2017-08-30, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"tryck ventil som har kass gänga"? Alltså, "tryckventiler" finns i lite olika utförande beroende på ändamål, men att man skulle han någon sådan inne i en ubåt har jag mycket svårt att tänka mig. Vad skulle den vara till menar du?
Och om en sådan skulle "explodera" av trycket på de djup vi talar om i Kögebukten, så får den nog vara gjord av tunn plast.
Det finns tryckventil på ex. kompressor.
Citera
2017-08-30, 19:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men de har tillhandahållits av KWs familjemedlemmar. Men du *antar* att någon smugit sig in i deras hem och bytt ut dem mot någon uteliggares som inte har blivit anmäld saknad så att KW ska kunna försvinna?

I så fall har Kim naturligtvis gjort det själv, innan hon försvann.
Citera
2017-08-30, 19:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Inte riktigt, den är matchad mot tand och hårborste som man *antagit* tillhört Wall. Det är faktiskt det korrekta händelseförloppet vid identifieringen av Wall här, oavsett hur mycket man än ogillar detta faktiska förhållande.

Hur vet du vilken kännedom polisen har, eller inte har, om ursprunget till de DNA prover de matchat emot?
Citera
2017-08-30, 19:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Även längden på torson stämmer överens med Kim Wall:

Hon var väl inte ovanligt lång eller kort?
Citera
2017-08-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Efter någon veckas tugg av vilda mord, sex, satanism, blodsugare och annat, ser jag till min glädje att diskussioner och spekulationer börjar sansa sig något. Det blir sakta fler som börjar inse att det blir mycket svårt att döma PM för mord eller dråp, även om det kan ha varit det. Dom och vad som egentligen hänt, kan komma att skilja, och det är bara PM som vet!

Jag saknar diskussioner kring MOTIV, en mycket viktig indicie, om åklagaren ska få ihop till mord. Det man närmast tänker på, är något med reportaget som skulle handla om PM. Jag skulle inte bli förvånad, om polisen har något material och/eller vittnesmål ( dator, fotografen eller pojkvännen) som kan ge ett motiv. Intressant blir då om KW var medveten om hur PM brukade ta motgångar, när hon steg på båten, middagsklädd. Vad jag kommer ihåg från tidigare i tråden, hade hon kontakt med pojkvännen via sms eller pratade med honom under kvällen.
Det har varit spekulationer om kontakt mellan Kim och pojkvännen på kvällen. Men inget som verifierats i verkligheten. Killen själv säger att han aldrig fått svar på sms eller otaliga påringningar.
Citera
2017-08-30, 19:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Inte riktigt, den är matchad mot tand och hårborste som man *antagit* tillhört Wall. Det är faktiskt det korrekta händelseförloppet vid identifieringen av Wall här, oavsett hur mycket man än ogillar detta faktiska förhållande.
Är KW adopterad? Annars är det väl bara att matcha mot familj.
Citera
2017-08-30, 19:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är KW adopterad? Annars är det väl bara att matcha mot familj.

Jo men vi vet ju inte om polisen har tänkt på det.
Citera
2017-08-30, 19:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jo men hur skulle PM ha en aning om vem hon är? Han hade visst jobbat med ekonomisk brottslighet tidigare så PM kan ju ha blivit stämd eller nåt. Men konstigt att han skulle välja henne direkt när han åker in. Och hur fan vet PM att hon är advokat numera?

Skulle tippa på att PM blev imponerad över hur tuff hon var i rätten när hon agerade försvarsadvokat i det medialt uppmärksammade Uber-målet i Köpenhamn förra året.

https://www.computerworld.dk/art/236957/her-er-advokaternes-tre-trick-i-uber-sagen-til-at-traekke-tiden-ud

(Btw. ironiskt att hon sägs tillämpa en trestegsraket i sin roll som försvarsadvokat)
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-08-30 kl. 20:03.
Citera
2017-08-30, 19:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon var väl inte ovanligt lång eller kort?

Hon var säkert av normallängd. Men det krävs ändå en stor dos tur att någon av lämplig längd och lämplig ålder avlider just då. Ligger liket i ett bårhus har man inte så lång tid på sig, innan det begravs.

Sedan tror jag att det även finns andra kännetecken man kan titta på, som polisen inte sagt öppet eftersom det kan vara lite opassande. Exempelvis bröststorlek. Det kan man jämföra mot foton.
Citera
2017-08-30, 19:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De kan ha gått på samma skola som unga. De kan vara bekantas bekanta. Han har läst om vissa fall hon haft....
Jo men varför är det så hemligt då??? Nu när de leker hemliga klubben så blir man ju nyfiken såklart. Jag tror att det är nåt smaskigt iaf. Kopplingen mellan PM och BHE kommer nog fram så småningom ska du se. För varför skulle PM annars fråga efter BHE det första han gör när snuten syr in honom?
Citera
2017-08-30, 19:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo men vi vet ju inte om polisen har tänkt på det.

Det är väl det de gjort. Som jag förstod det så var tandborsten hennes mors? Jag kan ha översatt fel dock, men det är ju knappast orimligt.
Citera
2017-08-30, 20:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon var säkert av normallängd. Men det krävs ändå en stor dos tur att någon av lämplig längd och lämplig ålder avlider just då. Ligger liket i ett bårhus har man inte så lång tid på sig, innan det begravs.

Sedan tror jag att det även finns andra kännetecken man kan titta på, som polisen inte sagt öppet eftersom det kan vara lite opassande. Exempelvis bröststorlek. Det kan man jämföra mot foton.

Hon beskrevs som liten och späd, 160 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in