Citat:
Återigen, ej juridik vi diskuterar. Om någon blir uppsåtligt dräpt i Danmark, skulle du då inte säga "X blev mördad" på svenska? De flesta skulle nog säga mördad hursom och jurister har inte monopol på dylika ord utan de har en prosaisk betydelse i första hand. Jag tror nog att du översätter som sig bör och kan tala om danska mördare såväl som dräpare. Saken är redan utredd, långt innan du hoppade på mig, för övrigt.
Nej, det har du inte, du stod ju som ett yrväder och visste inte alls vad saken gällde. Du ville väl bara briljera med juridiska termer (om du varit med i tråden så vet du nog att denna fråga har rätts ut för läääänge sedan och jag är tämligen så ointresserad av den).
När ska du hänga med i debatten?
Jag har ingen jävla aning, annat än att det nog är pervers och innehåller sex. Termen är heller inte uppfunnen av mig utan jag använder samma slaskterm som de jag citerar gör. Du får fråga dem. I mitt tycke kan nog folk baka in lite allt möjligt i deras beskrivningar (vi har ju fått ett antal hollywood-sagor om psykopati exempelvis, där folk vet preeeecis vad som rör sig i PMs hjärna), vilket nog är en del av problemet. Ingen stringens, ingen rigor, åsikter jämställs med fakta, minsta tanke jämställs med teori och osannolika scenarier motiveras ej. Jag undrar fortfarande över vad du fick "rubriceringen" och Caroline Stenwall ifrån...
Nej, det har du inte, du stod ju som ett yrväder och visste inte alls vad saken gällde. Du ville väl bara briljera med juridiska termer (om du varit med i tråden så vet du nog att denna fråga har rätts ut för läääänge sedan och jag är tämligen så ointresserad av den).
När ska du hänga med i debatten?
Jag har ingen jävla aning, annat än att det nog är pervers och innehåller sex. Termen är heller inte uppfunnen av mig utan jag använder samma slaskterm som de jag citerar gör. Du får fråga dem. I mitt tycke kan nog folk baka in lite allt möjligt i deras beskrivningar (vi har ju fått ett antal hollywood-sagor om psykopati exempelvis, där folk vet preeeecis vad som rör sig i PMs hjärna), vilket nog är en del av problemet. Ingen stringens, ingen rigor, åsikter jämställs med fakta, minsta tanke jämställs med teori och osannolika scenarier motiveras ej. Jag undrar fortfarande över vad du fick "rubriceringen" och Caroline Stenwall ifrån...
Jodå vi talar juridik i en AB&K tråd. Du hanterar ingen juridik och skriver konstant fel, jag rättar dig och då säger du "Vi talar ingen juridik" för att sedan dra en vals om det svenska språket motsvarighet till till det danska. Så funkar det inte och det måste du lära dig utan att anta saker och ting om mig. Du antar mycket du, mer än de flesta bara man trycker på de rätta knapparna
Det att du inte vet vad ett lustmord är kan vara anledningen till att du vänder dig på tvären. Lustmord är inte så avancerat som du vill få det till som t ex post mortem attacker, abnorma handlingar osv. Vi har en del lustmord i Sverige du behöver inte få de amerikanska seriemördarna framför ansiktet och bara se ytterligheter.
Irritera dig inte så på att folk spekulerar om vem PM är det är som det ska det är han detta fall handlar om, inte skribenterna som tycker om honom och fallet. Det har blivit fokus fel från din sida.
Offensiv eller defensiv styckning vad antar du?
Senast redigerad av proximac 2017-08-30 kl. 08:09.
Senast redigerad av proximac 2017-08-30 kl. 08:09.