2017-08-30, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Återigen, ej juridik vi diskuterar. Om någon blir uppsåtligt dräpt i Danmark, skulle du då inte säga "X blev mördad" på svenska? De flesta skulle nog säga mördad hursom och jurister har inte monopol på dylika ord utan de har en prosaisk betydelse i första hand. Jag tror nog att du översätter som sig bör och kan tala om danska mördare såväl som dräpare. Saken är redan utredd, långt innan du hoppade på mig, för övrigt.
Nej, det har du inte, du stod ju som ett yrväder och visste inte alls vad saken gällde. Du ville väl bara briljera med juridiska termer (om du varit med i tråden så vet du nog att denna fråga har rätts ut för läääänge sedan och jag är tämligen så ointresserad av den).
När ska du hänga med i debatten?
Jag har ingen jävla aning, annat än att det nog är pervers och innehåller sex. Termen är heller inte uppfunnen av mig utan jag använder samma slaskterm som de jag citerar gör. Du får fråga dem. I mitt tycke kan nog folk baka in lite allt möjligt i deras beskrivningar (vi har ju fått ett antal hollywood-sagor om psykopati exempelvis, där folk vet preeeecis vad som rör sig i PMs hjärna), vilket nog är en del av problemet. Ingen stringens, ingen rigor, åsikter jämställs med fakta, minsta tanke jämställs med teori och osannolika scenarier motiveras ej. Jag undrar fortfarande över vad du fick "rubriceringen" och Caroline Stenwall ifrån...

Jodå vi talar juridik i en AB&K tråd. Du hanterar ingen juridik och skriver konstant fel, jag rättar dig och då säger du "Vi talar ingen juridik" för att sedan dra en vals om det svenska språket motsvarighet till till det danska. Så funkar det inte och det måste du lära dig utan att anta saker och ting om mig. Du antar mycket du, mer än de flesta bara man trycker på de rätta knapparna

Det att du inte vet vad ett lustmord är kan vara anledningen till att du vänder dig på tvären. Lustmord är inte så avancerat som du vill få det till som t ex post mortem attacker, abnorma handlingar osv. Vi har en del lustmord i Sverige du behöver inte få de amerikanska seriemördarna framför ansiktet och bara se ytterligheter.

Irritera dig inte så på att folk spekulerar om vem PM är det är som det ska det är han detta fall handlar om, inte skribenterna som tycker om honom och fallet. Det har blivit fokus fel från din sida.

Offensiv eller defensiv styckning vad antar du?
Senast redigerad av proximac 2017-08-30 kl. 08:09.
Citera
2017-08-30, 08:09
Medlem
Noen som vet hvorfor kloakkmannen alltid går i kamuflasjeklær?
Citera
2017-08-30, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han skriver bra och inspirerande. Så himla synd att det skulle gå så här galet!

Undrar hur länge han har varit gift med denne Sirid? Artikeln är skriven 2015 och han verkar vara helt nyförälskad - och en "totalt förändrad man" enligt eget tycke. Är detta första gången han pratar om känslor (offentligt) istället för teknik?

Han tycks vara medveten om sina tillkortakommanden (hetsig temperament och brist på impulskontroll), men han liknar en kåkfarare på det sättet att hans räddning och förändring ligger i en ung kvinnas händer.. (alternativet är annars att man blir religiös..).

Sirid tycks tjäna sitt leverbröd genom undervisning samt utveckling av digitala lösningar i undervisningssyfte och hon beskriver sig själv så här:

"People have said that I'm easy working with - that I get many usefull ideas and are working well both in teams and on my own."

Engelska tycks inte vara hennes starka sida (hon anger att hon behärskar tyska), men tydligen har hon kunnat kommunicera med Madsen så väl så att även han har insett vilka förändringar som vore nödvändiga samt att det är viktigt att sätta problemen i ett större perspektiv.

Nu är problemen av den kalibern att oavsett vad Madsen sen än skulle jämföra dem med, går de inte att vifta bort genom att ringa till Sigrid och prata om kärlek dem emellan istället..
Citera
2017-08-30, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ganska mycket video från "landstigningen" i Dragör. https://www.youtube.com/watch?v=bEdLTlrL-oI&feature=youtu.be

Är det någon som är bra på danska och kan översätta vad han pratar om under promenaden?

Han tänker först sätta sig i taxin, och ifrågasätter inte att han ska åka i polisbilen..
Citera
2017-08-30, 09:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Är det någon som är bra på danska och kan översätta vad han pratar om under promenaden?

Han tänker först sätta sig i taxin, och ifrågasätter inte att han ska åka i polisbilen..

