Citat:
Som sagt, det är i huvudsak två problem med NIST's argument till varför man inte letade efter spår av sprängmedel/termit:
1. Det godtyckliga tröskelvärdet på minst 130 decibel. Det finns som sagt en mängd avsevärt volymsvagare alternativ till det värdet.
2. Att det trots allt finns både vittnesrapporter och videoinspelningar av vad som låter som mycket kraftiga explosioner från WTC 7 i anslutning till kollapsen.
NIST's angivna skäl håller alltså inte för en närmare granskning. Har du andra skäl du vill anföra som argument till att inte testa rasmassor/damm för spår av sprängmedel/termit? Glöm ej att kollapsen ser ut precis som en kontrollerad demolering och att någon skyskrapa av stål aldrig tidigare har totalkollapsat av brand.
1. Det godtyckliga tröskelvärdet på minst 130 decibel. Det finns som sagt en mängd avsevärt volymsvagare alternativ till det värdet.
2. Att det trots allt finns både vittnesrapporter och videoinspelningar av vad som låter som mycket kraftiga explosioner från WTC 7 i anslutning till kollapsen.
NIST's angivna skäl håller alltså inte för en närmare granskning. Har du andra skäl du vill anföra som argument till att inte testa rasmassor/damm för spår av sprängmedel/termit? Glöm ej att kollapsen ser ut precis som en kontrollerad demolering och att någon skyskrapa av stål aldrig tidigare har totalkollapsat av brand.
Andra skäl än vadå? Inte helt säker på att jag förstår. Vad jag alltså menar är att jag tror på brand som förklaring eftersom det bevisligen kan förstöra byggnader. Jag tror inte på tysta/semitysta bomber som enbart vissa kan höra eftersom jag inte känner till att några sådana existerar. Att vittnen säger sig ha hört ljud som påminner om explosioner ser jag inte som något bra bevis för att bomber skulle ha använts. Sen håller jag med dig, utredningen kunde säkert sett annorlunda ut.
Citat:
Och hur menar du att man i de här fallen tog reda på vad som var vad?
Mitt syfte med länkarna var att visa på vittnen som beskriver ljud som inte har inträffat. I länken med golfbollen tror jag knappast någon sköt en pistol samtidigt, trots att vittnet säger att det lät som ett pistolskott. Samma sak med den trasiga busskuren där ett vittne säger att det lät som ett pistolskott när rutan gick sönder. Jag tvivlar på att man i något fall faktiskt undersökte ifall någon sköt med en pistol, utan utgick från att ingen pistol var inblandad. På samma sätt menar jag att vittnen kan säga sig hört en explosion utan att en bomb har smällt av. Däremot, om ALLA personer vid byggnaden sagt att de hört bomber, då hade jag tyckt att det var mer troligt. Blev kanske lite rörigt detta, hoppas du förstår vad jag menar

[/quote]