2017-08-30, 10:29
Medlem
Har precis handlat klocka på wish, men blev lite orolig att man kan åka på skadestånd om det skulle vara piratkopierade klockor.
Någon som vet nånting om de har piratkopierade varor på wish?
Citera
2017-08-30, 15:00
Medlem
CtrlAltCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmagnus
Har precis handlat klocka på wish, men blev lite orolig att man kan åka på skadestånd om det skulle vara piratkopierade klockor.
Någon som vet nånting om de har piratkopierade varor på wish?

Tror jag inte, det är väl snarare noname.

Du vet väl själv om du köper piratkopierat? Påstods det att det var ett särskilt varumärke när du köpte den, som du vet inte hade sålts för ett sådant pris?

Håller för övrigt med andra i tråden om att det är bättre att skippa mellanhanden och handla direkt av kinesen på Ebay.
Citera
2017-10-17, 16:17
Medlem
elephantstones avatar
Lade min första beställning alldeles nyss efter att ha besökt SweClockers där en medlem förklarar hur han lyckats generera rabattkoder på 50% för att beställa grafikkort extremt billigt. För min del blev det dock en extern hårddisk på 1TB för drygt 250 kr med rabattkod i kombination med erbjudande. Märket är Toshiba och det ska bli spännande att se huruvida den levererar eller inte.
Citera
2017-10-17, 16:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Lade min första beställning alldeles nyss efter att ha besökt SweClockers där en medlem förklarar hur han lyckats generera rabattkoder på 50% för att beställa grafikkort extremt billigt. För min del blev det dock en extern hårddisk på 1TB för drygt 250 kr med rabattkod i kombination med erbjudande. Märket är Toshiba och det ska bli spännande att se huruvida den levererar eller inte.

Om du öppnar upp den, står det inte Toshiba. Utan det står Moshiba..
Citera
2017-10-17, 16:40
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du öppnar upp den, står det inte Toshiba. Utan det står Moshiba..

Talar du utifrån egna erfarenheter eller var det menat som ett skämt?

Jag förutsätter att den fungerar och kommer använda den till min Xbox One X.
Citera
2017-10-17, 16:48
Medlem
Citat:

Däremot lär det vara en betydligt mindre hårddisk insatt som är fejk formaterad till 1TB. Du lär märka att när du fyllt i en mindre mängd GB data så kan den inte skriva till den mer. Samma som falskmärkta USB minnen från Kina.
Citera
2017-10-17, 17:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Enbart ett skämt. Men jag har troligtvis inte fel.
Citera
2017-10-17, 19:40
Medlem
Danne90s avatar
Citat:

Har beställt någon gång usb minne på "256" gb. Och visst har de gjort så att det står 256 när du trycker den i datorn men allt över 8gb sparas inte.

Att få en 1tb ssd för 200kr finns inte en chans i världen. Jag åker till kina regelbundet och priserna där är lika/dyrare än i Sverige.
Citera
2017-10-18, 00:12
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Har beställt någon gång usb minne på "256" gb. Och visst har de gjort så att det står 256 när du trycker den i datorn men allt över 8gb sparas inte.

Att få en 1tb ssd för 200kr finns inte en chans i världen. Jag åker till kina regelbundet och priserna där är lika/dyrare än i Sverige.

Tack för insikten!

Jag har sett till att makulera ordern och kommer troligen aldrig handla där i framtiden. Rabattkoden satte sprätt på hjärnan helt enkelt!
Citera
2017-10-18, 00:15
Medlem
onelostsouls avatar
Att handla på wish är jävligt white trash.
Citera
2017-10-18, 03:52
Medlem
VincentLels avatar
Citat:

Berätta de för polarn som en kvart senare beställde ett 1080 ti.
Citera
2017-10-18, 05:12
Medlem
Onanikrems avatar
Handlat en del, det mesta är hyfsat/bra, en del är skräp.
Oftast billigare att handla från Aliexpress samma prylar och då fraktfritt.
Kläder är svårt att köpa, jag har xl i Sverige och xxxxxl ungefär i Kina.
Köpte usb laddare till ciggutaget i bilen, tänkte att det är säkert rent skit för en dollar så köpte tre olika.
Alla tre funkar perfekt, två har 5amp? för plattor också.
Frakten tar oftast en månad, i bland längre och ibland kommer inget alls. (hänt tre gånger på ca hundra, Ali då)
Om man inget får på Ali så begär man full refund och får tillbaka varenda öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in