Njä, jag uppfattar bara vissa delar, för någon som kan danska bättre så stör väl inte ljud frpn blåst och folieprasslet lika mycket. Det jag uppfattar är att reportern verkar fråga om det att ubåten sjönk, och att han inte larmat där PM verkar uttrycka att det inte var så problematiskt inledningsvis men att det gick fort sedan.
Citera
2017-08-30, 09:59
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0110
Undrar om kommentaren under artikeln stämmer? Nog för att den passar in i spekulationerna vad gäller motiv i allafall

"Eduardo Nascondo • 2 days ago
I worked with Peter at sea. He was obsessed with a novel called "Take Her to the Dark Side the things a woman's body was made for. "
He liked to reenact rape scenes from the book foolishly thinking women get off on that. Well maybe some do. But the book is just sick."

http://www.pajiba.com/pajiba_storytellers/the-insane-murder-investigation-of-peter-madsen-in-the-death-of-kim-wall.php
Det där låter påhittat. "Worked with Peter at sea", jobbade ihop till sjös. Vadå, PM har väl aldrig jobbat till sjös annat än i sina egenbyggda farkoster och där är knappast med någon besättning som inte också varit med och byggt. I så fall borde man säga att man jobbat på projektet, jobbat ihop eller något sådant och inte specifikt till sjös.

Det låter för tokigt för att vara sant att PM skulle vädra någon besatthet över den novellen om han nu skulle ha läst och tyckt om den. Nä, det där känns som bullshit.
Citera
2017-08-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja , de säger nåt..är du ok eller är allt bra...då gör han tummen upp ?! efter att han nyss styckat Kims kropp..vilken jäkla psykopat han är.

Han tycker han gjort allt rätt att förinta henne som ifrågasätter hans livsverk och inte gör som han vill
Citera
2017-08-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Njä, jag uppfattar bara vissa delar, för någon som kan danska bättre så stör väl inte ljud frpn blåst och folieprasslet lika mycket. Det jag uppfattar är att reportern verkar fråga om det att ubåten sjönk, och att han inte larmat där PM verkar uttrycka att det inte var så problematiskt inledningsvis men att det gick fort sedan.

Här har man översatt några rader bl.a. om problemet med ballasten (ventilen till den som jag har förstått) samt att det skulle ha handlat om en vanlig tur med ubåten där han skulle ha varit ombord ensam..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jG3Lo/vittnen-en-tredje-person-filmade-kim-wall-och-peter-madsen
Citera
2017-08-30, 10:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart

Jag tror TV2 fått med i stort sett allt av vad han sagt sedan han klev av båten.
http://nyheder.tv2.dk/2017-08-17-peter-madsen-har-aendret-forklaring-det-sagde-han-lige-efter-ubaaden-sank?cid=tv2.dk%3ADe t%20ved%20vi%20om%20Peter%20Madsens%20forklaring%2 0lige%20nu*%3Aarticle
Citera
2017-08-30, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Han tycker han gjort allt rätt att förinta henne som ifrågasätter hans livsverk och inte gör som han vill
Nej, det handlar mest om att han måste hålla masken så inte någon tror att han gjort något med henne. Han VET vad han gjort, han vet mycket väl att han är ute på hal is. Men så länge han håller masken kanske de inte förstår att han är en kallblodig mördare. Om han beter sig som att det enda jobbiga som skett är att ubåten sjönk så kommer man inte bärga båten. Han har ju inte vetat vilket pådrag det varit för att leta efter ubåten förrän han kommer upp i räddningsbåten.

Det är först när han tas in till kriminaltekniska och de letar spår på honom, som han begriper att han inte lyckats slå blå dunster i ögonen på polisen. Så han måste fundera ut en ny historia än den att han släppt av Kim på torsdagkvällen. Och det är den historian han nu håller fast i.
Citera
2017-08-30, 10:41
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de hittade väl torson hyfsat nära där han sagt att han "begravt" henne, det är väl ganska strömt så det är väl risk väl att det helt enket drivit iväg.
Kroppsdelar är väl tyngre än vatten men bålen med alla organ kan börja jäsa och och flyta upp även om den sjunkit till en början. Men i detta fall var hon stendöd redan när bålen slängdes i vattnet så den sjönk väl aldrig, vilket resten borde ha gjort. Frågan är hur lätt det är att verkligen kamma av bottnen med tanke på bottenvegetation och sikt i vattnet.
Citera
2017-08-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror TV2 fått med i stort sett allt av vad han sagt sedan han klev av båten.
http://nyheder.tv2.dk/2017-08-17-peter-madsen-har-aendret-forklaring-det-sagde-han-lige-efter-ubaaden-sank?cid=tv2.dk%3ADe t%20ved%20vi%20om%20Peter%20Madsens%20forklaring%2 0lige%20nu*%3Aarticle

Detta är kanske den brinnande punkten där Madsen räknade totalt fel:

- Regner du med at få den op igen?

- Det ved jeg ikke. Det vil jeg håbe, men det er sket før for Søværnet tilsvarende. Det koster lige så meget som båden. Det ved jeg ikke, om kommer til at ske. Jeg ved heller ikke, hvad vanddybden er i området. Ubåden er ansvarsforsikret, og hvis den skal fjernes… Så langt kan jeg ikke tænke nu.

Detta är kanske den punkten i intervjun som avslöjas hans innersta tankar och förhoppningar. Dvs. att eftersom det är så jäkla dyrt att få upp båten (han säger att det skulle kosta lika mycket som båten = 2milj.) och båten inte är försäkrad så kanske man helt enkelt låter båten ligga där den ligger..

Sen hade Madsen otur även i och med att torson flöt i land.

Och ytterligare otur i och med att restaurangområdet var kameraövervakad. Märkligt att Madsen inte visste detta förresten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in