fyllnade till och spelade hög musik samt fick SD nästan portade från hotellet/motsvarande. Betedde sig som ett gammalt skinhead från åttiotalet. En sån passar inte hos SD lika lite som en ateist i SS.

Citat:
han får vara kvar för att han är ledningens trogna knähund.
ÖÖÖhhh.... Hallå? Han ÄR ledningen. Vald på årsmöte med stor majoritet vad jag förstår. Inte hör nån intern kritik och jag känner massor i SD-Gbg.

Citat:
Måste vara helt död i själen på insidan.
Ja, han är ju Frölundait.

Citat:
Hela SD GBG är ett jävla korthus som kommer rasa samman inom de närmaste åren,.
PM a mig så slår vi vad! Älskar att slå vad och vinner gärna en flaska Macmyra.
Citera
2017-08-31, 12:35
Medlem
rostigamazons avatar
Det här är ungefär som när Anders Borg kallar kvinnor för horor, och bär sig dumt åt, men enligt massmedia är det alltid värre om en sverigedemokrat gör något, det finns mycket som Moderater och Sossar har gjort, som aldrig kommer fram i massmedia.
Citera
2017-08-31, 13:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Politiker
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem